September 23, 2004

جنگ تمام عيار با مرتضوي

موج جديد سانسور ِ سايت هاي اينترنتي با فيلتر کردن "خبرنامه ي گويا" آغاز شده است و احتمالا دامنه ي آن با اجراي طرح هاي بلند مدتي مانند شارع 2 به حداکثر ممکن خواهد رسيد.

در گذشته مقابله با سانسور ِ اخبار و اطلاعات نياز به روش هاي پيچيده و فني نداشت. سانسورچيان شاه، براي جلوگيري از شنيده شدن راديوهايي مانند راديو "ميهن پرستان" و "راديو پيک ايران"، ورود راديوهاي موج کوتاه را به ايران ممنوع کرده بودند. حتي شنيدن صداي بي.بي.سي رژيم را به وحشت مي انداخت و مي ترسيدند از اين راديو، يک بار ديگر شعر "چو فردا بر آيد بلند آفتاب" خوانده شود و شخص محمد رضا شاه پهلوي نيز به مانند پدرش سرنگون گردد، چنان که همين طور هم شد و باور شاه بر اين بود که يکي از مسببان اصلي وقوع انقلاب در ايران راديو بي.بي.سي بوده است. به هر حال راه مقابله با سانسور شاه، تهيه يک دستگاه راديو موج کوتاه بود که آنهم اصلا مشکل نبود. ولي وضع امروز به طور کامل ديگر شده است و مقابله با سانسور به سادگي گذشته ها نيست.

طراحان سانسور ِ سايت هاي مهم و موثر اينترنتي، مانند طراحان جنگي عمل مي کنند و به هيچ وجه نبايد کار آنها را دست کم گرفت. چند روز بعد از حوادث خرداد 60، وزارت اطلاعات با مشکلي به نام راديوي مجاهدين رو به رو شد و با سلاح پارازيت به جنگ آن رفت. در مقابل ِ حمله ي وزارت اطلاعات، مجاهدين، دست به تغيير لحظه اي فرکانس هاي خود زدند که هر چند کار شنيدن برنامه ها را مشکل مي کرد اما تنها راه براي گريز از پارازيت ارسالي بود. بر خلاف تصور مجاهدين، وزارت اطلاعات در مقابل اين پاتک کوتاه نيامد و بازي موش و گربه به راه انداخت و با هر تغيير فرکانس، طول موج پارازيت هاي ارسالي را تغيير داد و شنيدن صداي مجاهدين را در سطح ايران تقريبا غير ممکن کرد.

هر چند روش تغيير آدرس و آينه براي انعکاس نوشته هاي سايت هاي سانسور شده مفيد است اما در دراز مدت جواب نخواهد داد. پيشنهاد آقاي تمدن نيز فقط در زماني کوتاه موثر خواهد بود و در دراز مدت با اِعمال روش هاي پيچيده تر سانسور بي اثر خواهد شد. لذا ضروري است در کنار روش هاي فني و ابتکاري، افکار عمومي جهان را متوجه سرکوب و سانسور در ايران کنيم و با فشار مطبوعات و سازمان هاي بين المللي، دامنه ي اختناق در کشورمان را محدود نماييم. تلاش نيروهاي واقع بين داخل نظام نيز البته در اين امر موثر خواهد بود.

sokhan September 23, 2004 11:56 PM
نظرات

مردم سالاران صاحب عقل ﺁزاد ﺁنهایند که نه تنها خود رفتار دسته ای و فرقه ای ندارند ، بلکه وجدان جمعی را دائم نسبت به خطر محورهای خیر و شر سازی، بیدار و هشیار نگاه می دارند ... بنی صدر

ایرانی September 26, 2004 09:36 PM

اسم باید در آدم حرکت بوجود بیاورد. اسمهایی که در ایران بویژه پس از انقلاب ایجاد گردیده ٬ بعمد بی معنی و خالی از هرکونه تحرک بوده و هیچ محتوی ای نداشته اند . مانند دوم خرداد ٬ ۱۸ تیر ٬ منتظر ظهور و شهید محراب و از اینگونه! حال اگر بخواهیم دوباره همان روش را ادامه دهیم ٬ نخست اینکه یک هرزهء زیان آوری مانند مرتضوی را بزرگ کرده ایم . که این در واقعیت خواست جنون آمیز شهرت طلبی وی را تا اندازه ای تاْ مین میکند و او ارضاء میگردد.چون آدم نماهای شهرت طلبی که نمیتوانند مانند فرضاّ انیشتین یا ادیسون به شهرت دست یابند ٬ کوشش میکنند که مثل لاجوردی ٬ و مرتضوی مشهور شوند که بهرحال در تمام سفارتخانه ها اسم و رسمی از ایشان باشد حتی بعنوان قاتل و تحت تعقیب مراجع بین المللی. و دوم اینکه با مطرح نکردن اسم های کلیدی ٬ مردم را بسمت هدف رهنمون نشده ایم و تا اندازه ای هم ملت را وارد بازار رایج( نخود سیاه) کرده ایم. پس لطفاَ بجای انتی مرتضوی ٬ یک عنوان با ارزش میهنی که در برگیرندهء مفهوم آزادی٬دموکراسی و میهندوستی باشد٬ بکار یریم که همه را زیر پوشش خود بگیرد و حواس ملت را به آمریکا و اسراییل و اینکه با کمک ملا ها چه نقشه های شومی برایمان میکشند !جلب کنیم. پیش از اینکه دیر شود و قرار داد های ننکین امضاء شوند ٬ مردم باید بدانند که زیر چفیهء تهبر (رهبر) و کلهء قاطی پاتی حجت الاسلام فاکر چه خبر است. و آقایان دلایل بارز خدا (آیتالله مهدوی کنی ٬ واعظ طبسی چه نوع نسخه ای را از سفارت انگلیس دریافت می کنند). ما رژیم را بکلی ضد ایرانی و ضد بشری نامیده و مرتضوی ها را انگلهایی مید انیم که در محیط مناسب رژیم آیتالله ها امکان رشد می یابند.

ایرانی September 26, 2004 10:36 AM

به نظر من یکی از بهترین کارهایی که میشه کرد اینه که همه کسانی که در ایران یا هر جای دیگه دنیا هستن و میخوان با سانسور اینترنتی مبارزه کنن تحت یه نام مشترک مثلا همین ( آنتی دیکتاتور) یا (آنتی مرتضوی) با
پست الکترونیکیشون }جدید ترین نرم افزار های فیلتر شکن-پروکسی ها-آدرس های جدید و یا هر روش دیگه ای رو که میدونن شبکه وار به هم خبر بدن. داشتن یه اسم واحد این خاصیتو داره که حتما سران جمهوری اسلامی از وجودش آگاه میشن بدون اینکه بتونن باهاش مبارزه کنن.چون این یه تشکل مجازیه که ملیونها عضو دارهو ضمنا مرکزیت خاصی هم نداره.

anti dictator September 26, 2004 01:54 AM