September 30, 2004

هشدار!

دوستان عزيز من!

لابد شما هم نوشته ي شريعتمداري را در کيهان امروز خوانده ايد. اگر نخوانده ايد مي توانيد آن را اينجا بخوانيد. نمي خواهم نگران تان کنم اما اين نوع نوشته ها چنگ و دنداني است که اين جانور معمولا پيش از حمله به شکار خود نشان مي دهد. سپاه اشباح در کار سازمان دادن حمله اي ديگر است و بر ماست که از خودمان مراقبت کنيم.

خيلي از شما سال هاي 59 و 60 و 61 و سال هاي بين 63 تا 67 را به خاطر نداريد. همان بهتر که آن دوران را نديده ايد و به ياد نداريد. ولي بايد از تجربه ي کساني که آن دوران را ديده اند و گير گرگ هاي درنده ي جمهوري اسلامي نيفتاده اند درس بگيريد.

مقاله اي را که سينا مطلبي در وب لاگش نوشته است به دقت بخوانيد و به مفاد آن عمل کنيد. نگذاريد کار پاک کردن کامپيوترتان به فردا بيفتد. نگوييد براي شما اتفاقي نمي افتد. نگوييد که مرتضوي با شما کار ندارد. نگوييد که بي گناهيد و کاري نکرده ايد که بخواهيد بترسيد.

فکر کنيد که همين الان ماموران دادستاني در خانه شما هستند و کامپيوترتان را چک مي کنند. ببينيد چه چيزهايي در کامپيوترتان هست که مايل نيستيد به آنها دسترسي پيدا کنند. آنها را بي هيچ ترديدي پاک کنيد. اگر مي خواهيد نسخه اي نگه داريد، کپي آن را سريعا از خانه خارج کنيد و به دست شخص مطمئني بسپاريد. سي دي يا ديسکت را مي توانيد در پاکت لاي کاغذ ها بگذاريد و آن را به صورت يک امانت ساده به کسي بسپريد.

هر شي يا کتاب يا وسيله اي که بتواند مورد سوءاستفاده ي ماموران انتظامي و قضايي قرار گيرد از خانه خارج کنيد. آلبوم هاي عکس تان را نزد اقوام نزديک قرار دهيد.

قبل از خاموش کردن کامپيوترتان فايل ها و آدرس هاي ذخيره شده در مرورگرتان را پاک کنيد.

اگر در خانه تان به هر دليلي مشروب الکلي، الکل سفيد طبي، ورق بازي، فيلم هاي ويدئويي، و ريسيور ماهواره اي که کانال هاي سياسي را بگيرد، وجود دارد آن ها را از خانه خارج و يا در مکاني غير از خانه پنهان کنيد. اگر راديوي موج کوتاه مثلا پدرتان روي فرکانس خاصي به طور دائم تنظيم است آن را جا به جا کنيد.

گول ظاهر مهربان و نرمي ماموران مراجعه کننده به منزل تان را نخوريد. ممکن است بگويند براي يک مذاکره کوتاه شما را مي برند در حالي که ممکن است اين مذاکره به ماه ها حبس منتهي شود. مهرباني ماموران هم بعد از ورود به اولين جلسه ي بازجويي به پايان مي رسد.

فکر نکنيد اگر همه ي حقيقت را بگوييد خلاص مي شويد. بازجو آن چيزي را مي خواهد بشنود که ساخته ي ذهن خود اوست؛ خواه حقيقت داشته باشد، خواه نداشته باشد. بنابر اين تا مي توانيد مقاومت کنيد. سر صحبت را که باز کنيد انگار پا به باتلاق گذاشته ايد. هر کلام شما پرسشي به همراه خواهد داشت و اگر دروغ بگوييد قادر به پنهان کردن آن نخواهيد بود. موثر ترين روش آن است که بگوييد نکرده ايد، نمي دانيد، نمي شناسيد. هر چه کمتر سخن بگوييد به نفع شماست.

در صورت گرفتار شدن – که اميدوارم هيچ گاه براي شما پيش نيايد – دوره اي را بايد با سختي و مرارت بگذرانيد. اين دوره ممکن است طولاني شود اما پاياني دارد. بي قراري نکنيد. مطمئن باشيد که دير يا زود دوران اسارت شما به پايان خواهد رسيد. گمان نکنيد که غصه و اندوه شما، دل بازجويان تان را نرم خواهد کرد و تخفيفي قائل خواهند شد. بسيار پيش آمده است که بروز احساسات، باعث سخت تر شدن بازجو شده. گاه مقاومت و ايستادگي زنداني باعث تحسين بازجو مي شود.

حرف هاي زشت و زننده ي بسياري خواهيد شنيد. حرف هايي که شايد در عمرتان هرگز نشنيده باشيد. به زن و فرزند و مادر و خواهرتان اهانت خواهد شد. اهميت ندهيد. خودتان را در مقابل حرف هاي رکيک مشتي رذل گم نکنيد.

اگر بازجو تهديد کند که زن و فرزند شما را آزار خواهد داد و حتي اگر صداي آنها را پخش کند تا 95 درصد مطمئن باشيد که صحنه سازي است. هرچند شکنجه گران هيچ حد و مرزي براي آزار اسيران دربند نمي شناسند اما هنوز به اين سطح از بهيميت نرسيده اند.

اين کارها همه جنبه ي احتياط دارد و دليل بر اين نيست که شما به طور دائم نگران بمانيد. به اين فکر کنيد که امثال شما بسيارند و ماموران جمهوري اسلامي قادر نخواهند بود تک تک مخالفان شان را دستگير کنند.

باز هم در اين مورد خواهم نوشت.
قوي و سربلند باشيد.

تکميل: فراموش کردم بگويم "امروز" شدن ما، آقايان را به شدت عصباني کرده و دق دل شان را با فيلتر کردن خبرنامه ی گويا و نوشتن مقالات تهديد آميزی از این دست مي خواهند خالي کنند. پس تا مي توانيم بايد با هم باشيم و حرکت های دسته جمعي مثل "امروز" شدن را ادامه دهيم.

sokhan September 30, 2004 12:39 AM
نظرات

احتیاط معقول و بیگدار به آب نزدن عقب نشینی نیست. ظرف چشم به هم زدنی زندگی روحی جوانی را برای همه عمر زیر و رو می کنند. اتفاقا آدم وقتی پشتش محکم باشد به عنوان مثال کامپیوترش پاک باشد ترسی از به خانه ریختن و بازرسی ان ندارد زبانش درازتر است.

پویا October 1, 2004 02:06 AM

سلام دوست گرامی من مطلب امروز شما در گویا را خواندم بسیار جالب بود....ولی این شریعتمداری و بقیه دار و دسته اش اینقدر رو دارند که با این چیزها ککشون هم نمی گزه و همچنان به اراجیف گویی مشغولند....دیشب داشتم عکس منحوسش را به همسرم نشان میدادم که تا حالا ندیده بودش ...واقعا از چهره اش خشونت وگرگ صفتی میباره.
برای شما دوست گرامی آرزوی موفقیت بیشتر در راه نشان دادن هر چه بیشتر ماهیت پلید این جنایتکاران میکنم...شادوسرفراز باشید

gisoo September 30, 2004 10:06 PM

متاسفانه باید بگویم که با حرف شما مخالفم.
پنهان کاری تا کی؟ اینها باید بدانند که اکثریت مردم ایران با آنها مخآلفند. این ترس باید در وجود آنها بوجود بیاید نه ما.
ممکن است بگویید جای من امن است و به همین خاطر چنین می گویم. درپاسخ باید بگویم که چنین نیست من سالانه یک بار به ایران می روم و یقین دارم بلکه مطمئنم که رژیم نام واقعی مرا می داند. ولی با این همه به هیچ عنوان حاظر نیستم از مواضعم یک سانتیمتر هم عقب نشینی کنم.
همین عقب نشینیها ست که رژیم را چنین شیر کرده. اگر خاتمی خائن چنین عقب نشینی هایی را نکرده بود اینها تا حالا صدتا کفن هم پوسانده بودند.
با نوشته های اینچنینی مخالفم زیرا باعث ترس آنهایی می شود که هنوز به میدان نیامده اند کسانی که تا کنون به میدان آمده اند دیگر حاضر به عقب نشینی نیستند. این را خود رژیم هم می داند.

خُسن آقا September 30, 2004 01:57 AM