May 26, 2005

وكيل و همسر اكبر گنجي اعلام كردند: اكبر گنجي اعتصاب غذاي خود را شكست

يوسف مولايي و معصومه شفيعي؛ وكيل و همسر اكبر گنجي با ارسال نمابري به دفتر خبرگزاري "ايلنا"، از شكستن اعتصاب غذاي گنجي خبر دادند... ادامه

sokhan May 26, 2005 01:45 AM
نظرات

agahyeh Aarman: aslan fiker ne mi kardam ke inhame sade looh bashed. Agha: shoma ro asbe nahifi dariied shart bandi mokoniid. be ommideh mahve kamele baz mande ganeh kasife Pahlavi. shab –o- rouz arzooyam ine ke hameshon be sarneveshte Leiyla yeshoon dochar shavand.

Sahand May 27, 2005 03:30 AM

بزرگترین مشکل حال حاظر جامعه ما اینست که یک گروه مخالف "واقعی" حکومت مذهبی برای ایران وجود ندارد. تا زمان شکلگیری همچین گروهی, همین آش است و همین کاسه.

شما نگاه کن تقریباً تمام گروهها و شخصیت های مخالف حکومت که شناخته شده و اسم و رسم دارند (مجاهدین, اصلاح طلبان, نهضت آزادی و ...) دربند یوغ مذهبند. مثل اون گوشکوب رجوی که رفته بود کربلا آرزوی سرنگونی جانشین امام زمان (سید علی) را میکرد !

حالا فرض کنید که گنجی رئیس جمهور ما شد. آیا جرات و تخم اینرو داره که بگه دین باید از حکومت و سیاست جدا باشد ؟ اگه بگه هم (همان طور که در مانیفستش کمی اشاره کرده) کسی او را با توجه به شخصیت و گذشته اش باور نمیکنه.

بنابراین من توصیه میکنم که علاوه بر این "ننه من غریبم بازی ها" کمی هم به فکر جانشین "مدل حکومتی" باشید. فرض کنیم الان آخوندان دود شدند و رفتند هوا. چه کسی قراره بیاد سر کار تا ما "سکولاریزم" و "دمکراسی نسبی" را تجربه کنیم ؟ من به غیر از رضا پهلوی کسی دیگر را سراغ ندارم (البته نه بصورت پادشاهی). ابراهیم یزدی با اونکه تمام یارانش را حکومت مذهبی به ... داد هنوز هم میگه "جدا کردن مذهب از سیاست ممکن نیست !!" یکی نیست به این احمق بگه که این دقیقاً اصل اول سکولارزیم و لائیته است و تمام حکومتهای غربی آنرا *عینا* اجرا میکنند. درسته که بوش و یا ژیراک مثلاً مسیحی هستند ولی هیچوقت جرات این را ندارند که بگویند "قانون و سیاست باید متاثر از مذهب باشد". شاید از دلایلی که نهضت آزادی مثل موش مرده است هم همین باشد. مردم میگن خوب اگر قراره که مذهب با سیاست یکی باشه که این شد همان ولایت وقیح ؟! پس چرا ناراحتی ؟!

منظورم اینست که مخالفان ج.ا. هنوز خودشان هم نمیدانند چه میخواهند ! همین باعث شده که ج.ا. حداکثر سوء استفاده را بکند.

جناب سخن گرامی,

بهتر نیست در کنار اینهمه اعتراض و سر و صدا (که مورد تایید است) کمی هم در مورد مدل حکومتی که تجویز میفرمایید برای این خوانندگان عزیز توضیح بدهید تا انشااله در زمان رئیس جمهوری گنجی عزیز آنرا در عمل ببینیم ؟ فکر نمیکنید که جامعه ما الان از اعتراض های خاله زنکی و کوچه بازاری اشباع شده است. دریغ از یک تظاهرات 100 نفره !! بهتر نیست کمی هم مردم را نسبت به "راه حل هایی" که میتواند زندگیشان را متحول کند صحبت کرد ؟ "اینها بدند" قبول ! (من مطئمن هستم که خود خامنه ای هم به این حقیقت واقف است) ولی خوب چاره *منطقی و عملی* چیست ؟

به امید ظهور مهدی (رضا پهلوی)

با تشکر از شما

آرمان May 26, 2005 05:32 AM

tamame modate rooz dashtam mizadam tooye sare khodam ke yejoori titr va mohtaviate in khabar ra be ham rabt bedam vali motoassefane ajez boodam

faranak May 26, 2005 02:12 AM