August 29, 2005

دست در دست هم نهيم و جلوي فاجعه ي آب بستن ميراث کهنسال مان را بگيريم!

سيد حسين مرعشي با رسوايي و وقاحت بر آب گيري سد سيوند که موجب نابودي تنگ بلاغي و آثار به ياد مانده از دوران هخامنش و مقبره کورش کبير خواهد شد رخصت مي دهد مانند اين که ارث پدري اش را بذل و بخشش مي کند. با آب گيري اين سد، بخش بزرگي از فرهنگ کهنسال ايران زمين به زير آب خواهد رفت و به نوشته ي آرش سيگارچي در ايران ما رطوبت ِ منطقه به پرسپوليس نيز آسيب خواهد رساند.

فاجعه ی آب بستن اين منطقه، کم اهميت تر از توپ بستن مجسمه ي بودا توسط طالبان نيست. آقايان بعد از "آباد کردن" دوران معاصر قصد دارند آن چه که از دوران هاي پيشين براي مان باقي مانده است را نيز "آباد" کنند. مجامع بين المللي با وحشت بر اين فاجعه ي جهاني چشم دوخته اند و به انحاء مختلف سعي در جلوگيري از وقوع آن دارند.

ما به عنوان اهالي اين سرزمين و وارثان اين فرهنگ کهن، وظيفه داريم در مقابل اين فاجعه ايستادگي کنيم. ما وظيفه داريم صداي خود را عليه اين جنايت ِ فرهنگي بلند کنيم. ما بايد به مرعشي و مرعشي ها که در طول دوره ي مسئوليت شان دست چپاولگران ميراث فرهنگي را براي غارت باز گذاشتند بگوييم که ما چنين سد و چنين آب و چنين آباداني نمي خواهيم. تمدن هاي نو بر بقاياي تمدن هاي کهن ساخته شده است اما ميراث هيچ تمدن کهني آگاهانه به نابودي کشيده نشده است. ما به عنوان اهل فکر و قلم اين سرزمين وظيفه داريم از آن چه نياکان مان براي مان باقي گذاشته اند حفاظت کنيم و در مقابل نابودگران فرهنگ و تمدن با قلم خود بايستيم و صداي اعتراض مان را به گوش جهانيان برسانيم.

من از تک تک وب لاگ نويسان تقاضا مي کنم به هر نحو که مي توانند اعتراض شان را منعکس کنند و از مجامع بين المللي براي پيشگيري از اين فاجعه ي ملي ياري بخواهند.

sokhan August 29, 2005 05:29 PM
نظرات

چقدر خوب بود اطلاع رسانی این قضیه سد سیوند قویتر بود

محسن پور September 30, 2005 09:09 PM

bahal bood movafagh bashi ...

September 26, 2005 04:16 PM

چقدر خوب بود که مردم ما این فرهنگ ساده لوحی رو از خود دور می کردند.

من خودم در این شرکتی که اینکار رو میکرد کار میکردم.(هر چند الان اونجا کار نمیکنم) مسخره است که یک همچین اظهار نظر خامی رو میبینم. این داستان اصلا هیچ ربطی به سود مرعشی ها و این حرفها نداره.

این یه مساله ملی هست. اثبات این قضیه هم طی ساعتها جلسه کارشناسی با شرکتهای معتبر بین المللی و ایرانی محقق شده و خواسته شخص یا گروه خاصی نیست. سیاست گروههای مخالف این طرح ایجاد بحران است و این هم یک داستان مسخره دیگر از هزاران داستانی هست که تا حالا علیه این پروژه درست کردند. اما اینجا تو کشور ما بعضی ها بازیچه میشوند. موقعیکه میخواهند کارخانه شکر هم در خوزستان بسازند مردم ساده لوح رو فریب میدهند که بدون اینکه خودشون تحقیق درست حسابی کنند شورش کنند و بگن این طرح ها آب کارون رو شور میکنه! یا از این قبیل! هزاران نفر ساعت کار و طرح و پیشبینی ها و ارزیابی های فنی و اقتصادی مهندسان داخلی و خارجی طرح ها و اینا رو فقط با بیان یک متن کوتاه زیر سوال میگیرند و مردم ساده لوح رو فریب می دهند. هزارن جریان از این دست علیه این پروژه ها درست میکنند که شاید بتوانند بیشتر شیره مردم رو بمکند.

خدا به همه ما کمک کنه تا مردمانی فهمیده باشیم و هرگز سطحی نگر نباشیم.

***

آقا يا خانم بي نام
عزيزجان چرا اين قدر با عصبانيت؟ شما که کارشناس هستيد و در اين شرکت کار کرده ايد و کارهای کارشناسي متخصصان داخلي و خارجي را ديده ايد، لطف بفرماييد هر چند خط که دوست داريد در اين باره بنويسيد و برای من بفرستيد تا آن را در صفحه ی اصلي منتشر کنم و خودم و ديگران از گمراهي بيرون بياييم و از مسئولان محترم عذرخواهي کنيم. شما ببخشيد که در يک متن کوتاه اظهار نظر کرديم و متخصص هم نبوديم تا اظهار نظرهای مان فني باشد اما شما که آگاهيد به ما ناآگاهان بفرماييد آيا تنگه بلاغي زير آب خواهد رفت يا نه و اگر خواهد رفت، در اين تنگه آثار مدفون را آب خواهد پوشاند يا نه؟ اگر بنده که بر اساس گزارش های خبرگزاری ميراث و کارشناسان باستان شناسي اين چند خط را نوشته ام اشتباه کرده باشم به نوبه ی خود از شما و جناب مرعشي به خاطر سطحي نگري ام عذر خواهم خواست.

با تشکر
سخن

September 25, 2005 06:50 PM

مردم اين يك فاجعه است تمدن ما داره از بين مي ره و ما دست روي دست گذاشتيم به عنوان يك ايراني به همه مي گم كه از موجوديت وطنتون دفاع كنيد از پيشينه پر افتخار ايران دفاع كنيد و تن به اين خفت ندهيد

سوگل September 21, 2005 10:52 PM

man-ba-eyn-tarh-mokhalefam

hogat-ashaeri September 19, 2005 05:58 PM

درود بر همه ایرانیان وطن پرست...ما ایرانیان باید با اتکا به دست ایرانی جلوی این فاجعه را بگیریم...ننگ بر هر بیگانه(آمریکا و اسراییل و انگلیس) و درود بر ایرانی.....ایرانی به پا خیز...هر کس که به تمدن ایران تعرض کنه باید از بین بره اما نه به دست بیگانگان فرصت طلب بلکه به دست خودمان...پس درود به ایرانی و ننگ و مرگ بر ضد ایرانی

homayoon September 17, 2005 03:02 AM

سلام جدا خیلی عجیب است . یکی از بالاترین افتخارات ما ایرانیان قرار است به زیر آب برود . کوروش بزرگ بنیان گذار اولین منشور حقوق بشر آن هم 2600 سال پیش مردی که یهودیان از او به عنوان نجات بخش خویش یاد کرده اند .

September 16, 2005 05:21 PM

آخوندای (................)
کوروش همیشه زنده و پابرجا می ماند همچون ایران ما

رامین September 16, 2005 11:58 AM

جای بسیار تاسف است که مشتی آخوند بی سواد و بی هویت میخواهند فرهنگ این پهنه را به نابودی کشند. باشد که خداوند همه این بی خردان را در همین آب غرق نماید. پاینده باد ایران. سرفراز باد ایران. زنده باد آزادی

Payam September 14, 2005 07:58 AM

kam aby ghabele jobran ast valy az bein bordan hoviyat gheire ghabele jobran asat makhsosan agar be daste khode an nabod shavad

elham September 11, 2005 02:19 AM

خطر واقعا جدی است. گزارش تکان دهنده مهدی مکارمی خبرنگار روزنامه شرق را در شرق امروز حتما بخوانید.

http://www.makaremi.blogfa.com

http://www.sharghnewspaper.com/840619/html/societ.htm#s295605

September 10, 2005 11:51 AM

به نام خدا
پیرو بررسی های انجام شده طراح و برنامه ریز اصلی سد سیوند شرکت مهندسین مشاور سکو می باشد که از مناسب ترین روش ها جهت متوقف کردن این طرح تماس مستقیم یا نامه نگاری با این شرکت است.
شرکت سکو: تلفن 88728730 – 88728731 – 88728732 – 88729109 – 88729110 – 88729108
تهران – خیابان میرزای شیرازی – بین مطهری و بهشتی – کوچه شهدا – پلاک 4 – طبقه 7 – واحد 115

September 9, 2005 10:03 PM

بنام يزدان پاك سرشت
نفرين خداوندگارايران بركساني كه باني اين ماجراهستندوبركساني كه باسكوت مرگبارخويش
اين كارننگين راتاييدميكنند

اهورامزداي ايران زمين نگه دارونگاهبان تمامي ايرانيان باشرافت باد

September 9, 2005 05:29 PM

We will save our grandfathers grave together

Mansour Lashgari September 8, 2005 02:46 PM

بنام خدا
واقعا متأسفم به حال افرادي که فاصله هاي بزرگ فرهنگي را مي بينند ولي چشم بينا ندارند.
هر اثر باستاني دنيايي از اعماق تاريخ را نشان مي دهد.
نمادي از نسلهاي قديم، سمبلي از دنياي گذشته
دنيايي نوين امروز مجازي است دنيايي که قابل لمس و حس نيشت دنيايي که از واقعيتها قرنها فاصله دارد.
نسل نوين نياز دارد به اينکه سر در درون اعماق تاريخ فرو برد و ديده ها را در تاريکي بگشايد و حقايق را به چشم دل لمس کند و احساس کند.
تخت جمشيد سالهاست که وجود خارجي داشته

سالهاست که در خانه خود بوده ، پا برجا ، باز هم بودن و وجود داشتن را خواهان بوده.
اين بودن، وجود داشتن و هستن را از او نگيريد
اين فرياد تخت جمشيد است که به گوش مي رسد.
آهاي آدما
سالهاست، که بودم، هستم و خواهم بود
سالهاست، نبوديد و هستيد و خواهيد رفت

سالهاست، که يادگار نسلهاي گذشته هستند
آينده هاي خواهد آمد، که نيستيد، ولي، يادگار شما هستم
يادگاران، اکنون به يادم باشيد، تا به يادتان باشم.
ايا کسي است که اين صدا را بشنود و قدمي بر ندارد.

نرگس September 7, 2005 10:47 AM

?man ba shoma movafegham vali chikar mishe kard

darush September 6, 2005 01:39 PM

بیایید از خواب ِ خرگوشی 1400 ساله بیدار شویم و به یاد آوریم این تمدن ِ 11000 ساله را .
هیچ چیز برای یک انسان مهمتر از کشورش نیست
اما در وضعیت کنونی که هیج کدام از جشن های ملی ( و نه دینی) به یاد هیچکدام از ما نیست انتظاری هم نیست که کسی به فکر ِ کشور مهر باشد.
تا زمانی که به یاد نیاوریم دین و اوامل آن موجبات ِ همیشگی عقب ماندگی هستند و تا زمانی که ایرانی بودن را برتر از دین ندانیم محکوم به این اتفاق ها هستیم.
آیا اگر این ماجرا برای حتی یک امام زاده ( ؟!!!!!)
که معلوم نیست از کجا سر در آورده (........) روی می داد باز هم این پروژه کذا ادامه می یافت؟

فرزندی از ایران September 5, 2005 05:36 PM

بابا چرا همه چیز رو سیاسی می بینید؟؟؟؟؟

بنده خدا September 4, 2005 09:51 AM

اينهمه جنجال برا چيه آخه ... خالي بندا خودتون بريد ببينيد آخه بالاترين ارتفاع آب سد 40 متر هست كه تازه با اين احتساب 60 متر پايين تر از مقبره هست ... درباره مرطوب بودن هم ربطي به سد نداره چون يودي كه سد روش هست ازخود سد به مقبره نزديك تره براي همين اگر رطوبتي هم باشه از رود هست نه از سد ... اگه خيلي ناراحتين آب رود رو هم قطع كنيم... كي از آثار باستاني بدش مياد اينا فرهنگ كشور ما هست و ما اينها رو از دست نميديم... تا حالا كه خبري از مرطوب بودن مقبره نشده تمام كارشناس ها هم 3 سال روي اين پروژه كار كردن ... تمام اين بزرگ نمايي ها رو روزنامه هاي آمريكا و شبكه خبري انگليس از ماهواره راه انداخت كه بگه ايرانيا فرهنگ خودشونو دارن خراب ميكنن ما بريم نجاتشون بديم... شما هم كه گول خوردين و به نظام فهش ميدين... معلومه پشت اينهمه جنجال كي خوابيده.. مثل حوادث آبادان انگليسيها هستن... حالا بازم داد و بيداد كنيد...واي به حال ايراني كه عزت خودش رو به بيگانه بفروشه

September 4, 2005 02:32 AM

شرم اور تر از این خبر نشنیده بودم..حتی هنگامی که مساله خلیج پارس پیش امد آن را به(......)قوم عرب نسبت دادم..اما پاسارگاد بحثی ماورای این سخن دارد..
وای بر ما
تا انجا که میتوانستم در وبلاگم موضوع را انعکاس دادم..و لینکهای متفاوتی را هم برای دوستان ارسال کردم..

به هویت ملی ما رحم کنید...

سمیرامیس September 4, 2005 01:52 AM

Dear Fellow Iranians,
Here are the addresses of some of the international concerned institutions. Please write to them and ask for help.

UNESCO
The Cultural Heritage Divisione,1 Rue Millios
75352
Paris, Cedex 15 France
Fax:33-1-45 68 55 96


ICOMOS International Council on Mouments and Sites
49-51
Rue de la Federation
75015 Paris
France
Fax: 33-1-45 66 06 22

OWHC The Organization of World Heritage Cities
55
Rue Saint Pierre
Quebec G1K4A1
CANADA
Fax:1-418-692 5558

German World Heritage Foundation
Postfach 40 18 05
80718 Munchen
Germany

Reza September 3, 2005 09:31 AM

هیچ چیز شرم آور تر از این نیست که جهانی دستخوش خودخواهی انسان های احمق شود. مقبره ی کوروش کبیر از بین می رود و این غم انگیز است اما از آن غم انگیزتر اصولی است که کوروش کبیر بنا نهاد و ان زمان که خبری از اسلام و مسلمانان نبود او بزگوارتر از بسیار از پیشروان دین اسلام زندگی میکرد و رهبری می کرد. کاش اقایان کمی عمامه هایشان را کوچک تر بپیچند تا بتوانند زیر پایه های حکومتشان مردمی را ببینند که فرهنگ و تاریخشان هم دستخوش خودخواهی های احمقانه ی انها شده است

September 3, 2005 06:56 AM

We have a story on this on our blog. Hope it helps

Check here

http://regimechangeiran.blogspot.com

F14 Pilot September 1, 2005 04:33 AM

Hi,
I' m against this kind of stupid act. This must not be tolerated

Salar Molaie August 31, 2005 05:33 PM

اگر استعمار گران بخاطر منفعت طلبي و تسلط جوئي خود مانع ترقي و رشد جوامع تحت ستم مي شدند و با هزاران مکافات مردم د ر گوشه وکنار جهان توانستند روابط استعماري را کاهش دهند تو گوئي که اين حضرات دارند بلائي بر سر اين مرز و بوم مياوردند که هيچ استعمارگري قادر نبود مستقيما دست به چنان اعمالي بزند اصلا از موقعيکه اين ها روي کار هستند امپرياليستها با مذاکره تمام کارهاشون را پيش بردند احتياج به مداخله هم نبوده اما اينکه چرا طالبانيست ها به مجسمه ي بودا حمله کردند قابل فهم نيست يا چرا با قتل عام زندانيان سياسي مردم تا ابد داغدار کردند و اگر پشيمان شدند خب بايد از مردم طلب بخشش کنند و چرا حالا ميخواهند خاوران را از صحنه ي تاريح محو کنند؟ ولي مسئله ي نقش جهان و تمام نابخردي هاي ضد فرهنگي دال بر اينست که اينها از اعمال بد هود پشيمان نيستند بلکه فقط مي خواهند آنها را از نظرها دور کنند.بايد تمام امکانات را بسيج کرد و شخصا از شما حمايت مي کنم و کاش آنها که تريبون دارند راديو و روزنامه و نفوذ کلام به اين مسائل الويت بدهند .فردا دير است . البته و متاسفانه دوستان به نعل و ميخ هم ميزنند و دخالت بدون تائيد سازمان ملل در عراق را داور خارجي تبليغ مي کنند. و يا مسائل ضعيف را سوژه کرده و انرژيها تقريبا هدر مي دهند. Mr Behnoud: کاش می شد مشرق زمينيان اين را بدون حضور داور خارجی به دست می آوردند.

کامران August 31, 2005 02:53 PM

Let all those mullahs know if that happens we would destroy “(....)” as revenge. .

- August 31, 2005 12:20 PM

Hi I am back to see what you have done. Any thing you say!Time is going by fast, what shall we do? do you have any plans at all? I am waiting

F14 Pilot August 31, 2005 11:20 AM

They do the same that did the Aleksander some years ago.

August 31, 2005 10:58 AM

It is me again, with your permission. I can't remain silent against a bunch of bandits who are plundering and ruining my beloved country. I have started writing letters to UNESCO and other institutions. I plead to all the Iranians, please write a letter to anybody in this world that you know. Write to university professors, to heads of museums, to newspapers, just write,write everyday, and let the whole world know that a group of stone age characters are ruining Iran
Reza .

reza_ee August 31, 2005 08:27 AM

جمهوری اسلامی شرم وحیا ندارد که بخواهد ناراحت ونگران نظرات دیگران باشد مگر در خوزستان منطقه تاریخی پیرامون ایذه به زیر آب نبرد در اصفهان برج جهان نما را نساخت این کار میکند تا تاریخ ما فقط از خرداد چهل دو به این طرف باشد همانطور که در کتابهای درس تاریخ مدارس تدریس میشود

sasan August 31, 2005 07:59 AM

tanha rahi ke baraye nejate iran moonde ine ke harchi akhoond va hezbollahi vojood dare ta nafare akhar tike tike kard va (..........)

شهرام August 30, 2005 04:56 PM

baradar man mamlekat "iran " bar ab raft kasi harfi zad ?????????????
ke indafe hafi zade shavad

August 30, 2005 04:31 PM

سخن عزيز، واقعا فاجعه است ، يعنی ما اينقدر نسبت به اونچه که برامون باقی مونده بي تفاوتيم؟...از لينکهايی که گذاشتی استفاده ميکنم با اجازه...

شبنم August 30, 2005 02:37 PM

در جاهای پُر رفت و آمد شهر های غربی؛ بسیار دیده میشود که یک بنیادگرا با شیوایی ویژه ای در باره عیسی مسیح سخن رانده از بیدینی مردم گلایه دارد و آزادانه هرچه دل تنگش میخواهد از دین خودش میگوید. او مردم را برای پیروی نکردن از دین سرزنش کرده و تا میتواند داد و فریاد راه میاندازد. پلیس ومردمی هم که از جلوی او میگذرند بی آنکه باو دشنام بدهند و یا از کارش جلوگیری کنند و یا دستگیرش کنند؛ نگاهی بوی افکنده، سخنی از وی شنیده و از کنارش میگذرند. گوییکه در آنجا چون نه بوق ماشینها زده میشود و نه کسانی با هم داد و فریاد میکنند، فریاد وی آرامش بیش ازاندازه را بهم زده واینگونه معرکه گیری ها خوشایند هم هست. چون گاهی میخندند. برای آنها شنیدن این گپ ها نمک زندگی روزانه است. بسیاری از بینندگان آن بنیادگرایان، خداپرست هستند و او را دیوانه ای بیش نمیپندارند. بگمان آنها نخست اینکه اینگونه مبلغین که درونشان پر از آتش خشم و بیزاری از همه چیز و همه کس بویژه دگراندیشان هست، شایسته تبلیغ برای خدا نبوده و دوم اینکه خدای با آن بزرگی و قدرت نیازی به تبلیغ ندارد . بگمان آنها خدا؛ بوش و بلر واحمدی نژاد و رفسنجانی نیست که نیاز به تبلیغ داشته باشد. بیشترینه آن رهگذران خود خداپرستند وبه کلیسا و کنیسا و مسجد و معبد میروند و تا آن اندازه ای با سوادند که خودشان رابطه خویش را با خدا تنظیم کنند و نیازی بواسطه و نماینده ندارند.امّا پلیس و مردم بآن فریاد کُن کاری ندارند و او هم پس از اینکه خسته شد ساندویچش را ازکیسه درآورده و میخورد. همینکه جان دوباره ای گرفت، کار خویش از سر میگیرد و سرانجام خسته تر شده راهش را پیش گرفته و میرود.
تنها یک لحظه بیندیشیم که سرنوشت جامعه های پیشرفته و آزاد غربی بدست این مُبلّغ های عقده ای با احساس نمایندگی خدا بر روی زمین بیفتد. آنهاییکه خود را چه بسا ولی و قیّم مردم بدانند و همچون قرون وسطی بر سرنوشت آدمها حاکم باشند. آنها با پیش کشیدن ریشه کنی ستم و نداری وگرسنگی که خودشان امروز دچار آن هستند؛ ریشه های سیستم ناخواسته شان را میجوند تا قدرت بگیرند و در این راستا هر گونه دروغی را سرهم بندی میکنند و از عالم غیب و از سوی عیسی مسیح هم نشانهای بی پایه ای رُخ میکنند تا گفته هایشان باور شود. اما همینکه به نان و نوایی رسیدند، نخسست همه کارخانه ها را بنام خود کرده و همه جایگاهای دولتی را خواهند گرفت.آ نگاه دیگر از تمدن کنونی غرب نشانی نخواهد ماند، دموکراسی ، آزادی وحقوق بشر رخت برخواهند بست . آنچه میماند بخش کردن قدرت است میان همین دلسوزان دروغین عدالت و نابرابری و این نوید دهندگان امروزین خوشبختی به پیام آوران مرگ، خودسوزی، واپسماندگی، نداری بیشتر، ستم بیشتر، بیسوادی و بردگی انسانها فرا خواهند رویید. آنروز که این شریعتمداران مسیحی بمُرادشان رسیده اند و طعم قدرت را چشیده اند؛ دیگر جز به زندان انداختن و شکنجه نمودن و کُشتن رودررویانشان راضی نخواهند شد. آنروز از افق و راهبرد خود بر«احياء و بازآفريني فرهنگ و هنرمسیحی- کاتولیک، انقلابي وغربی سخن خواهند راند. و بدين گونه میخواهند سهم بزرگي از ماموريت خطير دولت مسیحی را در بنيان گذاردن «جامعه نمونه مسیحی» به دوش كشند>> .
اما چه بدشانسی بزرگی برای بنیادگرایان غربی - که مردم در آنجا دیرگاهیست که جایگاه خدا را بدرون دل خود برده و کلیسا را هم برای آرامشگاه خویش پذیزفته اند، بی آنکه به فرصت طلبان دینفروش؛ اجازه در دست گرفتن سرنوشت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی خود را بدهند و یا آنها را از حق قضاوت در دادگاههای خویش و قانونگذاری برخوردار نمایند. بیشترینه مردم جهان غرب پوزه دینفروشان را در میان آیی(دخالت) در کارهای کلان کشور خود زده اند؛ گرچه آنان را در چرخاندن کارهای واتیکانی آزاد گذاشته اند و دست آنها را برای تعریف و شناساندن " انجیل" بمردم مذهبی باز گذاشته اند. و خود همین نیز نشان بزرگداشت قانون و آزادی بوده و جای گله نخواهد گذاشت. در کنار آزادی داده شده به باشندگان جامعه ؛ نیروی دانش وآگاهی تا آن اندازه پیشرفته و بینش مردم تا جایی تناوردگی ( رُشد) یافته که ارزشها را بخوبی درمیابند و به گویندگان مذهبی اجازه ورود به پهنهء جز دین را نمیدهند. یک کشیش نمیتواند به حدیث فلان قدیس استناد کرده و در باره جشنهای ملّی نگر دهد. گرچه او میتواند با واژه ها بازی نموده و از بهشت و دوزخ و برآمد کارهای نیک و بد سخن بگوید. یک گوینده مذهبی بکار خویش آشنا بوده و در کارهای پیوسته با امنیت ملّی میانآیی نمیکند. او اختیار ندارد که ببهانه ساختن سدّ، زیرآب بجایمانده های فرهنگی یادگار تمدّن چند هزارساله را بزند. تخصص و کارشناسی؛ ارزش ویژه ای دارد و پیوند های خانوادگی و داماد و یا عروس شخصیتی بودن ؛ به نامزدی آنکس برای "ریاست جمهوری " نمیانجامد. زندگی وآسایش جامعه بسیار با ارزشتر از آنست که کارهای آنرا بدست دیوانگان بالینی بسپارند. در همین آمریکا که برای رودررویی با بنیادگرایان خاورمیانه بویژه تُحفه های ایرانی آن - یک گروه زنجیر پاره کن و زورگو و قلچماق سازندهء دولت کنونی اش میباشد، همه سررشته داران، نخست به منافع آمریکا میاندیشند.صد ها بار در روز نام آمریکا و ارزشهای تمدّن آمریکا از رسانه ها و کارگزاران سیاست شنیده میشود. در آمریکا که خمینی شیطان بزرگش نامید، نه تنها بزرگترین موزه ها از هرگونه اش بویژه آنهایی که بازتابان تمدّن 400 ساله آمریگا میباشند دیده میشود، بلکه حتّی موزه " قاتل" وجود دارد!!! در حالیکه در کشور ما " ایران " نه تنها واژه های اسلامی، شیعی، انقلابی همه بعنوان ارزشهای بالاتر از** ایرانی** بودن بکار میروند و براستی گردانندگان ایران کنونی بپایین تر بودن ارزش ایران نسبت به همه ارزشهای دیگر باور دارند !!!!!!، بلکه همچون اسکندر و اّمویان و عبّاسیان و چنگیز و تیمور و هلاکو بنابودی همه آثار فرهنگی سرزمینمان کمر بسته اند.
اینجاست که باید بگوییم ؛ سررشته داران خلیفه گری که بیشترینه شان به تازی تبار بودن خود مینازند( سید روح الله خمینی، سید علی خامنه ای، سید حسین مرعشی) آشکارا از برتری نظام زورگوی بنده پروراسلامی بر جمهوریت و آزادی سخن میگویند. نظامیکه رییس جمهورش بر دست ولی فقیه بوسهء خواری میزند و مظهر حقارت هم از آن بوسهء ننگین شادمان گشته، وانمود میکند که رییس بنمایندگی از سوی جُمهور ابراز بندگی میکند!!!. با اینکه او خود میداند که چه انسان بی ارزش و کم سنگ و دست آموزی را بر گُردهء ملّت ایران سوار کرده . به هر رو در یک سنجش میتوانیم ببینیم که اگر دین بجای بخشی از فرهنگ بودن ، بخواهد جایگزین همه فرهنگ و تمدن بشود، جز تباهی و نیستی همه سویه چیزی بدست نمیآید. در ایران امروز ما، رییس جمهور کنونی میگوید: ما هر چه داریم از امام رضا داریم!!!. و در مجلس نايب رئيس كميسيون اصل ۹۰ گفت: حذف تعطيلات رسمى كشور موضوعى است كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است. حذف تعطيلاتى مانند تعطيلات تابستانى، سيزده فروردين، ملى شدن صنعت نفت و تعطيلاتى از اين دست درست است. چون مبناى اعتقادى خاصى ندارد و حائز اهميت نيست اما حذف تعطيل روز شهادت امام هشتم غلط است و روز رای گيری برای آن من بعنوان نماينده مشهد جلسه را ترك خواهم كرد. به رئيس مجلس هم تذكر آئين نامه اى دادم و ايشان به بعضى از بزرگان تشيع و روحانيت قول پيگيرى اين موضوع را دادند و من مطمئن هستم كه دوستان در كميسيون اجتماعى راضى خواهند شد كه حذف تعطيل شهادت امام هشتم در اين طرح به صحن علنى مجلس نيايد. و همزمان با چنین فرمایشاتی است که مرعشي میگوید: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هيچ‌‏گونه مخالفتي با احداث سد سيوند در تنگ بلاغي نداشته و از آبگيري سد جلوگيري نخواهد كرد. نمي توان سد سازي را فداي آثار باستاني كرد، وي، در ادامه افزود: تمدن در ايران 9 هزار سال جريان داشته و همواره در محل‌‏هاي زيستي ثابت بوده‌‏اند و اين نشان مي‌‏دهد تمدن‌‏هاي جديد بر روي تمدن‌‏هاي کهن بنا شده اند. مرعشي, در پاسخ به اين كه ساخت سد سيوند قسمت اعظمي از تمدن ايراني را از بين خواهد برد، اظهارداشت: نمي‌‏توان سدسازي كه لازمه تمدن امروز و فرداي ايران است را فداي وجود و حفظ آثار تاريخي و باستاني كرد.
از همین چند نمونه میتوان به دشمنی این اسلام زدگان با کشورمان پی برد. از همان روز نخست انقلاب که خمینی گفت: تمدّن نباید باشد. و پس از آن خلخالی بُلدوزر ها را آماده کرد که تخت جمشید را ویران کند، ما ملّت باید میدانستیم که با چه ایران ستیزانی روبروهستیم . آنجا که او گفت: من توی دهن این دولت میزنم. اگر همه بگویند آری، من خواهم گفت نه، ما باید میدانستیم که او مانند پسينه (خلف ) خود، آقای احمدی نژاد بملّت ایران میگوید: ما برای دموکراسی انقلاب نکردیم!! آنجا که او گفت : ما برای خربزه و هندوانه انقلاب نکردیم، ما باید میدانستیم که برای اسلام عزیز!!انقلاب کردیم. و امروز که امضا کننده قرارداد الجزیره ، آقای بهزاد نبوی اصلاح طلب میفرماید: ما پیرو خط امام ( ره) هستیم، ما ملت، با گوهر اصلاح طلبی هر چه بیشتر آشنا میشویم!!!.
براستی
آیا هیچ مردمی در جهان باندازه هواداران جمهوری اسلامی با ارزشهای تاریخی و فرهنگی خود بیگانه هست؟
آیا هیچ مردمی در جهان و یا شاید در تاریخ باندازه هواداران جمهوری اسلامي، خود ستیز و خود زن هست که با دست خویش تیشه به ریشه خود بزند؟
آیا هیچ مردمی در جهان هست که بدیدن عکس کسی در ماه باور داشته باشد؟
آیا هیچ مردمی جز ایرانیان هوادار جمهوری اسلامی پیدا میشود که روز مرگ بیگانگان را بزرگ دانسته و روز ملی خود را کوچک و خوار شمارد؟
آیا هیچ مردمی جز هواداران جمهوری اسلامی در جهان هست که تا این اندازه شخص پرست باشد ؟
آيا ديگر هيچ نشانی از ايراندوست بودن همانند های سيد مرعشی هست که ما باو و هم پالکيهايش شک نکنيم؟
آيا کسيکه سقاخانه ميسازد و با ملّت کشور دومين بزرگترين دارنده نفت در جهان مانند گدايان رفتار ميکند ايرانيست؟
آيا اينها که تنها هنگام گُسيل جوانان بجبهه و يا رأی گيری از مردم، ياد سرود ای ايران ميافتند، ايرانی اند؟
و آیا هیچ مردمی جز آدمهای گفته شده هست که باور کند: هنر نزد ايرانيان هست و بس؟

رضا ایرانی August 30, 2005 02:14 PM

چند سال پیش مجسمه های بودا را هم کیشان و همفکران
همینان در افغانستان نابود کردند .
من چون متنی به ذهنم نمی رسد
و وبلاگ شما هم فیلتر شده است همین نوشته شما را
با اجازه ( با ذکر نام جنابعالی ) در وبلاگ خودم
منعکس می کنم .

وب نگار August 30, 2005 01:46 PM

Mr. F.M. Sokhan: Do not worry about the dam; Mr.Por-pirar has wiped out the entire fabricated fairy tales of so-called great Hakhamenishayn dynasty. I hope pretty soon we will build a public toilet over Dariush and Kuroush's graveyard. How gullible a person can be?

Sahand August 30, 2005 10:22 AM

حكومت ويرانگر و سخيف اسلامي كه همواره در طول تاريخ با نداشتن عقل موجب مشقات و بدبختيهاي گسترده براي مردم ايران شده است بار ديگر اثبات نمود كه مشتي عقب مانده ذهني كه در تاريك خانه هاي جهالت ملا شده اند نمي توانند بيشتر از اين تفكر كنند... (به دليل به کار بردن الفاظ موهن و اهانت به مقدسات بقيه ی اين نظر پاک شد. ف.م.سخن)

آريانا August 30, 2005 09:41 AM

( ..... ) it's not a joke. Molla Hassani

Anti Molla Hassani August 30, 2005 03:59 AM

We need to coordinate our efforts NOW or it will be late and sorrow wont help. Please coordinate the efforts now and gather bloggers and whatever you have before it is late. check us for that plz and let us know what we can do in the states. thanks

F14 Pilot August 29, 2005 09:44 PM

salam.
link dadeh shod.

Khabar Chin August 29, 2005 09:33 PM

Please make a petition and let people to sign it to send to international organisations. That is a disaster that is needed to be prohibited.

nazanin August 29, 2005 08:46 PM

سخن جان! کجا رو میخواد آب ببره؟ مملکت رو؟؟

ملا حسنی August 29, 2005 08:42 PM

THIS REGIME IS ANTI IRANIAN AND WANTS TO DESTROY OUR IDENTITY ON PURPOSE. THIS SHOULD NOT BE SURPRISING. BECAUSE KHOMEINI HIMSELF WAS INDIAN AND SO ARE THE REST OF THESE BEASTS.

REZA_EE August 29, 2005 07:26 PM

SOKHANE AZIZ KAMELAN BA SHOMA HAMRAHM RAHI ERAE NAMAID TA FARIDEMAN RA BARSARE TALEBANE IRANI CHONAN NAMAIM TA DAR GOOSHE TARIKH BEMANAD BEHICH ROI NABAID GOZASHT IN FAJE BE VOGHOO BEPEVAND IN JAMATE NO KISE DAR PAI MAHVE HOVIATE TARIKHIE IRAN V IRANI HASTAND BISABRANE MONTAZARE PISHNAHADATE POYAYETAN HASTAM. PAYANDE IRAN

August 29, 2005 06:03 PM