August 10, 2005

يادتان مي رود اين روز خبرنگار را!

آزاده عصاران در شماره ی آخر مجله "چلچراغ" (شماره 159، 15 مرداد 84) مطلب جالبي نوشته تحت عنوان "يادتان مي رود..." و بر روی نکته های مهمي انگشت گذاشته است. با هم مي خوانيم:

"... روزگاری چشممان فقط به عبارات «وي گفت»، «وی افزود» و... «همچنين تصريح کرد» عادت داشت... شل نويسي و راحتي وبلاگ ها، آن قدر تاثير گذار بود که ناگهان بيشتر توجه خبرنگاران به حاشيه ها، اتفاق های غير منتظره و نکات ظريف خبری جلب شد. اين مساله به روحيه خبرنگاران هم رسوخ کرد و آنها را از قورت دادن عصا نجات داد. اينها اتفاقات کمي نيستند دست کم برای کساني که در عرصه مطبوعات نان مي خورند... روزهای اول شايد سخت باشد ولي اصلا مهم نيست چقدر بايد طول بکشد که مردم صبحشان را با روشن کردن کامپيوتر و باز کردن روزنامه دلخواه اينترنتي شان شروع کنند، مهم اين است که مي تواني راحت بنويسي، چه با نام مستعار، چه واقعي..."

اينها مطالبي است که مي تواند شروع خوبي برای تحقيق در اين زمينه باشد. اميدواريم دانشگاهيان ما برای چنين تحقيقي آستين بالا بزنند.

sokhan August 10, 2005 01:42 AM
نظرات

زمانیکه دروغ و تقیه اساس همه چیز است حقیقت سالار است و زمانیکه حقیقت را نتوان گفت شایعه کمقرماست. زمانیکه نام شخص باعث قتل شخص است نام مستعار پاینده باد. و تا یاد دارم ما ملت استعاره ایم!

گاو مقدس August 10, 2005 11:59 AM