August 04, 2005

من متن نامه‌ی ‌گنجی را امضا می‌کنم

"در درج و انتشار اين درخواست ياری مان کنيد.دست همکاری شما را می فشاريم". «سام الدين ضيايي، تارنوشت»

sokhan August 4, 2005 03:21 PM
نظرات

شهادت اختر تابناک دستگاه عدل علی را به پسر زهرا (س) کاظمی تبریک و تسلیت عرض میکنم.

آه گنجی گرفتش ! مرتضوی و خامنه ای و سران مافیای قدرت زرد کردند.

ali August 5, 2005 04:57 PM

اسارت گنجی و تمام زندانيان سياسي نقض آشکار حقوق بشر است و بدون تردید برای آزادی گنجی و سایر زندانیان سیاسی حتی بدون اعتصاب غذا هم می بایستی تلاش میکردیم تا رهائی آنها ! اما تغییر و ارتقاء این مبارزه با شعار دیگری « خامنه ای باید برود » اساسا دست ارتجاع را باز کرد که از آزاری گنجی و سایرین طفره برود.
شعار های «مرگ بر شاه» و «شاه باید برود» و «بعداز شاه نوبت آمریکا» هیچکدام اصولی نبوند و در راه پپیشرفت دموکراتیزاسیون ایران به کار نیامدند.
انتخابات اخیر باردیگر ثابت کرد که ایران هم مانند تمام کشورهای جهان دارای مردمی با روحیات متفاوت و خواسته های متنوع می باشد نه همه شاهی هستند نه همه مذهبی، نه همه ملی، نه همه عرفی، نه همه چپ !بلکه ترکیبی از تمام اینها . حکومت شاه زور می گفت نه فقط شاه ! رژیم آخوندها هم زور میگوید نه فقط خمینی و نه امروز خامنه ای ! پشت شاه و خمینی و خامنه ای اقشار گردن کلفتی قائم شده که در نبود یا حذف این مترسکها ،مترسک دیگری جانشین میشود.

سهند August 5, 2005 03:27 PM

خانم گنجی گرامی
هیچ توضیحی را جز اینکه با تمام وجود به جان و وجود اکبر گنجی علاقه دارم و بعد از آن به افکار و عقاید او احترام می گذارم، لازم نمی دانم. به همین دلیل بی هیچ توضیحی سراغ اصل ماجرا می روم. شما همین حالا وظیفه دارید به این امید که احتمالا بتوانید اکبر را نجات دهید، همراه با فرزندانتان و نه هیچ کس دیگر به بیمارستان میلاد بروید و از مسوولان بیمارستان و مقامات دادستانی بخواهید که سرم اکبر را وصل کنند و یکی از اعضای خانواده یا خودتان هم پهلوی او بمانید تا او نتواند مقاومت کند و سرم را از دستش بکشد. شما باید رسما اعلام کنید که گنجی را به هر قیمت راضی خواهید کرد که درخواست آزادی مشروط کند. گنجی، اگر اکنون زنده باشد، فقط به وسیله شما و فرزندانش زنده می ماند.


خانم گنجی!
فرض کنید تنها کسی هستید که در دنیا به فکر شوهرتان هستید و بدانید فقط شما می توانید وجود نازنین او را نجات دهید، فقط به همین فکر کنید. به هر قیمت شده باید فقط به زنده ماندن اکبر فکر کنید. به این که ممکن است راه نجاتی وجود داشته باشد فکر نکنید، بخدا اگر همین حالا این کار را نکنید هرگز خودتان را نخواهید بخشید. حتی اگر با مرگ گنجی زیباترین دموکراسی هم در جهان بوجود بیاید و همه دنیا گلستان شود، باز هم ارزش وجود او را ندارد.

خانم گنجی!
سه روز است که می خواستم این یادداشت را بنویسم، امروز از شما خواهش می کنم این کار را بکنید، حتی رودرروی گنجی هم بایستید، به او بگوئید که باید زنده بماند، اگر شما را هم به بیمارستان راه ندادند، فرزندتان را به بیمارستان بفرستید، به گنجی فقط بگوئید که باید زنده بماند. مسوولان دادستانی می خواهند گنجی را بکشند، و اگر شما آخرین تلاش تان را نکنید این اتفاق در همین ساعات آینده می افتد، اصلا به آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و هیچ چیز فکر نکنید. فقط به گنجی فکر کنید. فقط. ممکن است این تلاش دیر باشد، اما حتی اگر سر سوزنی هم جای امیدواری باشد تلاش تان را بکنید.

آخرین نکته اینکه در این لحظات حساس و خطرناک از شما خواهش می کنم تا زمانی که حال گنجی بهبود نیافته است، جز در مورد جان گنجی با هیچ کس حرف نزنید، بگذارید از این پس دیگران بار فشار را تحمل کنند، شانه های گنجی برای تحمل این فشار بیش از پیش خسته است.

با احترام
سیدابراهیم نبوی
دهم مرداد 1384

------------------------------------

من هم موافق پيشنهاد نبوي هستم.

حميد August 5, 2005 12:46 AM