December 08, 2005

مي خواهيم برگرديم، اجازه نمي دهند!

همشهری: "كمي آن طرف تر برادر حسن حيدري صدا بردار صدا و سيما به ديوار تكيه داده بود و بهت زده به آسمان نگاه مي كرد. او گفت: «صبح قبل از حادثه با برادرم بودم. ساعت پنج صبح خودرو صدا و سيما به مقابل در منزلشان آمده بود تا او را به فرودگاه برساند.به ما گفته بود ساعت ۸ پرواز دارد. ساعت ۱۲ و ۳ دقيقه همسرش با تلفن همراه او تماس گرفته و متوجه شد كه هنوز در فرودگاه مهرآباد هستند. علت را كه جويا شد حسن گفته بود:«هواپيما خراب است. خلبان حاضر نيست پرواز كند قرار است خلبان را تعويض كنند. ما مي خواهيم برگرديم ولي اجازه نمي دهند!»"

"چند دقيقه بعد كنار همسر خدا عفو عبدياني ۴۵ ساله فيلمبردار شبكه ۶ نشستم و او از آخرين گفت وگو با همسرش گفت: «ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه خدا عفو به من زنگ زد و گفت:« دو ساعت است كه در اتوبوس نشسته ايم نه ما را به سوي هواپيما مي برند و نه مي گذارند فرودگاه را ترك كنيم. گويا هواپيما خراب است. صدقه كنار بگذار، دلم شور مي زند.»
زن سرش را به ديوار پشت سرش كوبيد و گفت:«او نمي خواست برود. ناراحت بود. خدايا كمكم كن تا مرگش را تحمل كنم. به بچه ها چه بگويم؟ »"

sokhan December 8, 2005 03:51 AM
نظرات

sabr sabr sabr........ age mardom enghad sabretun ziade bazam sabr konid bebinim ina chi migan,vaghti kasi ke dare chert mige ro tu dahanesh bezanim ,hade aghal dige edame nemide,in ye ghanune ke mane 20 sale midunam...bayad jeloye bazy harfa istad ta be haghemun beresim.

ye irooni December 9, 2005 10:52 PM

very good article! thanks for writing

Winston December 9, 2005 10:18 PM

گل ها دوباره خواهند شکفت... لبخند ها هم...

لحظاتِ اندوه، داغ و درد... تا مغز استخوان... بحران ها هر روز عميق تر و عميق تر... سد ها در حال فروريختن... يک ملت، هفتاد ميليون انسان... اسير... میليون ها کودک بيگناه بدون فردا... حتی بدون هوا! ميليون ها جوان بدون آينده... همه قربانی خودخواهی و جهل...

اين ملت اما زانو نخواهد زد... آتش...... را افروخته نگاه خواهد داشت... هر دست مشعلی خواهد شد... حسی در من است که می گويد در يک شب چهارشنبه سوری ميليون ها دست به سوی لانه ی ديو روان خواهند شد... ديو خواهد گريخت... و خرافه پرستان بيرحم به حجره های جهلِ قرن ها باز خواهند گشت...

آنگاه بهار می آيد... گل ها دوباره خواهند شکفت... لبخند ها هم... و وطن را دوباره خواهيم ساخت!

آرش December 8, 2005 09:51 PM

چند روز بعد ازاينكه دولت احمدی نژاد آن هواپيماي VIP تر و تميز را از فرانسوي ها گرفت، يكي از بچه ها يه جايي يه كامنتي در انتقاد از دولت احمدی نژاد گذاشته بود كه برايتان مي گذارم تا ببينيد مردم ايران در مورد اين اتفاقات چه فكر مي كنند.

--------------------
ناصر: در حالی که مردم ايران بايد با هواپيماهای اسقاطی ساخت روسيه که معروف به تابوت پرنده هستند مسافرت و جانشان را کف دستشان بگيرند دولت خدمتگذار با خريد هواپيمای تشريفاتی مهر تاييد بر ساده زيستی حکومتيان زد. چگونه برای رفاه و امنيت خودتان ميتوانيد از سد تحريم اقتصادی بگذريد و هواپيمای مجلل بخريد اما وقتی نوبت مالکين اصلی اين کشور يعنی مردم ميرسد به تب و لرز ميافتيد و مرگتان ميگيرد و يا از کشور گدای ترکيه هواپيمای موتور سوخته ميخريد؟
------------------------------------

بله ديگه رهبر هواپيماي مجلل طلايي سلطان بروني را مي خواد و احمدی نژاد هم هواپيماي VIP فرانسوي آخرين سيستم. و مردم هم بهتره برن خرسواري كنند.
حال ببينيم وقتي احمدی نژاد از سفر عربستان برگرده باز چه فيلمي بازي مي كنه. به احتمال مي گه: من به اون هواپيماي مجلل سوار نمي شم و اگر هم سوار شم بايستي صندلي هاي مجللش رو بكنيد و توش قالي بگذاريد تا من سوارش بشم.
در ضمن قبلا گفته بود بايد تو توالتش حتما آفتابه هم باشه.

حميد1 December 8, 2005 01:16 PM

صفار هرندی امروز توی تشییع جنازه گفت این اتفاق قضا و قدر الهی بوده! بازماندگان کاری نکنند که این اتفاق لکی باشد بر دامن نظام مقدس جمهوری اسلامی! اتفاق است دیگر! آدم دلش می خواهد بمیرد وقتی این ها را می شنود.

الناز December 8, 2005 12:37 PM

سخن جان! شما فکر نمی کنی این هم یک اتوبوس ارمنستان دیگه بوده؟ با این تفاوت که اینجا دیگه کسی نمی تونسته بپره پشت فرمون و مانع از سقوط بشه. شاید تئوری توطئه خیلی بیش از حد توی مغز منه ولی خوب از این شیاطین معمم هر چی بگی بر میاد!

خیابان شماره 11 December 8, 2005 08:39 AM

اسم اين جنايت است.

siamak farid December 8, 2005 08:20 AM

ملت ايران... هواپیمای ايران را تحريم کن!

Highlander December 8, 2005 06:43 AM

خدایا به همه ی داغداران صبر و به همه ما همت و جرات حق جویی بده. آمین.

حرف حساب December 8, 2005 05:28 AM