December 22, 2005

بهترين سقوط! دقيق ترين بررسي! همراه با عذرخواهي خانواده ی قربانيان سانحه ی هوائي


هواپيماهای ما اصولا اين شکلي هستند. بهتر از اين ديگر چه مي تواند باشد؟ البته متاسفانه برای همه در اين جور هواپيماها جا نيست. ملاحظه مي کنيد که نمازگزاران چطور به هم چسبیده اند و فضا چقدر برای شان تنگ است. شرمنده.


بعضي از سي130 های ما اين شکلي هستند. نگران نشويد! با اين ها پرواز نمي کنيم، بلکه از روی اين ها باز مي کنيم روی هواپيمای پاييني مي بنديم (منبع عکس اينترنت و نوع ِ هواپيما برای حفظ آبرو، خارجي است. داخلي ها وضع شان به مراتب خراب تر است. دوست داشتيد مي توانيد بقايای اين نوع هواپيماها را در نمايشگاه هوائي واقع در اول اتوبان تهران کرج ببينيد).


اين هم مشابه هواپيماهای خودمان. دوربين های فيلم برداری و عکاسي خبرنگاران روی اين ادوات فوق العاده دقيق کامپيوتری(!) و ماهواره ای (!) و کاک پيت ِ شيشه ای (!) اثر گذاشته و باعث سقوط هواپيما شده. خوشحاليم که اين بار تقصير خبرنگاران بود و خلبان گناهي نداشت!

-هواپيمای سي130 به هنگام پرواز کاملا سالم بوده: بهترين هواپيما!
-فرودگاه مهرآباد براي فرود بهترين گزينه بوده: بهترين فرودگاه!
-دستگاه ناوبري در طول شش ساعت تاخير توسط تکنيسين هاي ماهر تعمير شده: بهترين تکنيسين!
-خلبان گوهري با 2200 ساعت پرواز جزو با تجربه ترين خلبانان بوده: بهترين خلبان!
-کنترل مهرآباد با مدرن ترين دستگاه ها و تجهيزات، ريزبين ترين مراقبت پرواز بوده: بهترين مراقبت پرواز!
-گروه بررسي سانحه متشکل از 29 کارشناس خبره ي هوايي -که امروز سه نفر ديگر هم به آن ها اضافه شد و تا سي روز ديگر که زمان استيضاح وزير محترم دفاع است (البته اگر آقاي حداد و پدر داماد ِ ايشان اجازه بدهند) لابد به صد و پنجاه تن افزايش خواهد يافت- دقيق ترين گروه تحقيق بوده: بهترين گروه کارشناس!
-با مشاهده اين مجموعه از بهترين ها و تاپ ترين ها در کنار ِ اجساد کاملا کباب شده و متلاشي، اگر مقامات کشوري و لشکري از حرف ِ زيادي زدن ِ ما ناراحت نشوند بايد اذعان کنيم که سقوط اين هواپيما در تاريخ هوانوردي جهان، بهترين و فني ترين سقوط ها، و بررسي آن جامع ترين و دقيق ترين بررسي ها بوده! (با اين همه چيز ِ تاپ، بررسي مي خواستيم چکار؟!)

بعد از کشف دو دليل (استفاده از وسايل الکترونيکي و ساختمان سازی در مسير فرود هواپيماها) توسط مقامات ارتش: ما، پدر و مادر و خواهر و برادر و همسر کشته شدگان و ساکنان مال باخته ي بلوک 52، از مسئولان محترم کشوري و لشکري، به خصوص وزير محترم دفاع و فرمانده محترم ارتش و فرمانده محترم نيروي هوايي از صميم قلب به خاطر شک و ترديدي که در اثر تبليغ سوء رسانه ها در ما ايجاد شد عذرخواهي مي کنيم و اميدواريم اين بزرگواران خطاي ما را که با سوالات بي جاي مان باعث رنجش و ناراحتي و اتلاف وقت شان شديم ببخشند. ما پوزش مي خواهيم که فرزندان ِ نادان ما سوار هواپيما شدند و وزن هواپيما را زياد کردند و با بازی کردن با دوربين و موبايل و وسايل عکاسي شان، در سيستم فوق مدرن و ماهواره ای و صد در صد الکترونيکي هواپيما اختلال به وجود آوردند و باعث خرابکاری شدند. ما عذر مي خواهيم که آپارتمان هاي سازماني ما بر سر راه پرواز هواپيما قرار داشتند و کلي خرج روي دست ارتش ظفرنمون ِ اسلام گذاشتند. روی مان سياه. خانواده ی قربانيان.

sokhan December 22, 2005 01:07 AM
نظرات

دستت درد نکند

December 25, 2005 08:28 PM

آقا فرزاد عزيز مدتهاست كه خواننده آثارتان هستم البته به خاطر فيلتر شدن وبلاگتان بيشتر در گويا مطالبتان را دنبال مي كنم . ما جزو همان پايين شهريهاي هستيم كه براي گشت و گذار به بالاي شهر ميآيندو هيچ وقت مهماني از بالاي شهر ندارند و فقط در محدوده دوستانه خويش مطلب مي نويسند و از سوي بالا شهري ها تحويل گرفته نمي شوند اميدوارم كه شما اين طلسم را بشكنيد و گاه گداري سري هم به كوچه پس كوچه هاي ما بزنيد خوشحال ميشيم!

***

اختيار داريد حميد آقا. ما هم بچه محل شما هستيم. ببخشيد که به جا نياورديم. از اين اسم قشنگي هم که به ما داديد ممنون. با اول اسم هنری مان جور است و به مقدار کافي روشنفکری هم هست. خدا عوضت بدهد. سخن

حميد رستمي December 23, 2005 03:50 PM

There is something that I have not understood after 27 years. If this regime is chosen and protected by God, the prophet and all the Imams why does have it so many problems? Why is it dependednt on spare parts from the Great Satan ? And so many other similar why's.
Reza, USA

reza December 23, 2005 10:59 AM

ف.م. سخن عزيز، همانطور که عبدالقادر بلوچ عزيز اشاره کردند، نماز آقايان که در حال رفتن يا حتى برگشتن از مسکو بوده اند، ايراد دارد! چون به هر حال مسير حرکت هواپيما به مسکو هيچ وقت با قبله زاويه ۸۰ درجه نمى سازد. البته آقايان مى گويند در اين شرايط رو به هر طرف که نماز بخوانيد قبول است پس در اين صورت اين آقايان چرا راحت نرفته‌اند و جدا جدا در يک مکان بازتر و فراختر نماز نخوانده‌اند؟ ضمن اينکه نماز خواندن با جا نماز آقاى موسى قربانى احتمالاً ثوابش هم بيشتر از نماز خواندن بر روى پتوى ايران اير بوده باشد! گمان کنم يک هيات تحقيق و تفحص هم اينجا لازم است تا ببينيم که چرا آقايان به اين شکل مشغول عبادت هستند؟!‌ ‌

***

پارسای عزيز
احتمالا موضوع سقوط و نقص فني بيشتر از مسائل تکنيکي به همين آداب و عبادات و زاويه هشتاد درجه و نود درجه و غيره بستگي دارد (مثل دلائل وقوع تسونامي و زلزله و غيره) که اميد است با رعايت آن ها جلوی چنين فجايعي گرفته شود. مويد باشيد.

پارسا December 23, 2005 09:55 AM

heheheheheh... very very funny. you are saying what I have wanted to say for years. Thanks a lot.... akh mordam az khande

Winston December 23, 2005 01:02 AM

be nazare man faryaadhaye " marg bar Amrica "ye ommate hezbollah baese soghote c-130 shode.Yaademaan naravad ke havapeima saakhte Amrica boodeh ast

divooneh December 22, 2005 07:56 PM

فقط خون جگر !!!!

December 22, 2005 07:03 PM

می گویند این هواپیما در پرواز قبلیش با مشکل فرود آمده است .

December 22, 2005 05:34 PM

در تحلیل شما اشاره ای به تقصیر پرندگان و چرندگان و چاله های هوایی نشده، ضمن اینکه هاله ی نوری که اخیرا بر فراز پایتخت میهن اسلامی با آلودگی هوا اشتباه گرفته شده در به شهادت کشاندن امت اسلام که سعادت بزرگی است نادیده انگاشته شده ست. حالا گیرم یه عده قلم به دست مردند، فلسطینی یا روژه گارودی نبودند که شما خودتان را جر می دهید.

امت همیشه اسلام December 22, 2005 03:40 PM

می گویم حالا که به حول و قوه ی الهی معلوم شد که اصلا مقصر خبرنگاران بوده اند با "تجهیزات رادیو تلویزیونی"شان، برادران خدوم قوه ی قضاییه باید هرچه زودتر در دادگاهی به این جنایت خبرنگاران کشته شده رسیدگی کنند چنانچه به جنایت عزت ابراهیم نژاد دانشجوی کشته شده در کوی دانشگاه رسیدگی کردند. هیچ بعید نیست که دلارهای سیا از طریق شبکه ی عنکبوت علت ماجرا باشد.

م ر کلنگ December 22, 2005 03:19 AM