January 29, 2006

نقدي بر مقاله ي آقاي حسين درخشان در روزنامه ي نيويورک تايمز

برای خواندن اين نقد در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan January 29, 2006 03:58 PM
نظرات

کسی که تفاوت بین انتخابات آزاد عراق (که از کمونیست گرفته تا مذهبی در آن شرکت داشتند) و انتخابات [.....]..ببشخید گلچین شده ایران را (که در آن همه کاندید ها از حزب ولایت فقیه بودند) را نداند, باید [....].

برای افراد شوت یک مثال میزنم:

1- از یک آزاده میپرسند: "نهار چی میل دارید ؟ چلومرغ, کباب, آبگوشت و یا نون و پنیر ؟" به این میگیوند حق انتخاب نسبتاً منطقی.

2- از غضنفر در زندان میپرسند: "نهار چی میل داری ؟ گوشکوب یا شیشه نوشابه ؟" به این میگویند انتخاب ذلیلانه. بهترین کار هم صرفه نظر کردن از نهار و در عوض اعتصاب غذاست. (البته شاید آقای درخشان میل داشته باشند در این انتخاب دمکرات شرکت کنند !)

آرمان January 29, 2006 09:54 PM

در مورد سیاسی نویسی حسین درخشان البته حق با شماست و در مورد انکه سخنان بوش چه تاثیری در انتخابات داشته است. اما از منظر انتقاد به سیاست یکطرفه دستگاه بوش در قبال حوادث ایران نکته درستی در مقاله وجود داشت. فراموش نکنیم مقاله برای خواننده امریکایی نوشته شده است.

فيروز January 29, 2006 09:43 PM

khob marde hesabi ma too iran che joori bekhunim vaghti ke gooya ro bastan?. kheili namardi!

***

قربان شرمنده ام! يکي ديگه فيلتر مي کند، شما به ما مي گوييد نامرد! شما هم بايد از همان راه هايي که ما استفاده مي کنيم استفاده کنيد. اين راه ها را هم نمي توان علني نوشت چون بلافاصله مسدود مي کنند. به هر حال راه حل به تعداد زياد وجود دارد که با جست و جو در گوگل به آن ها دست رسی خواهيد داشت. موفق باشيد. سخن

noname January 29, 2006 06:56 PM

بغیر از پاراگراف آخر که چند بار هم خواندم ولی نفهمیدم بقیه اش کاملا تحلیل درستی از وقایع گذشته بود. مردم در سال 76 به افکار خاتمی رای ندادند بلکه از لج خامنه ای که میخواست ناطق را به کرسی ریاست بنشاند به خاتمی رای دادند. این را همه میدانند ولی متاسفانه اینقدر شعارهای الکی دادند که برای خودشان هم امر مشتبه شد که مردم به اصلاحات طلبان رای دادند.
حقیقت این است که مردم ما اصلا بغیر تامین نان شب و سیر کردن شکم بچه هاشون نه حال مبارزه و اصلاح طلبی دارند و نه از کسی حرف شنویی دارند. مردم ما شیوه لجبازی را در بزنگاههای انتخابات استفاده میکنند.

ملا حسنی January 29, 2006 06:34 PM

ino didin? mardom daran too saneheye havaee mimiran in ahmagha che kar mikonan

http://www.iranmania.com/News/ArticleView/Default.asp?NewsCode=40040&NewsKind=Current%20Affairs

***

بسيار جالب بود. ممنون از شما. سخن

mel January 29, 2006 06:07 PM