May 23, 2007

آقای زيباکلام، شوفاژ کلاس ۳۴۰ و بنزين ۱۰۰۰ تومانی

برای خواندن اين مطلب در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan May 23, 2007 10:54 AM
نظرات

دوست عزيز،
نمی‌دانم چرا ما ايرانی‌ها از روشن‌فکرمان گرفته تا عوام کالانعام بل هم اضل نمی‌خواهيم قبول کنيم در يکسری محدوده‌ها اشخاص خاصی از شخص شخيص «ما» بهتر می‌فهمند. در سواد و بينش استاد زيباکلام شکی نيست. چه ايشان زمان انتخابات مجلس ششم نيز جزو معدود کسانی بود که واقعيتی را در خشت خام ديد که بسياری مدعيان هنوز که هنوز است آن را نديده‌اند.
دکتر زيباکلام بر خلاف شمايی که از احمدی‌نژاد انتقاد کرده اما همچو اويی عوام‌پرورانه سخن می‌گوييد و نظر کارشناسان را در مقابل عقيده‌ی احساسی‌ِ‌ بی‌مطالعه‌تان به هيچ می‌گيريد از مشکلات ارزان (مفت) بودن قيمت بنزين و اثرات سوء آن بر اقتصاد آگاه‌تر است و مطمئناً دلسوزی‌اش برای محرومان نيز از شما کمتر نيست.
به نقد مقاله‌تان نمی‌پردازم که سخن‌های راننده‌تاکسی‌وار احتياجی به نقد و بررسی ندارد و مطمئنم شما با وجدانِ پاکی که داريد به زودی واقعيت را قبول خواهيد کرد. اما يک غلط واضح را نمی‌توان نديده گرفت، چراکه استدلالتان را بر پايه‌ي آن بنا کرده‌ايد. در کشورهای پيشرفته‌ای که سوخت را بی‌گدار به آتش نمی‌زنند، قيمت بنزين و ماليت برق و گاز از هشت برابر قيمت معادل آن در ايران نيز بيشتر است. بهتر است اين را نيز بدانيد که افزايش قيمت بنزين بر خلاف آنچه سطحی‌نگران می‌پندارند به نفع قشر محروم است. (اگر اين افزايش قيمت درست مصرف شود بديهتاً)
در ضمن افزايش قيمت بنزين را با استنداد به مخالفت با دولت دروغ و ريا و بی‌کفايت احمدی‌نژاد تخطئه کردن نه در خور مدعی روشنفکر مردم‌دوستی چون شماست.
اگر لحن يادداشت تلخ بود بر بنده ببخشيد. وقتی دريدگان عرصه‌ی سياست مانند حسين شريعت‌مداری يا فاطمه رجبی لجن‌پراکنی می‌کنند بر آنها باکی نيست که فساد و بی‌اخلاقی و دروغ با ذات‌شان آغشته شده و لايق توضيح و جواب نيز نيستند، اما شنيدن سخنان نامربوط از اشخاص مقبول حتی با نيت پاک قابل اغماض نيست.

گرگانی May 30, 2007 12:49 AM

رادیو زمانه جامی حسین درخشان و بقیه قضایا
بخوانید

یه شورشی May 25, 2007 05:57 AM