April 06, 2009

کشکول خبری هفته (۷۶) از جنبش ملی ما نيستيم تا چگونه گنجشک را رنگ کنيم و به جای قناری به مردم بيندازيم

برای خواندن اين مطلب در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan April 6, 2009 03:05 AM
نظرات

جنبش ملی ما هستیم متعلق به شخص آقای شهرام همایون نیست که از ایشان انتقاد میکنید و ایشان زیر سوال می برید جنبش ملی ماهستیم متعلق به مردم ایران است البته مردمی که زنده هستند و عاشقانه به وطن خود دلبسته هستند و آقای شهرام همایون یک ایران وطن پرست هستند که از جان و مال خود برای معرفی جنبش مردم ایران به جهانیان تمام تلاش خود را مینماید بیایید منصف با شیم اگر آقای همایون و تمام عزیزان ما در کانال یک جنبش ملی ماهستیم را در خارج از کشور هدایت نمی کردند و تنها به حرفهای انتقاد امیز از رژیم بسنده می نمودند هرگز رژیم سعی در قطع این صدای این عزیزان بر روی هاتبرد نمی کرد پس جنبش مالی ماهستیم بسیار با قدرت تر از آنچیزی است که حتی مردم ایران تصور کنند ماهستیم زیرا ایران سرزمین اهورایی ما هست و ما شکوه ایرانی را باز خواهیم گردانند امیدوارم آندسته از هموطنان گمراه ما که نمی خواهند باشند از خواب غفلت بیدار شوند و ببینند بر سر وطن و ناموسشان چه بلایی نازل شده است

parastoo May 15, 2009 04:20 PM

کار شهرام همایون اهمیت خاصی ندارد. وقتی چیزی اهمیت خاصی ندارد، لولوپنداشتن آن هم بی‌معنی است. انرژی‌گذاشتن برای مخالفت با آن هم بی‌معنی است (اگر اثری داشته باشد، تنها منحرف‌شدن از مسائل اصلی است). بسیاری از افراد بالای ۴۵ سال که تفکرات چپی دارند، هنوز در حال‌وهوای انقلاب ۱۳۵۷ مانده‌اند. این توهم در افراد بین ۴۰ تا ۴۵ سال (که تا قبل از ۱۳۶۰ به نوجوانی رسیدند) هم کمی شایع است. هنوز با شنیدن نام پهلوی یا هر چیزی که به نحوی ربطی به آن داشته باشند، بدنشان کهیر می‌زند. هنوز فکر می‌کنند که هدف اصلی باید مخالفت با خانوادهٔ پهلوی (یا هر کسی که به نحوی از آنان دفاع کند) باشد.

Mardavij April 17, 2009 05:39 PM


وبلاگ یار دبستانی

رضا فاضلی هنوز هم هست

باید در ایران باشی و ببینی ، باید هر روز در این خیابانها و کوچه های هزار رنگ باشی تا به خوبی لمس کنی ، بخندی و سرمست شوی ، گریان و عبوس برنجی ، باید باشی و ببینی تا که دردت گرفت هیچ جایی برای فریاد نیست .
باید باشی و ببینی همه چیز را و همه کس را .... .
از حجر تا قجر ، از مدرنیته تا سنت ، از علم تا حماقت .... .
صندوق های صدقات ، شب جمعه ، امام زاده های اصلی و قلابی ، جمکران ، چاه جمکران
طرح توسعه چاههای جمکران ، نماز جمعه ، تاسوعا , عاشورا
همسایه نان ندارد ، بابا بیکار است ، آب قطع شده ، برادر 5 ماه است حقوق نگرفته اما علی اصغر تشنه بود.
مهریه چند ؟ عطسه کردی ، حتما چشمت کردن ، سفره رقیه توش چی می گذارن ؟
پیشانی های با سیب زمینی داغ شده ، قضات محترم شرع که تا طلاقی جاری می کنند زن مطلقه را دیگر ول
نمی کنند ، برجهای سر به فلک کشیده ، دانشجوی ستاره دار
آقا زاده ها ، ماشینهای چند صد میلیونی و ....
نمایندگان بسیار محترم مجلس ، مدیران نمونه ، رشوه ، فساد مالی .... امکان نداره .
قتلهای زنجیره ای ، قتلهای ناموسی ، حذف دگر اندیشان ، زندان ، شلاق ، اعدام ، داغ و درفش ؟
20 هزار میلیارد ریال هم از پول گاز پرید ؟
بدو سیب زمینی رایگان می دن !
بنزین آزاد لیتری چند ... ... .
این اراجیف رو هر روز می بینی و می شنوی هممون خیلی هاشو انجام می دهیم تازه خیلی چیزهای دیگه هم انجام می دهیم ، بگذریم ... .
می گن چند ماه بعد از انقلاب مردم اومدن تو خیابون البته اکثرا خانومها بودن و در یک میتینگ یکی از شعارهاشون این بود : ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم .
حالا هم یکسری آدم از جمله من گردن شکسته اومدیم گفتیم بابا ما هستیم ، یعنی واقعا دوست داریم که باشیم
اما خب نمیشه دیگه تو حق نداری حتی آدم باشی ، تو حق نداری تا بهت اجازه ندادن حتی نفس بکشی چون عرش کبریا به لرزه می افته ، چی اظهار نظر کردی ؟
غلط کردی بگیرین این پدر سوخته ها رو سرب داغ بریزین تو حلقشون بعد ببندینشون به یک موشک
شهاب 3 .... .
فاضلی آمد در مسیر زندگی در سراشیبی ها و سر بالایی ها مثل من و تو همراه و همسفر بود .
اما به من تو گفت ای پسر ، ای برادر ، ای خواهر ، ای مادر و پدر پیرو خرد باش
تنها و تنها همین : پیرو خــــــرد باش .
این من و تو هستیم که باید با خود کنار بیاییم ، این تصاویر را هر روز می بینیم و خواهیم دید
این ومن و تو هستیم که باید فکری برای حل مشکل خویش کنیم
این من و تو هستیم که باید پیرو خرد شویم تا دیگر همه تصاویر بد از جامعه مان رخت بپوشند .
تا دیگر نباشد ، فقر ، کودک خیابانی ، فحشا و فحاشی ، دروغ و ستم ، رمالی و حرف مفت
کلاه برداری و شارلاتانی ، دکان دار دین و ناموس و ..... .
فاضلی نرفته است از میان ما اگر من و تو همواره پیرو خرد شویم .
فاضلی تنها دیگر جلوی دوربین تلویزیون نمی رود اما هر روز در برابر دوربینهای چشم من و تو خاطرش و در تمام سلولهای تنمان کلامش جاری و ساری است .
یادش گرامی باد .
آری فاضلی هنوز هم هست تنها اگر من و تو پیرو خرد باشیم .

علی یار دبستانی با خاطری شکسته و ذهنی درهم از شما پوزش می خواهد اگر اینگونه سخن گفت .
13. 4 . 2009

رضا فاضلی هنرمند و فعال سیاسی درگذشت April 14, 2009 03:28 PM

مدتها بود که چنین نظر و نوشته ای نخوانده بودم. بسیار پخته بود. دستتان درد نکند. همه(اکثریت)واقعا نمی دانند چه می خواهند. فقط می دانند "این" را نمی خواهند! "آن" را هم نمی خواهند! پس چه را می خواهند نمی دانند. با این حال می خواهند وضع موجود را عوض کنند. هر چی شد، دیگر مهم نیست. فکر می کنم اغلب این آدمها جوانهایی مثل من یا کوچکتر از من باشند که تجربه انقلاب را از نزدیک نداشته اند. برای همین نمی دانند که چرا اینطور شده و باز هم می خواهند شبیه به همان مسیر را بروند. هرچند که دیگر زمانه هم عوض شده و دیگر از آن از خود گذشتگی ها هم وجود ندارد...

سرو April 11, 2009 12:12 AM

یکی از دلایل استمرار دیکتاتوری ولایت مطلقه فقیه به مدت بیش از سه دهه سرگدانی و تشت آرا مخالفان آن می باشد. 30 سال است که روشنفکران ما افشاگری می کنند و نقد می نویسند. ما نیاز به راه کار عملی و ساده داریم. ایکاش عزیزان نقاد در کنار نقد سازنده خود یک راه حل کوچک هم میدادند تا هم نقد شونده و هم خواننده چیزی یاد بگیرند.
یک نگاه کوچک به گذشته بیاندازید و ببیند چند بار ایراد گرفتید و جند بار راه حل داده اید.
به نظر من دمکراسی یعنی قدرت رسیدن مردم وموارد زیر حداقل های آن می باشد
- باور داشتن به خود (من میتوانیم فریاد بزنم من هستم).
- همبستگی حول یک خواست ساده و فراگیر (ما هستیم پس مطالباتی داریم که باید حواب داده شود. آنانکه نیستند راضیند به وضع موجود).
- داشتن یک نشان واحد برای ابراز وجود (پرچم ایران).
- امکان مشارکت همگانی (پایین آوردن هزینه با انتخاب شعار سازنده ما هستیم. نه مرگ بر این و آن).

به نظر من جنبش ما هستیم فکر بکری بوده است که دارای همه این ویژگی ها است هر جنبشی نیاز به منابع مالی دارد. اگر از بیگانه بگیرد می گویید دست نشانده و اگر از مردم بگیرد می گویید جیب مردم را خالی میکند. پس راه حل چیست؟
جناب آقای ف م سخن عزیز من به عنوان یک ایرانی که خواهان سربلندی و آزادی و آبادی ایران هستم از شما خواهشمندم دانش و هوش و ذکاوت و قلم خود را بکار ببندید و برای رفع نقایص این جنبش یا هر جنبش دیگری راه حل بدهید. حتی یک راه حل ساده می تواند بسیار راه گشا باشد. به عنوان یک قدم ساده پاسخ پرسش های خود را بدهید.
به امید آزادی و آبادی ایران

بابک April 10, 2009 09:34 PM

آیا شما راه حل بهتری برای مبارزه دارید بفرمایید ارائه بدهید و گر نه انتقاد شما از جنیش ما هستیم مشکلی حل نمی کند

April 10, 2009 03:50 PM

پاسخهاي منطقي شمارا به شهرام همايون ودوهم ميهن ديگر، به دقت خواندم. بسيار مستدل وبا تأمل بود. اكثر ما ايرانيان آدمهائي احساساتي هستيم وبهمين خاطر هم ميتوانند مارا كوك كنند. اين جرياني كه به عنوان انقلاب به ما غالب كردند، انقلاب نبود بلكه منجلاب بود. حتي رهبران احزاب ودستجات سياسي هم بدون فكر وسنجش اوضاع راه افتادند دنبال آخوندها ونه اينكه از ابتداء يك خط قرمز بين خودشان وجنبش آخونديسم بكشند تا پس از فرار شاه وسرنگوني رژيم، اين بلائي كه سر آنها وبقيه ملت ومملكت آمد، نيايد. برانگيختن شور واحساسات مردم براي پيش بردن مقصود عملي بسيار اساسي است. منتها بايد ديد كه رهبري جنبش هدفش چيست وبعد از به مقصود رسيدن چه خواهد شد وچه كار خواهيم كرد. بهر حال، درهر استراتژي بايد ضمن تعيين نقطه شروع، نقطه پاياني را هم مشخص كرد. ملت ما اسير يك مشت ادبياتي است كه تا مغز استخوانش نفوذ كرده. ادبيات «اين نيز بگذرد» خب يعني چه؟ چي چي بگذرد؟ چه جوري بگذرد؟ اگه آدم رو درب وداغون كرد، باز هم بايذ بگذرد؟ ادبيات «روزي مادست خداست» ادبيات « هر كي در شد ما ميشيم دالونش، هركي خر شد ما ميشيم پالونش» وامثال اين چرت وپرت ها كه بقول محمد مسعود مثل زنجير به پروپاي مردم ما پيچيده وقدرت حركت را ازش سلب كرده. در احساسات مسئوليت نيست. مسئوليت در نتيجه تفكر و مآل انديشي حاصل ميشود. خلاصه ديگه چي بگويم كه ناگفتنم بهتراست.

علي كبيري April 10, 2009 12:04 PM

ف. م. سخن عزیز،
از نبودت واز ننوشتنت در مدت بی‌خبری؛ نگران، کسل و ناخوشنود بودم و از اینکه راضی نیستی نوشته‌هایت به بالاترین و دنباله فرستاده شود، هنوز هم ناخشنودم! امیدوارم هرگاه که صلاح دانستی علت آنرا شرح‌دهی.
ظاهرن باز گروهی از مردم همان اشتباه سی‌سال پیش را، که در نوشته‌ات به‌درستی به‌آن اشاره کرده‌ای، تکرار می‌کنند! چند جواب آبکی که به‌نوشته‌ات داده شده بود را خواندم و مانده‌ام که چرا وقتی کسی استدلالی ندارد باز جوابیه می‌نویسد! از تعداد و لحن کامنت‌ها هم می‌توان نتیجه گرفت که آب به‌لانه مورچه‌گان ریخته‌شده! بنویس، بازهم بنویس اینبار بر خلاف سال پنجاه هفت که هیچ امکانی برای انتشار افکار "غیر‌خودی" نبود دست کم همین اینترنت فیلتر‌شده وجود دارد. شاید با این‌گونه نوشته‌ها نوری بر راه تاریک آینده این مملکت بیفتد و شاید بتوانیم ببینیم این‌بار به‌کجا می‌رویم. سالی پر‌از سلامت(ی)! شادمانی و موفقیت برایت آرزو دارم. بنویس بازهم بنویس

حسن April 10, 2009 01:24 AM

salam aqaye daneshmand. aqa shoma ke az jonbeshe ma hastim irad migiri wa tamame azadi khahane iran pas key bayad biyad ke az in hokomate zede mardomi behtar bashe khaheshan mardak fekr kon wa benewis

April 9, 2009 07:13 PM

جناب ف.م.سخن باعرض ارادت نکته ای در مورد آخرين مطلبتان به نظرم رسيد. محض مقدمه شواهد متعددی وجود دارد که خاطراتی که از اشخاص مختلف در ايران چاپ ميشود حاوی غلطهای تاريخی ميباشند/ به عنوان مثال خاطرات فردوست. حتی کتابهائی که در خارج از ايران چاپ ميشود و "افرادي" در ايران آنها را ترجه ميکنند نه تنها امانت داری نميکنند بلکه مواردی اضافه ميکنند که در اصل کتاب نبوده است. نمونه ترجمه کتاب هويدا نوشته عباس ميلاني. ما در تاريخ اخيرمان حتی غرق شدن صمد بهرنگی را به دروغ چيز ديگری بارمان کردند. همه اينها را نوشتم که بگويم شما مواردی رااز کتاب "شکنجه گران می گويند" تاليف قاسم حسن پور، از انتشارات موزه عبرت ايران، از قول شکنجه گر ساواک، بهمن نادری پور -معروف به تهرانی نقل کرديد که به نظر من احتمال دروغ بودنش بسيار بالاتر از درست بودنش است. اول اينکه نويسنده مينويسد: "اينها را گذاشتند توی آمبولانس و بردند. به احتمال قوی بايد در بهشت زهرا مدفون شده باشند. نمی دانم به نام حقيقی دفن شدند يا نه. فکر نمی کنم به نام حقيقی باشد چون جواز دفن و اين چيزها را هم خود کميته بايد می گرفت". به لغات توجه بفرمائيد: " به احتمال قوي" و يا "نمی دانم به نام حقيقی دفن شدند". جناب ف.م.سخن، با احتمالات و نميدانم نميشود ادعای نويسنده را اثبات يا رد کرد ولي پيراهن عثماني درست شده است. نکته ديگر اينکه آقای عماد الدين باقی ادعا کرده اند که تعدادکل افرادی که در دوران حکومت محمد رضا شاه به عنوان خرابکار کشته شدند 3342 نفر بود که 3031 نفر در جنگ خيابانی با ماموران دولتی کشته شدند و 311 نفر اعدام شدند (اعداد را از حافظه نوشتم ولی بايد خيلی نزديک به اعداد آقای باقی باشد و از دقيق نبودن پوزش ميطلبم) در مورد آقايان قراچورلو، محمود وحيدی و محمدرضا کلانتری آيا اين افراد جزو 311 نفر بودند؟ البته نکته ديگری هم اينست که افرادی چون آقايان قراچورلو، محمود وحيدی و محمدرضا کلانتری خودشان قرص سيانور با خود داشتند که در صورت دستگيری با خوردن آن خود کشی کنند. آقای بهزاد نبوی خود را شهيد زنده ميدانند چون به گفته خودشان قرص را خوردند ولی عمل نکرد.
جناب ف.م.سخن شما گروهی به اسم "جنبش ملی ما هستيم" را تخطئه ميکنيد با اين گونه دلائل؟ بدون ذره ای توجه به اينکه آنها هر روز با پوست و گوشت و استخوان و مغز خود ظلم حکومتی را که افرادی چون آقايان قراچورلو، محمود وحيدی و محمدرضا کلانتری برای بر پا شدنش " مجاهدات" ميکردند؟ کمال بی انصافی را در حق آنها ادا ميفرمائيد. محض اطلاع من به جنبش ملی ما هستيم تعلق ندارم. با احترام. سهرابی

سهرابی April 8, 2009 12:02 AM

آقای ف.م سخن از شما انتظار نمیرفت اینگونه مانند افراد بی اطلاع در مورد جنبش ما هستیم بنویسید و آنرا مورد انتقاد قرار دهید.
شما با مقایسه شهرام همایون و هخا دقیقا کاری کرده اید که دلخواه وزارت اطلاعات ایران است .
همایون بارها در برنامه اش تاکید کرده که سلطنت طلب نیست و حکومت آینده ایران باید از طریق همه پرسی و نظر اکثریت تعیین شود
همیشه از خوانندگان پر و پا قرص شما بودم اما این مطلب واقعا دلم را به درد آورد .
شایسته است از این پس با آگاهی بیشتر بنویسید طوریکه آب به آسیاب وزارت اطلاعات و دشمنان ایران ریخته نشود

Don Corleone April 7, 2009 09:09 PM

من نمی دانم به شما چه ربطی دارد من این جمله را به فامیل خودم هم گفته ام کسی کسی را مجبور نمی کند که به زور از خانه خود خارج شود یا زنگ خانه کسی را بزند که اقا یا خانم تو رو به هر کی می پرستی برو امروز شعار بده برو پرچم نصب کن من طرفدار اقای سعید قائم مقامی هستم از شهرام همایون هم بدم نمی اید علاقه هم زیاد بهش ندارم هم پادشاهی پارلمانی را دوست دارم هم جمهوری لائیک از اقای بهروز صوراسرافیل وسعید سکوی هم بدم نمی اید بعضی از حرفهای کمونیست کارگری هم بد نیست مردم خودشان عقل دارند من یک جوان 29 ساله ازایران هستم

ک April 7, 2009 06:40 PM

to ye kesafat be tamame mana hasti

ramin April 7, 2009 04:42 PM

با سلام

احمدی نژاد هم میگفت شما فکر می‌کنید که مشکل جوانهای ما فقط همین نوع لباس پوشیدن آنها است؟

این یارو منظورش این بود که یعنی‌ فقط همین یک مشکل نیست، مشکلات دیگری هم اون با جوانها خواهد داشت.

حالا این یارو قناری که میگوید جلوی ماهواره را با زور نمی‌توان گرفت، منظورش این نیست که زور را برمیدارد، منظورش این است که به فکر یک چاره دیگری برای جمع کردن ماهواره میرود.

بعد اینکه این یارو با کدام قدرت میتونه گشت‌های ارشاد را جمع آوری کنه، آیا اون یه کمیته یی با یک نام دیگر برای آزار و اذیت مردم درست خواهد کار تا نظر نظام اسلامی را جلب کند؟

sina April 7, 2009 02:14 PM

مقاله مغرضانه و خالي از منطق شما در مورد جنبش ملي ماهستيم خواندم. پاسخ اقاي همايون را هم شنيدم و به ايشان و برهان قاطع ايشان افتخار ميکنم.متاسفانه اينجا مجالي براي اضافه کردن نکات ديگري که به نظرم ميرسد نيست ولي اميدوارم همانگونه که اقاي همايون نيز گفتند شهامت امدن به تلويزيون 24 ساعته (که با پول خودمان اداره ميشود)وبيرون امدن از پشت اسم مستعاررا داشته تا حضورا نظراتتان را نقد کنيم

کاوه سپاهاني April 7, 2009 12:31 PM

ma hastim ma hastim ma hastim ta IRAN hast ba parchame se range shiroo khorshid gavedan IRAn

iran April 6, 2009 10:52 PM

با سلام
نمیدانم در آن لحظه که اين مطلب را می نوشتید در کدام عالم سیر می کردید شاید در دربار الهی بوده اید که به اذن خدا هر چه می خواستید در کمتر از آنی به بهترین نحو برایتان آماده می شده است و دیگر به وجود شما یا تفکر شما نیازی نبوده است، اما عزیز من اینجا زمین است و برای دست یافتن به آرزوها و خواسته ها نیاز به تفکر و وجود شما هر دو احساس میشود.
هر فرد اندیشمند که قصد دارد مساله را حل نماید از تفکر خود برای یافتن بهترین راه حل اقدام می نماید بنابراین شما ممکن است چندین راه حل متفاوت مشاهده نمایید که همه آنها هم درست هستند اما یکی ساده تر و دیگری مشکل تر است بنابراین شما که توان حل آن را ندارید باید بین این راه حل ها آن را که قابل درک و اجرا در می یابید انتخاب کنید و با آن به حل مساله بپردازید اما پاک کردن صورت مساله و نوشتن آن به صورتی دیگر به طور حتم راه حل مساله نیست و مشکل گشای کار هم نخواهد بود.
و برای آنان که فکر و قلم شان در خدمت رژیم است این شعر زیبای مولانا چه جالب حال این افراد را بیان می کند
مر مرا افسانه می پنداشتید تخم طعن و کافری می کاشتید
عاقبت خود بدیدید ای خسیسان زمن که خود افسانه بودید نه من

rahgozar April 6, 2009 10:39 PM

jenabe aghaye f m sokhan shoma agar mitavanid kari behtar khahesh mikonam anjam dahid dar gheyre in sorat az shoma khahesh mikonam sab konid va bebinid bad nazare khod ra begoyid

hadi April 6, 2009 10:37 PM

با درود بعداز گذشت سی سال از بر روی کار آمدن جمهوری اسلامی متاسفانه آن نسل که شما هستید هنوز فکر می کنید که عاقل تر از بقیه هستید و خود شده اید یک ولایت فقیه کوچک فکر نمی کنم تا بودن امسال مانند شما جمهوری اسلامی به پایان برسد و من با کمال تاسف باید بگویم هر کدام از شما که فوت می کنید ما یکقدم به آزادی نزدیکتر می شویم هنوز شما یاد نگرفته ایداگر نظری داریدبدهید بدون اینکه دیگران را احمق تلقی کنید من با جنبش ماهستیم کاری ندارم ولی ناراحتی و محالفت من با شما بر این است که عده ای راهی را درست می دانند و در این راه خود کمک میکنند این به شما چه ارتباطی دارد که برای کمک دیگران کسه داغتر از آش بشوید و فتوا بدهید که چه کسی جق دارد به کجا کمک کند و آیا درست هست یا نه پس این تفکر عقب افتاده را لطفا فراموش کنید دوما خود شما آیا چه کار مفیدی انجام داده ایدو فکر می کنید ما نمی دانیم که دوران شاه چه اتفاقی افتاده و فقط شما می دانید؟ داستان نویسی شما فقط حلاصه شده با بد گوئی پشت سر این و آن و نام آنرا هم نویسندگی گذاشته ایند چند فرن باید بگذرد تاشما آدم شوید و یاد بگیرید که چرت و پرت گوئی را مقاله نویسی نمی گویند و اگر نظری هم می دهید تمام نقاطآنرا بگوئید هم خوب آنرا هم بد آنر و اشکالات آن را گفته و پیشنهاد برای بهتر بودن آن بدهید که متاسفانه این در مکتب و تفکرشما جائی ندارد و فقط موجودیت شما با حمله به دیگران وابسته شده وشغلتان شده حمله به این و آن آقای محترم الان کودک ده ساله درکش از شما بهتر است لطفا نیروی خود را برای حمایت بگذارید نه برای جنگ و حمله به هر کسی که قدمی بر علیه جمهوری اسلامی بر می دارد مردم بسیار هوشمندتر از آن هستند که شمابرای آنها تکلیف بکنید.
امیدوارم که یا درست بشوید و یا ما قدمی به برکناری جمهوری اسلامی نزدکتر شویم لطفا دنبال غبض بروید.

فریدون April 6, 2009 10:34 PM

لطفا به ارشیو تلویزیون ای تی ان ضیا مراجعه کنید
روز مصاحبه با بیژن طراح لباس اقای ضیاء گفت
ما سیاسی نیستیم ولی بعد مشغول پول جمع کردن شد
اینها کاسب هستند وعده ای هم پیاله انها هستند تا از
افراد ورشکسته سیاسی اخاذی کنند شهرام شارالاتان
معروفه زیاد به حرف این قماش توجه نکنید

حسن April 6, 2009 10:23 PM

سلام

امیدوارم شمایی که نیستییین، به این فهمو شعور برسیین که باید باشین، چون یک آدمین، امیدوارم که بعده این متوجه باشین که باید بفهمین چی‌ مینوییسیین و مخاطبهای شما چه کسانی‌ هستن، البته مطمئنم که مخاطبهای شما همون اربابهای بی‌ سرو پای خودتان، منظورم اخوندان، حتما واسه این آشمالیی که کردی پول خوبی‌ گرفتی‌، بدبخت قابل ترحم.

Barsi April 6, 2009 10:18 PM

aghaghy aziz avalan man javan nistem va kamelan aghelaneh be in jonbesh komak mikonam.

Armin April 6, 2009 10:06 PM