August 19, 2009

کشکول خبری هفته (۹۴) از تجاوز به دختران و پسران تا جدال بر سر پرچم شير و خورشيد نشان

برای خواندن اين مطلب در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan August 19, 2009 09:49 AM
نظرات

منتظر مطالب جدید شما هستیم
دوستدار همیشگی شما
م.ج. بی قرار

***

از لطف شما متشکرم. سخن

محمد September 2, 2009 12:28 AM

ويلاگ جديدي براي طرفداران شاعر و نويسنده ي بزرگ ، رضا براهنی شروع به كار كرده. براي حمايت از رضا براهني و انتشار بيشتر آثارش ما را لينك كرده و به همفكرانمان هم خبر دهيد!

آدرس:

http://reza-baraheni.blogfa.com/

shahrouz kabiri August 31, 2009 01:39 AM

با تشکر از نوشته جالب شمامثل همیشه وفقط یک پرسش . چون ممکن است یک قاتل از چاقو جهت آدمکشتن استفاده کند شما از کارد استفاده نمی کنید؟واین دلیل این است که چاقو چیز بدی است؟

***

متوجه منظور شما هستم. کاش مسائل سیاسی به سادگی مسئله ی چاقو و آدمکشی بود. اگر نظری در این زمینه دارید لطف کنید در همین جا بنویسید تا دیگران هم استفاده کنند. سخن

August 28, 2009 01:41 AM

Dear Mr. F.M Sokhan.

The Monarchist, Mojuhedein, and Mr. Homayoon use the word IRAN to name our country. I suggest that you chnage that to something you like otherwise we think you are one of them. What about Islamestan or Khomenistan

***

نه. ما همان ایران را ترجیح می دهیم و برای ایران ماندن اش هر کاری از دست مان بر آید انجام می دهیم. سخن

August 23, 2009 01:57 AM

واقعیتی بسیار تلخ، آن قدر که حتا نمی توانم بگریم، حتا با وجود آن که با کلام شیوا و دلنشین شما نرم و لطیف شده بود. با این که تا به حال در چندین مورد شنیده بودم که این اتفاقات در برخی زندان ها و برای برخی افراد رخ داده است، ولی باز هم از ته دل امیدوار بودم یا دل خوش به این که "شاید که همه این ها وهمی و دروغی و افترایی ناشی از عداوت گویندگان به این نظام بیش نباشد" ولی..... بگذریم، تنها می توان از قول آن گرامی سفر کرده نالید که: به کجای این شب تیره بیاویزم، من قبای ژنده خود را...
در انتها بازهم ممنون از شما به خاطر کشکول و یک سوال، آیا جای دیگری هم مطلبی از شما منتشر می شود؟
بدرود

***

با تشکر از لطف شما، خیر، مطالب من فقط در خبرنامه ی گویا و همین وب لاگ منتشر می شود. البته گاه دوستانی که به نوشته های من نظرِ لطف دارند، آن ها را در وب سایت خود منتشر می کنند که از ایشان در همین جا سپاسگزاری می کنم. سخن

حسن August 21, 2009 04:33 AM

zahra bani yaghob keh zendeh ast. shoma manzoretan kasi digar ast.

***

خیر. متاسفانه ایشان زنده نیست و در بازداشتگاه امر به معروف همدان به قتل رسیده است. یک جست و جوی ساده در اینترنت موضوع را برای شما روشن خواهد کرد. صفحه ای هم برای ایشان در ویکی پدیای فارسی باز شده است به این نشانی:
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7_%D8%A8%D9%86%DB%8C%E2%80%8C%DB%8C%D8%B9%D9%82%D9%88%D8%A8
گمان می کنم نظر شما به نویسنده ی محترم سرکار خانم ژیلا بنی یعقوب باشد. سخن

foz August 19, 2009 06:21 PM

آقای سخن! پرچم فعلی ایران یک چیز حرام زاده ای است. خودتان هم این را می دانید. چرا می خواهید سر خودتان را کلاه بگذارید. دوست داشتن های شما هم مثل دوست داشتن های آقای احمدی نژاد است. "آقای موسوی من به شما علاقه مندم."

"پرچم شیر و خورشید من به شما علاقه دارم.. ولی چرا شما می روید توی کانال شهرام همایون آخه؟"

دفاع شما از گنجی دفاع شما از پرچم حرام زاده ی خرچنگ نشان جمهوری اسلامی است. شما حتی نمی دانید این خرچنگ آن وسط - که حالا علامت سیخ یا سیک یا هر زهرماری هست - را خودشان هم که به الله ربط می دهند چه چیزی از آب در می آید؟

در سایت رسمی پرچم نوشته شده که این طرح " با خون شسته شده" و بر پرچم قرار گرفته است. حالا هر چه شما و موسوی و کروبی و گنجی مقاله چاپ بفرمائید چاره نمی شود. چون خون بنا به فقه اسلامی عین نجاست است و کسی حق ندارد اسم جلاله خداوند را با خون بشوید.

چطور شما از پرچمی که رجوی و شهرام همایون آلت دست کنند متنفرید ولی از پرچم حرام زاده ای که سی سال است آلت دست جمهوری اسلامی است ککتان هم نمی گزد؟

در ضمن شهرام همایون هم روزنامه نگار درجه چندمی بود مثل گنجی ولی هر دوشان را هوا برداشت که رهبر یک جنبشی هستند. رهبری که فقط خودش خودش را قبول دارد.

***

با تشکر از این که نظر خود را درج کردید، خیر من نشان بی اصل و نسب وسط پرچم سه رنگ را قبول ندارم به چند دلیل مشخص.اول آن که به قول شما این آرم سیک های هندی ست و ربطی به الله و خدا و کلماتی که برای اکثریت مردم ایران مقدس است ندارد. دوم آن که اگر هم طراح آن واقعا بدون اطلاع از آرم سیک ها این طرح را کشیده، طرح کم مایه و کودکانه ای کشیده که هیچ نسبت و سنخیتی با تاریخ سرزمین و حتی مقدسات مردم ایران ندارد. و سوم این که آرم پرچم و خود پرچم یک امر ساده ی دلبخواهی نیست که بشود به یک نشست و برخاست آن هم به دست آماتورها تغییری در آن ایجاد کرد. اگر هم قرار بر تغییر باشد باید اساس و بنیادی در تاریخ و فرهنگ کشور داشته باشد، والا چیزی خواهد شد شبیه به نشان فعلی که هیچ وزن تاریخی، فرهنگی و حتی هنری ندارد. سخن

تنبان August 19, 2009 03:38 PM