October 21, 2009

جنبش سبز اندک اندک شکل می گیرد!

جنبش سبز اندک اندک شکل می گیرد. پوسترهایش بیرون می آید، شعارهایش "تنظیم" می شود، قهرمانانش معلوم می گردد. آن رهبرانی که می گفتند جنبش سبز رهبر ندارد، آرام آرام خود را نشان می دهند و از ایده آل هایشان سخن می گویند. مثلا جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی. "حماسه 13 آبان". خط امام. راه امام. نمی دانم شاید مشکل این است که مثلا وزیر اطلاعات احمدی نژاد جای خودش را به کسی مثل ری شهری بدهد.

ولی نباید نگران شد. صراحت همیشه خوب است. صداقت همیشه خوب است. خوب است که رهبران جنبش سبز حقیقت را بگویند. بر جوانان ماست که بر این حقایق چشم نبندند. نگویند ان شاءالله گربه است. بعد از نفی جمهوری ایرانی، و طرح قاطعانه ی جمهوری اسلامی [احتمالا دوم]، بیشتر سکوت دیدیم تا تائید یا اعتراض. تاییدی هم اگر بود، به یکی دو اعتراضی بود که شد. بیشتر سکوت بود. این سکوتِ رهروانِ سبز خطرناک است. اشتباه است. اشتباهی که ما در سال 57 و یکی دو سال بعد از آن کردیم. چشم بستن بر واقعیتی ست که دیده می شود. نشنیدن حقیقتی ست که گفته می شود. این چشم و گوش بستنِ خودخواسته عاقبت اش پشیمانی و سرخوردگی ست. بعد از آن هم یاس و افسردگی و خشم است که می آید. به این پوستر ها نگاه کنید. این ها بخش دیگری از واقعیت جنبش سبز است.

mirdamadi1.jpg

mirdamadi2.jpg

sokhan October 21, 2009 02:16 AM
نظرات

من فکر می کنم که جنبش سبز واقعا نیاز به این دارد که شعار های خود را پیدا کند.هر روز شعار های جدیدی ساخته می شود که بسیاری از انها نمی تواند یک شعار ماندگار برای جنبش باشد.بنظرم شعار مرگ بر روسیه(سوای این که یک دهن کجی به حکومت است)یا شعار نه لبنان نه غزه یا همین جمهوری ایرانی برای جنبش حاصلی ندارد و راه به جائی نمی برد.اخیرا هم زمزمه این است که روز 13 ابان به طرف سفارت روسیه برویم که به نظرم این هم یک شعار انحرافی است.شاید این بذل و بخشش روح الله حسنیان که از سبز ها دعوت کرده ان روز جلو سفارت بیایند در رابطه با همین مطلب باشد که اگر کسی نیامد فیلمی بگیرند با حضور چند نفر و بگویند که سبز ها همین تعداد هستند(اگر همین تعداد اندک هستند چه نیازی به افشا انهاست).اگر موافقید شما که حرفتان شنونده دارد بر روی رفتن جلو سفارت امریکادر ان روز و شعار هائی که بیشتر حاکی از دوستی با ملت امریکا ست تاکید بفرمائید.

***

با سپاس از شما، با نظر شما در مورد تعیین شعارهای ماندگار کاملا موافق ام. در مورد دوستی با ملت و حتی دولت آمریکا، این نکته ای ست که به عنوان یک ایرانی به آن معتقد بوده و هستم. نگاه من به آلمان و ژاپن است که بعد از جنگ دوم توانستند راهی برای بهبود روابط با دُوَل سابقا متخاصم پیدا کنند و از طریق اقتصاد و علم و تکنولوژی به رقابت با "دشمن سابق" بپردازند. این که بچه ها جلوی سفارت آمریکا بروند یک عمل سیاسی ست که رهبران سبز به انجام یا عدم انجام آن باید نظر دهند. موفق باشید. سخن

قلم سبز October 23, 2009 12:07 AM

متاسفانه گروهی موج‌‌سوار سعی بر این دارند که اين حرکت مردمی خود جوش را به بی‌راهه ببرند. "پوسترهای انتخاباتی" محسن ميردامادی مدارک اين سعی هستند. فراموش نکنيم که "اعتراض به تقلب در انتخابات" فقط کاتاليزاتور اين حرکت مردمی است.

Rokgoo October 21, 2009 09:51 PM

"خوب است که رهبران جنبش سبز حقیقت را بگویند."
بنظر بنده موسوی از همان بیانه‌ی شماره‌ی 1 خواسته‌هایش را مطرح کرده. به صراحت و با تاکید هم مطرح کرده است.
منتهی بعضی از روزنامه‌نگاران/روشنفکران رو سیاه تاریخ همواره توجیه کرده‌اند که آقایان تقیه می‌کنند و ته دلشان چیز دیگریست.

Darieh October 21, 2009 01:23 PM