May 09, 2010

اعدام و اصلاح

فرزاد کمانگر و شیرین علم هولی اعدام شدند. اگر این خبر را خواندید و یک لحظه این فکر به سرتان زد که این حکومت اصلاح پذیر نیست و باید از بیخ و بُن تغییر کند اصلا ناراحت نشوید. این طبیعی ست و چند روز دیگر یادتان می رود. ما از این بدترش هم یادمان رفته است. اعدام های چند هزارتایی هم یادمان رفته است. یک کم صبر کنید می بینید نه تنها دوباره اصلاحات می خواهید بلکه ولی فقیه هم می خواهید. فقط چند روز صبر کنید، مطمئن باشید این اعدام ها هم از یادتان می رود.

بعد از تحریر: فراموش کردم که بگویم من از همین الان اعدام کنندگان فرزاد و شیرین و سه نفر دیگر را می بخشم. اعدام کنندگان عزیز! هیچ ناراحت نباشید و خیال تان آسوده باشد که با اپوزیسیونِ متمدنی رو به رو هستید که روی دست گاندی و ماندلا بلند شده است و کفن این بچه ها خشک نشده شما را می بخشد. حالا که خیال تان راحت شد بروید پرونده ی اعدام های دیگر را به جریان بیندازید. قربان شما.

sokhan May 9, 2010 12:46 PM
نظرات

man chon senam kame...in avalin edamE k mibinam ya dar vaghe mishnavam.....na....motmaenan man faramo0sh nemikonam...fahat moshkel ine ke nemido0nam chikar bayad bo0konam......

***

امیدوارم این آخرین اعدامی باشد که می بینید یا می شنوید. تنها کاری هم که از دست ما بر می آید این است که لغو مجازات اعدام را از دستگاه حکومتی خواستار شویم. موفق باشید. سخن

Agrin May 10, 2010 10:25 PM

آقای سخن تمام و کمال با شما هستم.
به نظر من همه​​ی کسان​​ای که می​​بینند، می​​دانند و به روی خودشان نمی​​آورند خاین هستند.

***

ممنون ام هاله خانم. من ایراد را در آقایان رهبران سبز نمی بینم. ایشان دقیقاً همینی هستند که هستند و انتظار و توقعی جز این از آن ها نمی رود. عجیب برای من این است که "ما" اصرار داریم آقایان را جور دیگری ببینیم. خودمان را فریب می دهیم که این ها عوض شده اند؛ که این ها به موضوع اعدام مثل سابق نگاه نمی کنند؛ که جان انسان ها صرف نظر از دین و مذهب و قومیت و نژاد و عملکرد سیاسی برای آن ها ارزشی یک سان دارد. اشکال از ماست که خودمان را گول می زنیم.

این بلایی ست که در زمان انقلاب هم بر سر خودمان آوردیم. سخنان روشن آقای خمینی را به میل خودمان تفسیر کردیم. سر و ته حرف هایش را زدیم تا در قالب های مورد پسند ما جا بگیرد. و دیدیم چه بلایی بر سرمان آمد.

امیدوارم این اتفاقات دردناک و ضایعات جبران ناپذیر لااقل باعث شود که کم تر خودمان را گول بزنیم. با تشکر مجدد. سخن

هاله May 9, 2010 09:58 PM

آفرین که راست میگی‌.تا کی‌ باید جلوی حیوانات وحشی که زبون آدم نمی‌فهمند متمدن بود.

***

البته در مقابل حیوانات وحشی هم باید متمدن بود و نباید آن ها را آزار و شکنجه داد. نباید آن ها را کشت. نباید حقِ "حیوانی"ِ و "حق وجود"ِ آن ها را پایمال کرد...

ولی معنای تمدن این هم نیست که حیوان وحشی را آزاد بگذاریم و او را بر جان مردم حاکم کنیم. اجازه ی دریدن و نابود کردن خودمان و فرزندان مان را به او بدهیم. در مقابل تهاجم او از خودمان دفاع نکنیم. او را به خاطر وحشی گری اش ببخشیم، بلکه دست از درندگی بر دارد. داشتن تمدن ناظر به این معناست.

موفق باشید. سخن.

May 9, 2010 03:05 PM