November 20, 2004

عشي خانم وارد مي شود!

نه! اين عشي، آن عشي خانمي که شما فکر مي کنيد نيست. "مامان عشي" ِ "ساربان سرگردان" ِ سيمين دانشور هم نيست. عشي داستان هاي بازپرس محققي و فهيمه رحيمي هم نيست. اين عشي بانويي است بسيار محترم، فرهيخته، محجبه، داراي تحصيلات حوزوي و علاقمند به کميسيون امنيت ملي، که اکنون به عنوان نماينده ي رهبر از تبريز در کاخ مجلس شورا واقع در بهارستان مشغول سرويس دهي به امت شهيد پرور ايران است.

اين بانوي محترمه، هميشه در پشت ِ دولايه پارچه ي مرغوب ژاپني در مقابل مردان پليد ِ عشرت خواه سنگر مي گيرد و از عفت خود پاسداري مي کند. رنگ او را نه در جواني و نه در سنين ميان سالي (بزنم به تخته) آفتاب و مهتاب نديده، و جز پدر و شوهر، چشم احدي از جمعيت ذکور کشور بر پيکر پاک و مطهر ايشان نيفتاده است. در خبر است ايشان تصميم دارند سنگر خودشان را حتي زماني که به لقب "عجوزه" مفتخر مي شوند همچنان حفظ کنند و با اين کار مشت محکمي به دهان اوريانا فالاچي و شيرين عبادي بزنند.

نامبرده به دليل اختراع ِ اخير ژاپني ها - که به طور اتفاقي موبايلي ساخته اند که تن و بدن آدمي را از پشت لباس نشان مي دهد -، تصميم گرفته است يک لايه آلومينيوم به پشت چادر خود بدوزد تا خداي ناکرده ماهواره هاي نامحرم، موقع تصويربرداري از صحن مطهر مجلس شوراي اسلامي، موفق به نشان دادن عوارض شهوت ناک و عشرت انگيز ِ بدن ايشان نشوند و اگر آقاي ابطحي به طور مخفي با موبايل ِ جديدشان عکسي از نمايندگان گرفتند سند به دست ضدانقلاب نيفتد.

اين بانوي اقتصاد دان طبق پيش بيني مجله "فورچن" به خاطر پيش بيني هاي داهيانه ي اقتصادي شان احتمالا در جايگاه پرفسور ارهارد آلماني قرار خواهند گرفت. ايشان با تهيه طرحي براي زنان خانه دار ايراني که بر اساس آن 21 شغل براي خانم هاي خانه دار تعريف مي شود، و عدم صحت دکترين امپرياليستي ِ"بيکار بودن زنان خانه دار ايراني" اثبات مي گردد، در سطح مجامع بين المللي مطرح شده و بنياد راکفلر از ايشان دعوت کرده تا براي مديران ارشد آمريکايي سخنراني و تزهاي جديد خود را مطرح نمايند که ايشان در پاسخ به آمريکايي هاي گفته اند: آمريکا، خاک بر سرت!

اخيرا از مرکز دکترينال ِ ژئوپوليتيکال، اطلاعاتي به بيرون درز کرده که نشان مي دهد يکي از آن 21 شغل، تهيه ي پياز داغ براي آش رشته است که جزو کارهاي بد بو و پر ضرر و خطرناک براي خانم هاي خانه دار به شمار مي رود و خانم ها را به خاطر بوي پياز داغ گرفتن، از چشم شوهران شان مي اندازد و به سمت زنان ِ عطر زده ي خياباني مي رانَد (گويا ترين فاکت در اين زمينه، فيلم "پشت و خنجر" است با شرکت پوري بنايي و فروزان و ايرج قادري).

اما غرض از اين معرفي طولاني، اظهار نظر اخير ايشان در مورد ِ زنان ِ خياباني است که بسياري از کارشناسان داخلي و خارجي را به لحاظ بينش بديع و طرز تلقي اجتماعي، در بهت و حيرت فرو برده است و بايد منتظر واکنش هاي جهاني در اين خصوص باشيم. ايشان با قاطعيتي بي نظير – که فقط در مرداني مانند مرحوم خلخالي، شهيد لاجوردي، آيت الله مصباح يزدي، سردار رحيم صفوي، سردار نقدي، و سرباز ِ فداکار ِ اسلام برادر سعيد عسکر سراغ داشتيم - در سومين هم انديشي مجمع بانوان عضو شوراهاي اسلامي اظهار داشته اند که "اگر 10 نفر از زنان خياباني اعدام شوند، ديگر زن خياباني نخواهيم داشت. زن بدون خانواده يک ريال ارزش ندارد."

تعداد اندکي از کارشناسان ِ معاند، بدون در نظر گرفتن روح سخنان اين بانوي دانشمند، اظهار داشته اند که جمله ي دوم ايراد دارد و ايشان خبر ندارند که برخي زنان ِ بدون خانواده در کنار خيابان ها و گوشه پارک ها، کالاي خود را به چه قيمت گراني عرضه مي کنند و چه ارزشي دارند.

نکته ي ديگري که برخي مخالفين و حتي موافقين ِ نظام بر روي آن تاکيد مي کنند اين است که (شهيد) سعيد حنايي (با سعيد حنايي وب لاگ نويس اشتباه نشود) در مشهد شانزده - و به روايتي نوزده - زن خياباني و غيرخياباني را با روسري به قتل رساند ولي نه تنها ريشه ي زن هاي خياباني کنده نشد، بلکه به دليل کمبود عرضه، و روند رو به رشد ِ تقاضا، قيمت ها به شدت افزايش يافت که مسئولان براي مبارزه با اين افزايش ِ قيمت و حفظ حرمت و امنيت ِ زنان و دختران مردم، ناچار به تساهل و تسامح و باز گذاشتن دست برخي زنان متخصص شدند (اتفاق ديگري که به گفته ي (شهيد) حنايي بعد از وقوع اين قتل ها افتاد بارش باران و رفع خشکسالي بود که تئوري هاي علمي عالم جليل القدر اسلام حضرت حسني را اثبات نمود).

به هر حال پيوستن ِ عشي خانم ِ شايق را به جمع طنزسازان کشور، به تمام طنزنويسان آماتور و حرفه اي ايراني تبريک و تهنيت مي گويم و براي ايشان در اين عرصه ي دشوار آرزوي توفيق روزافزون دارم. قرار گرفتن نام يک زن ِ سياست مدار در کنار نام طنزسازان بزرگي چون حضرات آيات خامنه اي، مشکيني، خزعلي، و حسني، مايه ي مباهات زنان ايراني است و دير نيست که زنان ِ سياست مدار ما از اين نظر جايگاه ويژه ي خود را در ميان طنز نويسان ايراني که به زنان ِ ما به چشم شهروند درجه ي دو نگاه مي کنند بيابند. ايدون باد.

sokhan November 20, 2004 10:37 PM
نظرات

ba nzar man tmam fsad ,fahsha az cighe shoro mishvad

satar January 17, 2005 10:29 PM

من نظر خودم این چنین است که این سایت خیلی خوب است

December 4, 2004 06:25 PM

matlab khaylee jaleebi bod
omedvaram dar en rah moafag bashe

mehrdad November 25, 2004 09:05 PM

agar mishod inja farsi benevisim, ma ham nasari midadim.
Khak bar sare Ashijoon!

mowafagh bashid.

H. November 23, 2004 07:15 PM



tanez kuby jaleby bod

keyvan November 22, 2004 07:58 PM

سازمان‌های غير دولتی
فجايع اجتماعی با دستگيری
عده‌ای زن تمام نمی شود
نوشين احمدی خراسانی


فاجعه‎ ”دختران فراری”، ”افزايش خودكشی زنان“، “گسترش فحشا“، “كتك زدن زنان“، "افزايش فروش كليه از فرط فقر"، "زنان خيابان خواب"، "بيكاری فزاينده"، "رشد حيرت‎انگيز اعتياد"، "نداشتن اميد به آينده"، "فاجعه پاكدشت برای فروش اعضای بدن كودكان" و... با سركوب سازمان‌های غير دولتی از بين نمي‎رود! اينها فجايع و معضلاتی هستند كه هر كشوری را با داشتن تكنولوژی هسته‎ای يا بدون آن، به زانو درمي‎آورد.

ادامه اين مقاله در اين آدرس:
http://www.iftribune.com/news.asp?id=5&pass=105

IRANI November 22, 2004 09:21 AM

بد نیست به عنوان کمک جنسی بفرستنش لبنان یا نوار غزه!

حسنی November 22, 2004 08:51 AM

کلی خندیدم..چند وقت بود طنزنویسان دچار کمبور و تکرار سوژه بودن که خدا رو شکر با این تولید روبه رشد سوژه سازان کشور این مشکل داره حل میشه...

bita November 22, 2004 08:16 AM

از كجا ميدوني زير چادر .... حاج خانم را تا به حال كسي نديده؟

+++ November 21, 2004 06:52 PM

من با نظر ملا حسنی در کانادا به شدت موافقم:):)

زهرا November 21, 2004 04:50 PM

تف سر بالا : يک‌نفر باید برای اين خانم نماينده مجلس توضيح دهد که اولن روسپی‌گری قديمی‌ترين کسب جهان است و اسلام که ريشه در بازار و و پايه بر تجارت و مالکيت خصوصی دارد، نه تنها مخالفتی با کسب ندارد بلکه مروج و مشوق آن است به‌شرطی که خمس و زکات و سهم امام آن به‌موقع به حساب‌های معلوم واريز شود. دومن اين زنهای خيابانی عمدتن بچه‌های دست‌پرورده انقلاب اسلامی و تربيت شده در اين سيستم هستند و خود کرده را تدبير نيست. والسلام وعليکم و رحمت‌الله و برکاته.

فرهنگ November 21, 2004 12:22 PM

من از شما مدعيان ليبراليسم و جامعه باز پوپري تعجب ميکنم که چنين خبطي را در تفسير سخنان اين همشيره مکرمه مرتکب شده ايد!اگر به تئوري بازار آزاد و اصل رقابت که از اصول پايه اي آن است مجهز بوديد چنين برداشتي از افاضات ايشان نمي نموديد!اصل مسئله اين است : در شرايط عرضه بيش از حد کالا در بازار حذف رقبا و عرضه کننده گان آن جنس باعث تثبيت قيمت ها و جلوگيري از نزول بيش از حد ارزش کالاي مورد نظر در بازار ميگردد!!همين و بس

چراغعلي November 21, 2004 12:06 PM

Is that really a woman?? It more looks like a man or at least used to be a man.

November 21, 2004 11:25 AM

این خانم ,اگر که شانسی در لویی چرگه نمیافتاد و برای حل مشکلات اقتصادی,اجتماعی,فرهنگی و بیشتر سیاسی! مردم ایران, از علم " لدنّی" که در شکمش انباشته گردیده - و فقط برای مواقع بحرانی باید مورد استفاده قرار گیرد! چنین استفادهء بیجایی نمیکرد- اکنون بعید نبود که خودش, بنام "عشرت دماغ " در صف نخست برای سیر کردن شکم خالی خویش دعوا کند.ولی خب نمایندهء مجلس جمهوری اسلامی بودن ویژگی های خاصی دارد که وی حائر است - همانطوریکه ولی وقیح بودن ویژگی های خاص دارد که آنها هم واقعاً واجد شرایط هستند. البته در مورد زنان تن فروش ,هر انسانی آگاهست که آنها از نبود کار و از بود دشواری به کار پست میگرایند.و در حالیکه این نگون بختان, باید از کارگزاران نظام کثیف رفسن جانی-خامنه ای-ته دار صفوی-لای لجنی-شمع خونی-شاه روده ای که مسبب بوجود آوردن این زندگی نکبت بار هستند ,انتقام بگیرند- ولی بر عکس نمایندگان الله بر روی زمین,پیشدستی کرده و میخواهند آنها را زود تر بدار آویخته و دیگران را بترسانند!! واقعاً دیکتاتورها چقدر ابلهند!ا گرتنها فطره ای از خونهاییکه در ایران برای زهر چشم گیری ریخته شده , در جایی ذخیره شده بود,اینک این ابلهان دایناسور میدانستند که چارهء کار نه اینکه کشتن- بلکه گریختن آنهاست - که برای چند روزی بیشتر فرمان دادن و پر نمودن خلاء خود که همچون بیماری وحشتناکی رنجشان میدهد, از هیچ کاری رویگردان نیستند.آیا کسی تا کنون این موجودات خونخوار را با لبخند حقیقی دیده است؟اینها نمیتوانند شاد باشندو بهمین دلیل در صدد برکندن همهء آثار شادی , بنام خدای خشونت,قهر,زشتی,دروغ,دشمنی,کشتار و خشم که آنها را آیت خود ساخته بر میایند. اینها هرگز برای ساختن نمیاندیشند.اگر درختی را کمی پژمرده یابند به از ریشه کندنش حکم رانند.اگر حیوانی را بیمار بینند به کشتنش اقدام کنند.اگرسراغی ار جوانی افسرده پیدا کنند ,بهترین درمانش را دربی توجهی به وی پیشنهاد کنند تا بمیرد.و برای یک کودک سر زنده و شادابی که نمیتوانند تحملش کنند,کتک را به عنوان تربیت بکار میگیرند.و برای تسکین روح خبیث نا آرام و بیمار خویش, آدم های سر بلند و خوشبخت را هم در زندان انداخته و با بهانه ای اعدام میکنند.امامشان در زمان انقلاب که هنوز دستش رو نشده بود گفت:جنگ نعمت است- همسایه ها برای هم جاسوسی کنند تا انقلاب پیروز شود- هیچکس نمیتواند ادعای تفسیر قرآن بکند,یک ب یسم الله هزار سال طول میکشد که تفسیر بشود! یعنی کشک! ما آخوند های فرصت طلب و خونخوار که با واژهء " مهر " دشمنی ویژه ای داریم, فقط برای غارت از همه نوعش آمده ایم!! از ما توقع " احترام به انسانیت, ایران و ایرانی,قانون, بزرگمنشی,رفتار پهلوانی,میهندوستی ومرام در خور ستایش " نداشته باشید!
ما برای زدودن آن بخش از فرهنگ شما که دشمنان ایران طی قرنها نتوانستند وظیفه خویش را بانجام برسانند,آمده ایم!
ما از آرمانگرایی شما برای سرکوبتان بهره میگیریم!
ما شما را که پس از قرنها سرکوب شدن ,و عقب ماندگی بخاطر خرافات,هشیار گشته اید !کتاب میخوانید!از ملّیت سخن میگویید واندک اندک به مذهب دید باز تری یافته و دگر اندیشی را بردبارانه پاسخ میگویید ,در جهنم مذهب که همانا وعده اش قبلاً داده شده بجان یکدیگر انداخته و خودمان به تاراج همه جانبه میپردازیم.
ما جایگاه گردآمدن دوستان و برادران و خواهران را که هر از گاهی مانند چند انسان خوب,دور هم گردآمده و همچون شاعران بلندآوازهء خود خیام و حافظ - خون رَز خورده ,امّا دریغا که خون کس خورند-را میبندیم و در عوض مردم را به خفت بار ترین شکل به دخمه ها وقهوه خانه ها برای دود و دم میکشانیم!
آری ما سلاطین ولایت خواه قدرت پرست, آدمهای مطیع و سر بزیر و رام- مانند گوسفند میخواهیم!
و البته برای ایز گم کردن,گاهی,همین گوسفندان مطیع دست آموز خود را هم سر می بریم!!!

IRANI November 21, 2004 07:22 AM

aghayeh sokhan ali bud.
lotfan yeki ham dar movred fatmeh khanoom alia benevisid va neveshtehtan ra ba tasvireshan mozayan konid

alef.c November 21, 2004 06:47 AM

من با نظر این همشیره هم موافقم و هم مخالف: اگر ده نفر از خانم های خیابانی را اعدام کنند دیگر هیچ خانم خیابانی در خیابان دیده نمیشود بلکه در کوچه پس کوچه ها قرار میزارند که بدینوسله مشکلات زنهای خیابانی حل میشود و اسلام پیاده میشود.
اما با اعدام اون ها مخالفم چون حیف اند... حالا حالا ها بدرد میخورند. مثلا بدرد مجلس میخورند... یا اگر کسی نخواست ما قبول میکنیم.

ملا حسني در كانادا November 21, 2004 05:13 AM

She is very sexy.

Amir November 21, 2004 03:16 AM

سلام! از معرفي کامل و بي نقص اين روح لطيف و زيبا و سکسي (دشمن شناس جان حالت خوبه؟؟!) به امت اسلام شديدا شاد شديم! و از پيوستن همچين موجود سکسي به جمع مدال داران حسني نيز بسي شادمان گشتيم! خسته نباشيد!

Alius Maximus November 21, 2004 02:58 AM

زيتون عزيز
مي ترسم بحث شيرين "سرويس"دهي باعث از هم پاشيدن کانون گرم خانوادگي عشي خانم شود و هر کار هم مي کنم نمي توانم اذهان عمومي را به سمت ديگری منحرف کنم. خدا من را نخواهد بخشيد...

شما هم برای مسابقه خسته نباشيد.

ف.م.سخن November 21, 2004 02:51 AM

والله دروغ چرا تا قبر آ..آ..آ.(مرحوم مش قاسم(ره)) بنده با همين گوشهای کر شده ام از عشی خانم شنيدم که به شوشوش تو اتاق خوابش گفته بود که منظورش از اعدام ده زن خيابانی و درست شدن وضعيت زنان- اعدام ده تا از خانمهای نماينده مجلس بوده که زبانم لال گويا .... بوده اند که توانستند نماينده آقا در مجلس بشند.

آسید قلی خان November 21, 2004 02:38 AM

سرویس‌دهی؟:))))))))))))))
در ضمن خسته نباشید برای مسابقه:)

زیتون November 21, 2004 02:22 AM

به قول نبوی به ایشون هم باید مدال حسنی درجه 1 اهدا کرد!

مهدی November 21, 2004 12:53 AM

"اگر 10 نفر از زنان خياباني اعدام شوند، ديگر زن خياباني نخواهيم داشت.
ajibe!!! yani in ashi khanom bad az edame an 10 zane khiabani hata hazer be enkare vojoode khodesh ham hast??? shayad ham vaghean 10 zane anchenani bishtar vojood nadashte bashand va ishan be ghasde pak kardane risheye fesad pishghadam shode va kandide in liste dah nafare shode

faranak November 21, 2004 12:22 AM

بابای عرفان عزيز
شنيدن کي بوَد مانند ديدن؟ با اين فرضيه خدا به داد همسر ايشان برسد! ضمنا شما به بيني ايشان چه کار داريد؟ اصل آن روح لطيف و زيبا و سکسي ست که دشمن شناس به آن اشاره کرده است؛ بقيه اش هم به قول اسدالله ميرزا با يک ريش تراش درست مي شود!

ف.م.سخن November 21, 2004 12:07 AM

اعدام زنان خياباني
يكي از نمايندگان مجلس براي مبارزه با معضلات اجتماعي فرمودند بايد زنان خياباني اعدام شوند!. ولي بنظر بنده معضل اجتماعي واقعي زنان كوچه هستند. زنان خياباني خيلي ساكت هستند و نه آدم ديد مي زنند و نه پشت آدم حرف مي زنند، ولي زنهاي كوچه اي حتي مي دانند چندتا مهمان منزل داشتي. البته من مخالف هستم زنان اعدام بشوند ولي اگر زنان كوچه ايي را اعدام كنند بهتر نيست؟ حالا از شوخي بگذريم. مردان خياباني را چكار بايد كرد؟ بنظر من مردان خياباني و كوچه اي نيز فرقي نمي كنند. ولي چون دولت و تمام قدرت جمهوري اسلامي فكر و ذكرش هميشه مشغول زنان است و يكي خانه عفاف و ديگري اعدام را بيان مي كنند براي من يك سئوالي مانده كه در مجلس هيچ جاي دنيا اينهمه به فكر موهاي زنان و زنان بد مانند ايران نيست. بايد خوراك مجلس را تغيير بدهند. همان ستاد محافظت اجتماعي را بايد حكم اعدام برگ سفيد بدهند تا رهبر عزيز فكرش يك شب آرامش پيدا كند. نمي دانيد هر شب گردش زنان چگونه خاطر ايشان را غذاب مي دهد!.

حسين خداداد November 21, 2004 12:04 AM

من شنيده ام که اينگونه بيني ها در علم چهره شناسي ، معرف يک شهوت پرست به تمام معناست .. و اما اگر کسي يک ريال هم به پاي او نمي ريزد ايشان مي تواند به جراحي بيني هم بينديشد، به جاي تار و مار کردن رقبا .. هوم؟

باباي عرفان November 20, 2004 11:55 PM

آقای زهری عزیز

خير! آن نوع "سرويس دهي" با در نظر گرفتن واقعيت های عيني به هيچ وجه مد نظر نگارنده نبوده است و بنده اين سوء برداشت را شديدا نفي و اشاعه دهندگان آن را نفرين مي کنم (در اين ايام خجسته آن قدر نفرين کرده ايم و به سر و سينه کوبيده ايم که کاملا ورزيده شده ايم).

اما غرض فعل سرویس کردن بوده که چون مرحوم مادرم يک بار مرا با توبيخ شديد از به کار بردن آن نهي کرد، لذا بنده در جهت اطاعت امر ايشان، اين فعل را هرگز به صورت گفتاری يا نوشتاري به کار نمي برم و اين يک بار به خاطر روشن شدن موضوع و حفظ آبروی عشي خانم استثنائا آن را مي نويسم.

اما دشمن شناس عزيز، شما با اين حرف تان قطعا قند در دل سرکار خانم عشرت خانم آب کرديد و مانند کمپليماني که اسدالله ميرزا به مادر آسپيران داد و نيش او را تا بنا گوش باز کرد، باعث شادی و سرور اين بانوی گران قدر شديد. پاداش اين کمپليمان تان را اگر در اين دنيا از سرکار خانم نگيريد، قطعا در آن دنيا از حوری هايي که معلوم نیست چهره ی اسلامی ی اين چنيني نداشته باشند خواهيد گرفت.انشاءالله تعالي.

ف.م.سخن November 20, 2004 11:25 PM

ف.م سخن جان،
من در پشت اين چهره و انديشه خشن يک روح لطيف و زيبا و سکسى مى بينم!

س.ع.دشمن شناس November 20, 2004 11:12 PM

استاد جسارتاً: اين «سرويس دهي به امت شهيد پرور» که می‌فرماييد، از کدام "سرويس دهی"هاست؟! شايد نوع لطيف سرويس‌دهی مد نظر جنابعالی است که با هيبت تصوير شده در عکس، بعيد می‌دانم:)

Majid November 20, 2004 10:54 PM