June 19, 2005

فرداي انتخابات کانديداها چه کردند؟

برای خواندن اين طنزنوشته در بخش انتخابات رياست جمهوری خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan June 19, 2005 09:09 PM
نظرات

جناب سخن گرامی,

با تشکر از مطلب شما. 80 درصد آنرا قبول دارم (قسمت پر لیوان). ولی ظاهراً متاسفانه شما بعد از شکست اصلاح طلبان (از جمله جنابعالی که "عقلاً" (!) از آنها حمایت کردید) مست کرده اید تا غم خود را فراموش کنید !زمین و زمان را به باد مسخره گرفته اید. انتقاد خوب است ولی "منفی گرایی" شما خشک و تر را با هم میسوزاند. خراب کردن خیلی ساده تر از ساختن است. شما تمام اپوزیسیون را مسخره میکنید و مثل آن نفر چهارم توی کارتون گالیور هی میگویید: "من مییدونم ! ما موفق نمیشویم ؟"

دوست خوب, قبلاً هم به شما گفتم که بهتر است در کنار انتقاد دیگران یک راه حل عملی و منطقی هم ارائه بدهید ولی شما خود را به کوچه علی چپ زدید و گیر دادید به قالیباف و حدود 2 هفته از خطر او صحبت میکردید. همان زمان به شما گفتم وقتی که میزان رای قالیباف را دیدید به اتلاف وقت خود هم پی میبرید. البته شاید بگویید "بتو چه ربطی داره و تو کی هستی ؟" که اونوقت میشید مثل اون دوستانتان که حرف ما آزاده اندیشان را گوش ندادند و چوبش را خوردند.

یکبار دیگر قسمتی را که در مورد بهترین و شریف ترین قشر ایرانیان که باعث سرافرازی ایران عزیز هستند (منظورم مغزان و دانشمندان خارج از کشور) بخوانید و ببینید چطور برای آنکه دل آن عده را که ممکن است شما را به سوسولی متهم کنند, بدست آورید با یک جمله بسیار سبُک, بی مزه و به سبک آخوندی, مورد مسخره قرار داده اید.

فرض کنیم طبق مقاله شما همه اپوزیسون خارج یک عده سوسول و بی درد هستند. مدعیان اصلاحات هم که وضعشان را دیدید. خوب آیا یک خواننده که یک ذره عقل توی سرش داشته باشه, به این نتیجه نمیرسه که بنا بر استدلال شما برای مردم هیچ راهی بجز تن دادن به خواری رژیم آخودندی نیست ؟!

خدمت شما عرض کنم که در یک جامعه اگر کسی یک نظریه را رد میکند میبایست یک نظریه منطقی و قابل عمل *بهتر* ارائه دهد و الی مردم دنبال همان نظریه قبلی می روند تا یک جانشین بهتر پیدا شود.

اپوزیسیون آزاده خارج از کشور نظر به تحریم داده بود و به آن هم افتخار میکند و در حال حاظر این راه حل را بهتر از "اصلاح از درون" میداند. چرا که ثابت شده است که اصلاً رژیم اصلاح شدنی نیست. اگر شما راه حل بهتری میدانید بفرمایید. طبق آخرین راه حل شما (البته عقلی !) "باید هر بدی را پذیرفت چرا که همیشه یک بدتر وجود دارد" طبق همان نظریه الان ما باید بین گوشکوب (هاشمی) و ساطور (احمدی نژاد) یکی را انتخاب کنیم. خیلی دلم می خواست ببینم قالیباف و احمدی نژاد به دور دوم می رسیدند. طبق همین نطریه بچگانه جنابعالی باید به قالیباف و یا احمدی نژاد رای میدادید ! (البته عقلاً!)

مدعیان اصلاحات (مزدوران معین) انگار هیچ بویی از شرافت گفتار و مرامی نبرده اند. خود رهبرشان معین علناً به جبهه تحریم کنندگان پیوسته ولی اینها از رو نمیروند و میخواهند تا آخر این بازی مسخره ادامه دهند. حکایت شاه بخشید شاه غلام نبخشیده ! معین (شاه) میگوید تحریم ! شاه غلام (الپر) میگوید نه باید هنوز رای بدهیم ؟!

دوست عزیز سخن,

برادرانه توصیه میکنم که جبهه و مرام خود را مشخص کنید و الی از هر طرف رانده و مانده میشوید. یک روز میگویید: "معین فریب کار است" ! و فردایش میگویید: "من عقلاً به معین رای میدهم" ! (مانند جریان مرگ و درود بر مصدق) فقط باعث بی اعتباری خودتان خواهد شد. الان هم از نوشته تان اینطور استنباط میشود که به هیچ گروه عقیدتی اعتماد و اطمینان ندارید و فقط از دیگران بدی میگویید.

*** اگر خوبی نباشد بدی هم بی معنی است ***

موفق باشید.

آرمان June 19, 2005 10:34 PM

فقط امیرانتظام درست تشخیص داد و از اقای کوفی انان خواست ایران را دریابد تادر انتخابات تقلب صورت نگیرد!!!!!خنده دار است که شعبه ی خارج از کشور حزب مشارکت به مسئولیت بهنود و دستیاری نبوی و درخشان هریک به ترتیب با 3000 تا 6000 مراجعه کننده در سایت هایشان خالی بندی می کنند و بهنود اخیرا نوشته بود مطالب ابراهیم نبوی رامیلیونهاایرانی می خوانند !!!!! جل الخالق که میلیونها نفر میخوانند و لی بی خیال طی می کنند یکی دروغ می گوید !!! این حضرات که میلیونها مخاطب دارند و با روش کنترل از راه دور با میلیونها ایرانی در ارتباط هستند چرا فکر می کنند نفوذ کلام تحریم گران بیشتر بوده آیا واقعا نفوذ کلام تحریم گران اینقدر ذیاد است که 22 میلیون خاتمی به 4 میلیون به معین نبدیل شد. راستی تخریم گران باعث شدند تا رفسنجانی که پشت مجلس ششم زرد کرد نفر اول در دور اول شود ؟ نه حزب مشارکت هم در داخل وهم در خارج(بهنود .درخشان.نبوی.اسدی....)شکست خوردند.رفسنجانی و خامنه ای ممارست کشیدند. اصلاح طلبان حکومتی مثل خرگوشه تو داستان لاک پشت وخرگوش با غرور بی جا رقیب را دست کم گرفتند.اصلا حق ندارند از مخالفین و تحریم گران انتظار بی جا داشته باشند تا کی میخواهند همه را از رقابت بیرون نگاهدارند تا همه شاهد تخم دو زرده آنها باشد.

فیروز June 19, 2005 10:05 PM

درود
به جای ِ تحريم می‌توانيد از "ناروايش" یا "اَروايش" بهره ببريد.
افزون برين، به جای ِ انتخابات، واژه‌ی ِ "گزيدمان" برابر ِ خوبی در پارسی ِ سره است.
پيروز باشيد. www.parsi-l.com

hamed June 19, 2005 09:34 PM