November 14, 2005

آيا احمدي نژاد به قصد فريب گرسنگان، استريپ تيز کرده است؟

به گزارش سايت امروز آيت الله جوادي آملي در ديدار با احمدي نژاد به ذکر روايتي پرداختند که در آن آمده است "پيامبر يکي از ياران خود را ديد که جلوي چهارپاي خود لباسش را بالا زده است. علت را جويا شد. آن صحابه گفت حيوان گرسنه است و براي اينکه راه برود لباس را بالا آورده ام که حيوان به اميد غذا به حرکت خود ادامه دهد. پيامبر گفت: به حيوان هم وعده دروغ ندهيد."

از قديم گفته اند که در مثل مناقشه نيست ولي وقتي حضرت آيت اللهي در ملاقات با رئيس جمهور کشوري حرفي مي زند لابد ارتباطي با عملکرد آن رئيس جمهور دارد. البته ما نمي دانيم که حيوان ِ بخت برگشته موقعي که آن برادر صحابه لباسش را بالا زده چه ديده که گرسنگي از سرش افتاده ولي مطمئن هستيم که اگر آقاي احمدي نژاد چنين کنند قطعا از ملت عزيز ايران براي مدتي طولاني رفع گرسنگي خواهد شد و نسل هاي مختلف به طور کامل اشتها از دست خواهند داد.

نکاتي در اين تمثيل و آنالوژي هست که بايد توضيح دهيم. اول آن که اعراب عزيز در گذشته زير دشداشه شان چيزي نمي پوشيده اند و اصولا وقتي دشداشه را بالا مي زده اند همه ي مخلفات و اعضاي شريف شان آشکار مي شده است. اين که چرا آن صحابه براي رفع گرسنگي ِ حيوان دشداشه بالا زده است، يا چه مقدار بالا زده است، چون حقير به فرهنگ عرب و شترراني آشنا نيست نمي تواند اظهار نظري بکند و اين چيزها را بايد از اساتيدي مانند آقاي آذرنوش سوال کرد. اما اگر قرار باشد آن رويداد را به امروز پيوند بزنيم و به زبان ِ رايج از آن بهره مند شويم بايد بگوييم طرف براي گول زدن ملت، شلوارش را پايين کشيده و پيراهنش را بالا زده و در يک کلمه استريپ تيز کرده است.

ولي مشکل فني اينجاست که آن صحابه براي راه رفتن حيوان گرسنه به اميد غذا چنين کرده است. پس لابد ايشان جلوي حيوان - در حالي که دشداشه اش را بالا زده - راه هم مي رفته است. حال حيوان زبان بسته به اميد چه چيز، پشت آن برادر حرکت مي کرده اين را هم من نمي دانم و زبانم حقيقتا قاصر است، چون مي دانيم که آدم - و در اين مثال حيوان- ِ گرسنه دين و ايمان سرش نمي شود و يکهو ممکن است عنان بگسلد و کار دست آدميزاد بدهد.

بنابراين به نظر مي رسد که طبق نظر آيت الله، آقاي احمدي نژاد تا به اين لحظه شلوارش را پايين کشيده و گرسنگان ايران را به اميدهاي پوچ به دنبال خود روانه کرده و چون کار بدي کرده آيت الله به ايشان توصيه مي کند که چنين نکند. شايد هم حضرت آيت الله خواسته اند با ذکر اين روايت انتقام تعرض و بي حرمتي طرفداران احمدي نژاد به خودشان را در دوران انتخابات رياست جمهوري بگيرند.

خدا مرا ببخشد اگر اشتباه فهميده باشم و همين جا از حضور حضرت آيت الله و جناب رئيس جمهور، عذر بي سوادي مي خواهم.

sokhan November 14, 2005 05:39 PM
نظرات

منظورشان این بود که حیوان فکر کند در دامن لباسشان غذاست!
از مثال اولی که در مورد فریب کودکان زده بودن واضح بود.
اما دور از جدی! طنز جالبی بود...
شاد باشید.

***

رهای عزيز
ممنون از شما.
سخن

رها November 17, 2005 11:00 AM

باسلام خدمت شما هنرمند عزيز.اميدوارم كه هميشه موفق باشيد.من يكي از خوانندگان هميشگي مطالب جذاب و شيرين شما هستم و بدون اغراق شما و آقاي نبوي از مفاخر اين كشور هستيد.مطالب شما در عين شيريني حاوي نكاتي تلخ از شرايط كنوني جامعهءايران است.به اميد خدا با پشتكار و جديتي كه در شما وجود دارد همچنان به نوشتن ادامه داده تا شايد معجزه اي رخ داده ومسوولين فارغ از مسايل حزبي و جناحي كمي هم به فكر مردم بيافتند.متاسفانه اعمال و كردار مسوولين باعث شده كه برخي از دوستان كه داعيهءروشنفكري دارند وضع موجود كشور را مرتبط با دين مبين اسلام بداند در صورتيكه كه اگر اين عزيزان قدري در مورد اسلام ناب محمدي و قرآن وسيرهءائمه تحقيق و كنكاش كنند قطعا"متوجه ميشوند كه اوضاع فعلي ربطي به اصل دين اسلام ندارد و در ميابند كه متاسفانه برخي دين را مستمسك و دست آويز خود قرار داده و با سوءاستفاده از نام دين در پي رسيدن به خواسته هاي نفساني خود هستند.سيد جمال الدين اسدآبادي در بازگشت ازسفر اروپا در وصف فرنگ گفت:من در آنجا مسلمان نديدم اما اصول وآدابي كه در دين اسلام سفارش شده را در آنجا ديدم ولي در شرق مسلمان ديدم اما اسلام را نه!
اسلام به ذات خود ندارد عيبي....هر عيب كه هست از مسلماني ماست.

***

آقا رضای عزيز
ممنون از لطف تان.
سخن

رضا November 17, 2005 06:18 AM


منهم نفهميدم كه آن حيوان چرا دنبال عرب استريپتيزه ميرفت. لطفا از آقا محمود بپرسيد چون ختما ميداند.

masoud November 15, 2005 09:51 AM

سلام

web-A-ward _وب - آ - ورد November 15, 2005 03:44 AM

خیلی خنده‌دار بود. ولی البته من فکر می‌کنم احتمالاً در پياده‌سازی صحبت‌ها از روی فيلم اشکالی بوده‌است، وگرنه همچو حکايتی با هيچ عقل سليمی جور در نمی‌آيد.

امين November 15, 2005 02:43 AM

بزار خیالت را راحت کنم: منظور از شتر همان عوام گوسفند هستند که سعی دارند طریقه محمد را در قرن 21 (قرن اینترنت) دنبال کنند. به این طرز فکر "ارتجاع" میگویند. شاه (ص) خدا بیامرز از آن با عنوان "ارتجاع سیاه" نام میبرد. بنابراین خبر تازه ای نیست که شما کشفش کرده باشید. نکته ای ای که باید به آن فکر کنید (البته اگر بجز قران خواندن "فکر" هم میکنید !) اینست که شما که اسم خودت را میگذاری مسلمان چه *سهمی* از این ارتجاع دارید.

برو قرانتو بخون که حوری های بهشتی منتظرتند !

آرمان November 15, 2005 02:07 AM

منظور آيت الله احتمالا اين بوده كه اين جماعت الاغي كه دنبال رييس جمهور استريپتيزه راه افتاده اند عاقبت ترتيبش را خواهند داد...فكر كنم فرصت بالا كشيدن تنبان را هم به او ندهند.
راستي آيا آيت الله جوادي آملي در اين مورد مرتكب جرم توهين به رييس جمهور شده است؟

گوشزد November 14, 2005 11:30 PM

raww

Saeed November 14, 2005 10:58 PM

جدا همچین حرفی بهش زده آملی!! عجب بابا

شهرزاد November 14, 2005 09:53 PM

جناب سخن عزیز جدا ازینکه نکته نغزی را در نظر گرفتید ولی اقای املی متن عربی را گویا کاملا به فارسی لغوی گفته اند، منظور عرب از دامن بالا دادن این نیست که الت را به نمایش بگذارند، بلکه انست که دامن را طوری بالا دهند که مثلا بر میان هم آمدگی دامنشان چیزی برای خوردن پنهان کرده اند، البته در هر حال منظور اقای املی به ماموت (محمود) این بوده که خالی نبند اینقدر و دروغ نگو!
در عین حال بسیار نغز و لطیف بود.
موید باشید.

November 14, 2005 09:02 PM