December 01, 2005

احمدي نژاد مشکلات کشورهاي ديگر را حل مي کند

برای خواندن اين طنزنوشته در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan December 1, 2005 08:35 PM
نظرات

سلام
آرمان سوال خوبي كرده.
چه کسانی مردم را به جایی کشاندند که مردم یک «احمق» را به یک «فریبکار» و بی عرضه ترجیح بدهند ؟
بايد يكي از اشتباهات اين انتخاب را در بين روشنفكران جامعه جستجو كرد، روشنفكراني كه در لاك خود هستند و فقط همديگر را دوست دارند و فقط از مصاحبه با يكديگر لذت مي برند.
وظيفه روشنفكران اين نيست كه روز وشب خود را با همديگر سپري كنند و به همديگر دل بدهند و قلوه بگيرند، بلكه بايد آنها بدنبال آن عده محروم جامعه باشند كه اكثريت را تشكيل مي دهند و با آنها همدردي كنند و آنها را باخود همراه كنند.
به اين مسئله بچه هاي چپي و مجاهدين در زمان قبل و بعد از انقلاب رسيده بودند كه بايد با طبقه محروم جامعه تماس برقرار كرد و بدين جهت بچه ها به دهات مي رفتند و مدتي به كشاورزان و دهقانان مجانا كمك مي كردند تا مدتي با آنها بوده و بدين طريق آنها را با خود همراه كنند.
هر وقت كه شكست مي خوريم و يا ذليل و درمانده مي شويم نبايد مايوس شويم، بلكه بايد بدنبال علت باشيم و در وهله اول بايد آن عيب را در خود جستجو كنيم.
انتقاد از ناتوان وارد نيست، انتقاد را بايد از آن كرد كه خود را علامه دهر مي داند. پس بايد هر كسي دستها را بالا زده و از همان محيط كوچك خود شروع كند. محرومين جامعه همه جا هستند و همانها هستند كه گاهي سرنوشت همه را تعيين مي كنند.
راه سختي در پيش داريم ولي اي كار عملي است، چون خواستن توانستن است و ماهي را هر وقت از آب بگيريم تازه است.
حالا ممكنه يكي بگه: اين هم صداش از جاي گرم در مياد كي حالشو داره.
پس در اين صورت نبايد ناله كرد.

حميد1 December 3, 2005 01:54 PM

جناب سخن
لازمه کنده شدن از زندان درون و دوری از خرافات مذهبی فقط يک اراده و خواست قلبی است که متاسفانه خطوط قرمز به شما اجازه چنين کاری را نميدهند. آن حرف شما وقتيکه طرفتان را بخاطر اينکه واژه ای بنام روحانی روشنفکر را بر نمی تابد کينه ای و دارای سواد کلاس اول خطاب ميکنيد با اين ادعای جديدتان در يارادوکس بسر ميبرند.

faranak December 3, 2005 06:16 AM

طنز جالبتان را خواندم و کلی خندیدم ولی بعدش به حال خودمان گریه کردم ! راستی چه عواملی باعث شد که این قدیس «شب تاب» رئیس جمهور 70 میلیون بشود ؟! چه کسانی مردم را به جایی کشاندند که مردم یک «احمق» را به یک «فریبکار» و بی عرضه ترجیح بدهند ؟ راستی میدانید حدود 20 میلیون به این کرم شبتاب رای دادند ؟ آیا واقعاً همه بدبختی ها ما زیر سر آمریکا و یا احمدی نژاد و خامنه ای است ؟ آیا این دیکتاتورهایی هایی مثل صدام, طالبان, خامنه ای, میلوسیویچ و غیره از فضا (!) حمایت میشوند تا بر مردم ظلم کنند ؟

به نظر من در وضعیت فعلی ظالم را نباید سرزنش کرد و این مظلوم است که باید مورد نکوهش قرار گیرد. تمام کسانی که با قلم خود خرافات (نردبان ظلم) را ترویج میدهند دانسته و یا ندانسته با ظالمان مذهبی همدست هستند.

من هربار میخواهم احمدی نژاد را مسخره کنم اول دو تا فحش به خودمان میدهم که «خلایق را هر چه لایق».

در انتها حدیثی نورانی از شیخ گمنام سخن نقل میکنم: "به امید روزی که زندان های دروني اهل تفکر هم از بيخ و بن بر چيده شوند".

راستی جناب سخن, این ها چه جور زندانهایی هستند ؟ آیا شما خود آزادید ؟ آیا فکرتان در یکی از همین زندانها بردگی نمیکند ؟

به امید رهایی زندانیان دربندی که به جرم "ابراز عقیده" اسارت میکشند. سمیی نژاد عزیز ! ما بردگان فکری آب در آسیاب زندان بان تو میرزیم.

***

جناب آرمان
آن چه مي نويسم ابتدا خطاب به خودم است و بعد ديگران، و آزادي از قيدها را هم ابتدا برای خودم مي خواهم و بعد ديگران. چقدر موفق بوده ايم و مي توانيم باشيم آن قدر اهميت ندارد که بخواهيم، و جداً بخواهيم که چنين کنيم. هيچ کس هم جز وجدان خود ما نمي تواند در اين باره داوري کند.
موفق باشيد.
سخن

آرمان December 3, 2005 01:36 AM

از آنجاييکه جناب ف. م. س. (سانسورچی) به جوابهای من به ملا صادق (سيد کريم سابق) شرطی شده اند و از درج آنها خودداری ميکنند (بر عکس نه) بنده هم ترجيح ميدهم که زحمت ايشان را کم کنم و از ارائه جواب خودداری کنم. البته اميدوارم که اين تصميم من موجب گستاخی ملا صادق نشود چون من با احدی قرارداد دائمی نميبندم!

faranak December 3, 2005 01:31 AM

جناب آقای سخن دامه افاضاته
از آنجاييکه بنده از همفکران و موافقان برادر ارجمند کامنت گذار صادق (دامه ظله ) ميباشم - لازم دانستم در جهت رفع شبهات و زدن مشت محکمی بر دهان ياوه گويانی چون برادر ضد ارزشی آرمان و خواهران بيگانه پرست همچون فرانک و هاله توضيحاتی در مورد کامنت همرزم عزيزم صادق ارايه نمايم.

ان درندگان که در عراق جنایت چنگیز را بر مردم بیچاره میکنند: کنایه از کشتن زنجیره ای نویسندگان مسلمان عراقی برادران محمد المختاری- جعفر البوینده- کودک یازده ساله کارون الحاجیزاده- زندانی کردن مخالفین اشغال عراق اسلامی و شکنجه آنها از جمله اکبر الکنجی- کشتن زهرا الکاظمی روزنامه نگار عراقی الاصل مقیم کانادا- به دره انداختن اتوبوس حامل نویسندگان عراقی به دره در راه ارمنستان- آزادی حزب کمونیست کافر عراق برای شرکت در انتخابات - حضور طالبانی کافر به عنوان رییس جمهور عراق بجای مقتدی صدر- افزایش فقر وبیچارگی مردم عراق و افزایش فحشا در کشور هفتاد ملیونی عراق- میلیاردر شدن اعضای سپاه پاسداران اشغال عراق اسلامی به قیمت فقر و بیچارگی ملت عراق- بستن روزنامه های عراقی بدستور ولی فقیه منصوب آمریکای جنایتکار- گذاشتن شورای نگهبان اشغال عراق و فیلتر کردن نامزدها ی انتخابات- انتصابی بودن حتی نمایندگان مجلس عراق- حمله به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران عراق- تجاوز به زندانیان سیاسی مرد و زن در زندانهای اوین و رجایی شهر عراق- کشتن کاظم سامی از ملی مذهبی های عراق- اسید پاشیدن به صورت زنان عراقی- شیوع فساد و ارتشا و اعتیاد در سراسر عراق- غیر پاسخگو بودن رهبر عراق آیت اله السید العلی الحسینی الخامنه ای- حیوان خواندن غیر مسلمانان توسط دبیر شورای نگهبان عراق.

برای ايران هم خيالاتی دارند : مردم ايران تحت يک رژيم مردمی و دمکرات و تيتيش مامانی زندگی ميکنند و اگر اين رژيم سرنگون بشه شيخ های عرب از خريد دختران ايرانی محروم میشوند/ آزادی مطبوعات خدشه دار ميشود/ مغزها از ايران فراری ميشوند/ قاضی مرتضوی و فلاحيان و ديگران ممکن است به جرم جنايت عليه بشريت محاکمه شوند. بعد کجا ما بريم پای منبر آيت اله جنتی بنشينيم.

بايست بايران کمک کرد : بايد در جهت حفظ حکمت ايران که مثل حکومت چنگيز دست به غارت و چپاول سرمايه های کشور نزده و الحمدلله همه ما در رفاه کامل زندگی ميکنيم و رانت و رانت خواری وخودکشی جانبازان و شهدای زنده و غير جانباز همه شايعه دشمن است بکوشيم

ایران: ملاها- سعید امامی- احمدی نژاد- خامنه ای- رفسنجانی- جمهوری اسلامی - ملا حسنی-

دشمنان ايران سو استفاده نکنند: آمریکا- مردم ایران- ف م سخن- آسید قلی خان- اکبر گنجی- ناصر زرافشان- احمد باطبی-

جمهوری اسلامی دشمن ايران نيست. آمریکا و مردم ایران ولی دشمن ایران هستند که باید سرکوب شوندو نوش جانشان.

آسيد قلی خان December 2, 2005 07:47 PM

ba salam be sokhane aziz man ham name mojtabai aziz roo copy kardam
PAYANDE IRAN

baba masoud December 2, 2005 09:30 AM

ف.م.سخن عزیز اجازه بدهید با هاله و ارمان و فرانک با شما نخندم!!!بلکه بگریم٬چون دست انداختن ریس جمهوری
که از خارج با فشار چند صد هزار ولتی امریکا-انگلیس-اسرائيل مواحهست و در عین بیتدبیری و بيتجربگی
مطلب ميگوید برای امنیت ایران و ان درندگان که در عراق جنایت چنگیز را بر مردم بیچاره میکنند
و با قدرت اژدها گونه اشان سر پوش ميگزارند برای ايران هم خيالاتی دارند امروز روز ليچار گویی باين منتخب
کم تجربه و کم لياقت نیست بلکه بايست بايران کمک کرد .من در انتقاد بوی هيچ شبهه ندارم
اما تا لنجا که دشمنان ايران سو استفاده نکنند. با تشکر

صادق December 2, 2005 08:53 AM

عالی بود آقای سخن. لبخندی گل و گشاد ما رو مهمون کردید.

راستی راستی قیافه‌ی خود الف-نون به این‌ها که قنات می‌کنند بیش‌تر شبیه است تا هر چیز دیگه. حتی یک ریخت شیطانی هم نداره که آدم راستی راستی ازش متنفر بشه. یک رئیس‌جمهور با حداقل آی‌کیو. دقیقا" همین را لازم داشتیم.

***

هاله خانم
خوشحالم از خوشحالي شما. والله انديشه هايي که رئيس جمهور عزيز ما صادر مي کنند، با واحد آي کيو سنجيدني نيست و مثل تئوري هاي موجي ذره اي نور، مباحث جديدي را به روي دانشمندان باز کرده و بايد از استفن هاوکينگ دعوت کرد اين پديده را بررسي کند ببيند چي چي هست! تجزيه و تحليل اين آدم از بشر عادي - که ما باشيم - بر نمي آيد.
شاد باشيد.
سخن

هاله December 2, 2005 02:25 AM