January 19, 2006

بستن آي.پي

از راوي آونگ خاطره هاي ما، اي ميلي داشتم که نوشته بودند موقع ارسال کامنت، با پيغام بسته بودن آي.پي شان رو به رو شده اند. من تا کنون هيچ آي.پي ئي را مسدود نکرده ام و فقط کامنت هايي که مي آيد، بعد از بازبيني منتشر مي شود. البته وقتي کامنتي ارسال مي شود، سيستم به طور اتوماتيک، تا مدتي از آن آي.پي کامنت قبول نمي کند، به عبارتي بلافاصله بعد از ارسال کامنت، کامنت دوم قابل درج نيست. شايد مورد راوي هم همين بوده است. در اين حالت، اگر بتوانيد اتصال اينترنت تان را قطع کنيد و دوباره وصل شويد شايد بتوانيد کامنت بعدي را هم بلافاصله ارسال کنيد.

به هر حال عذر مي خواهم از دوستان محترمي که اقدام به ارسال نظر کرده اند و با چنين مشکلي رو به رو شده اند. دوستان لطف کنند، در صورت تکرار اين مشکل با اي ميل به من خبر دهند. با تشکر. ف.م.سخن

(در همين جا از راوي عزيز به خاطر لطف شان تشکر مي کنم. ضمنا مطلب مورد اشاره را در همان روز انتشار مطالعه کردم. دست تان درد نکند.)

sokhan January 19, 2006 07:19 PM
نظرات

با سلام به شما دوست خوب
دوست خوبم ضمن آرزوی موفقیت باری شما ....
اگر اجازه دهید من هم نظر خودم را در مورد شبهای برره و نوشته شما (بز برره و کورش کبير و تحريم!)
داشته باشم که شاید با نظر شما مخالف باشد !
چون گفته اید بعد از بررسی کامنتها آنها را میگذارید ... در صورت تمایل به آدرس وبلاگ من هم سری بزنید ....
از راهنمایی های شما و نظراتان خوشحال می شوم !

علی January 20, 2006 07:52 PM

سلام و ممنون به خاطر همه چیز :)
با احترام
راوی

آونگ خاطره های ما January 20, 2006 12:25 AM

بیشتر ICT ها در ایران از پروتکل NAPT یا NAT استفاده میکنند که کمک می کند تا شرکت بتواند با تنها چند آدرس اینترنتی واقعی که در اختیار دارد تعداد زیادی مشترک را همزمان به اینترنت متصل کند. در این حالت ممکن است دو نفر که از یک سرویس دهنده استفاده می کنند با آدرس اینترنتی یکسان به سیستم کامنت شما سر بزنند. احتمالا چیزی شبیه به این برای راوی پیش آمده. به این دلیل است که بستن IP مزاحمها در ایران و بسیار جاهای دیگر، کار درستی نیست.

***

احسان عزيز
ممنونم از اطلاعاتي که داديد. موفق باشيد. سخن

احسان اخباری January 19, 2006 10:28 PM