January 25, 2006

جنگ چطور شروع مي شود؟


صفحه ی اول کيهان، پنج ماه پيش از شروع جنگ!

برای خواندن اين مقاله در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

sokhan January 25, 2006 10:22 PM
نظرات

wow, this one was quite interesting, I wish I would have access to read all of these old news papers

Javad Ghorbati January 29, 2006 06:00 AM

besyAr maghAleye khoob o tekAn dahande bood
ba tashakor az shomA
(va az baro bax mojAhed ke comment hAshoon kheili bAmAzast)

January 27, 2006 08:57 PM

I couldn't finish ur article , but just to mention one things. Execution of Shahrivar 67 was wrong and I don't defend it. But, they were not insider (khodi) they were fighting us alongside Iraqi soldiers. I know this is difficult for u since u were one of them once, but Mr. Mojahedin were fighting against us not with us!!!

January 27, 2006 03:47 AM

بدین وسیله جمله خود را اصلاح میکنم:

مجاهدین در ابتدای جنگ از ایران جانانه دفاع کردند ولی بعد از آنکه رهبرشان به عراق و دامان صدام گریخت, شروع به خیانت کرده و مزدور صدام شدند.

از اشتباه پیش آمده عذر می خواهم.

(فرقی هم کرد ؟)

آرمان January 27, 2006 02:55 AM

درجواب آنکس که نوشته است مجاهدین خلق مخالف حمله عراق نبودند. این دروغ کثیفی است . شماری از مجاهدین در جبهه آبادان شهید شدند و عده ای هم همانجا توسط جمهوری اسلامی دستگیر شدند و بعدا اعدام شدند. تا بعدا ز فتح خرمشهر مجاهدین درجبهه می جنگیدند بعد از فتح خرمشهر که عراق اعلام آمادگی برا عقب نشینی کرد مجاهدین مخالفتشان را با جنگ شروع کردند. وقتی اینهمه اسناد ومدارک هست مرض دارید که تاریخ را وارونه جلوه دهید. اگر اینهمه سال شما روشنفکران اینهمه دروغ به خورد مردم نمیدادید اوضاع اینقدر خراب نمیشد. هنوز هم دارید وروور دروغ می بافید. خدا لعنت کند دروغگویان را . ویل لکل همزه لمزه . تاریخ شهاد ت خواهد داد که چه کسی مردم را دریک جنگ طولانی دچار اینهمه زیان وضرر کرد.

پروین حقیقت January 27, 2006 12:58 AM

براي من 40 ساله حرفهاي شما گويا که از دل گرفته ام زده مي شوند. همانهايي هستند که هر شب در اين کنج غربت تا دير وقت مرا از خواب باز مي دارند و مي خواهم آنها را بنويسم و به ديگران بدهم تا بخوانند اما نمي نويسم يا مي نويسم و پاره مي کنم... چون فکر مي کنم کسي را دغدغه اين ها نيست ... در ايران عموما مردم به خواب رفته اند و گويي که سايه شوم جنگ بر کشوري بس دور افتاده است و اين ايران ما نيست که عنقريب دستخوش طوفانهاي جنگ خواهد شد. در خارج هم که وضع نيازي به توصيف ندارد.
از سر درد مي نويسيد و بر دل مي نشانيد. سپاسگزارم.

م. حق January 26, 2006 06:20 PM

مرگ بر [...]مرگ بر فاشيسم اسلامی

mel January 26, 2006 10:14 AM

شیخ جان,

چند وقت یک دفعه (بزنم به چوب) عاقلانه مینویسید. در جهت تایید فرمایشات جنابعالی یک نکته بسیار مهم را اضافه کنم.

فرق بسیار بزرگی میان اوضاع جاری و سال 59 است. در جنگ سال 59 عراق به قصد تصرف خاک ایران به ایران حمله کرد و تمام مردم ایران (به غیر از مجاهدین خائن) بر علیه آن بسیج شدند هرچند که سیاست دولت را قبول نداشتند.

ولی اینبار اسرائیل و آمریکا نه برای برای تصرف خاک ایران بلکه برای تغییر رژیم می آیند. بنابراین اتفاق سال 59 (8 سال جنگ فرسایشی) تکرار نخواهد شد. تنها وفاداران معدود نظام خود را در یک جنگ یکی دو ماهه نابود خواهند کرد. احتمال زیاد تمام نیروهای ارتش و حتی قسمت اعظم سپاه مانند ارتش عراق خود را سریع تسلیم میکنند.

بنابراین جنگ احتمالی آینده بسیار شبیه به ماجرای جنگ افغانستان و عراق خواهد بود تا جنگ گذشته ایران و عراق. البته از این لحاظ که در هر دو این زمان (آخوندان) ایران باید با تمامی جهان مبارزه کنند؛ کاملاً حق با شماست و شرایط مشابه است. سرانجام آن هم سرانجام تمام دیکتاتورانی هست که در مقابله با دنیای متمدن خود و مردم کشورشان را قربانی جهالت کردند.

مثال: هیتلر, میلوسوویچ, نوریگا, ملاعمر, صدام

همه آنها هم زمانی هی فریاد میزدند: "مرگ بر آمریکا"

آرمان January 26, 2006 01:42 AM

سخن جان
ما را به گذشته بردی. واقعا در زمان جنگ ما فکر میکردیم که چون خدا با ماست و با دیگران نیست پس حتما پیروز میشویم. خیال میکردیم خدا با ما پیمان همکاری دوجانبه بسته. خیلی از خودمون راضی بودیم. افکار مذهبی آنچنان عقل ما را از کار انداخته بود که واقعا فکر میکردیم تا کربلا رسیدن فقط یک یا حسین گفتن دیگر نیاز دارد. بسیاری از جوانان پاک این آب و خاک با همین افکار ساده به میدان مین رفتند...
یادم آمد که مهندس بازرگان نامه ای برای امام نوشت که ادامه جنگ کشور را به تباهی می برد و نهضت آزادی میخواست یک میتینگ آرام برای خاتمه جنگ برگزار کند. بخوبی بیاد دارم که حضرت امام قدس سره دستور داد که جلو این کار را بگیرند و یک سخنرانی علیه لیبرال ها انجام داد و گفت: کسی که اتکال بخدا داشته باشد از هیچ کس واهمه ندارد. شما ذلیل قدرت ابرقدرتها هستید که چنین حرفهایی را می زنید.
....نتیجه اون کله شقی های کور را امروز میبینیم. چند میلیون معتاد- چند میلیون بیکار- چند هزار زنان خیابانی- اقتصاد وابسته به نفت و هزاران درد بی درمان دیگر.
نتیجه: امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند!! (چون با داشتن چنین رهبرانی دیگر نیازی نیست که امریکا بخواهد غلطی بکند)

ملا حسنی January 25, 2006 11:03 PM

درود بر شما... مطلب تلخ و واقعی بود... حیف که اطلاع رسانی هم انقدر محدود است که متاسفانه مردم خیلی از حقایق را نمی بینند؛ هیچکس فکر نمی کند که مشکلات زیست محیطی انرژی هسته ای و مشکلاتی که ایمنی چنین تکنولوژی دارد را نمی داند.
آقایان هم که که انگار می خواهند آپوکالیپس راه بیندازند و ظهور مهدی را تعجیل کنند! و گویا برای این هدفشان مردم را به کشتن دادن باکی نیست برایشان!

Alius January 25, 2006 10:41 PM