February 11, 2010

خانواده آق بهمن را آزاد کنید

همراه با پارسا صائبی به مدت یک هفته بر سر در وب لاگ ام می نویسم "خانواده آق بهمن را آزاد کنید". امیدوارم هر چه زودتر شاهد آزادی آن ها باشیم.

sokhan February 11, 2010 11:43 PM
نظرات

یک مطلب دیگر:
از اصلاح‌طلبان که نمیشه توقعی داشت اما عملکرد اپوزیسیون در این ۷ ماهه رو چگونه ارزیابی می‌کنید؟ فکر نمی‌کنید اپوزیسیون در این ۷ماهه بجز فحش دادن به خامنه‌ای، تحلیل و بیرون‌کشیدن خواست‌های دموکراتیک و ساختارشکنانه‌ی پنهان! در بیانیات بزرگواران سبز، حضور مستمر و تحسین برانگیز در VOA کار دیگری هم کرده‌اند؟

من این توهم رو ندارم که ملت منتظر اتحاد آقایان هستند تا کار رژیم رو یکسره کنند، ولی این توقع حداقلی رو هم نمیشه داشت که آقایان حداقل یک رسانه‌ی مستقل برای اپوزیسیون فراهم کنند؟! اپوزیسیونی که از راه‌انداختن شبکه‌ی تلویزیونی هم عاجزه، چطور می‌خواد مملکت رو بگردونه؟(الآن که بدست صاحب‌الزمان می‌چرخه)
رفسنجانی، یزدی، قطب‌زاده و... با همه‌ی اشکالاتی که داشتند لاقل برنامه‌ریزهای قابلی بودند. شما در بین اپوزیسیون چهره‌‌ای رو سراغ دارید که بتونه از این پتانسیل بوجود آمده توسط احمدی‌نژاد(بی‌شک بحران‌های اقتصادی فرصت مناسبی برای اصلاحات سیاسی و البته رسیدن به یک دیکتاتوری تازه هست) استفادهی درستی بکنه؟

***

داریه عزیز، گمان می کنم، نظر من در خلال نوشته هایم مشخص باشد و نیازی به تکرار آن ها نباشد. ضعف های رهبری اپوزیسیون و جنبش سبز بسیار است که باید با انتقاد صحیح و به موقع، مشخص و مرتفع شود. وظیفه ی نویسندگان سیاسی طرح همین انتقادات است. غیر از این اگر انتظاری از نویسندگان داشته باشیم، انتظار عبثی ست که فایده ای به کسی نخواهد رساند. امیدواریم رهبران اپوزیسیون و جنبش سبز با توجه به انتقادات مطرح شده، روش های خود را تصحیح کنند. با سپاس. سخن

Darieh February 12, 2010 12:40 AM

خیلی عذر می‌خوام که رک میگم جناب ف.م سخن گرامی و عزیز، ولی فکر نمی‌کنید این حرکت شما به مقدار قابل توجهی بی‌معنی،بی فایده و مسخره است؟(بخصوص اون ضرب‌العجل یاdeadline یک هفته!!)
الآن ۷ ماه تمام هست که بیش از هزار وبلاگ اسلایدهای درخواست آزادی زندانیان سیاسی رو توی سایت‌هاشون گذاشتند. این کار اونها نتیجه‌ای هم در بر داشته؟!
شرمنده‌ی اخلاق ورزشکاری شما
داریه.

***

داریه عزیز با تشکر از نظر شما، ما از حدود شش هفت سال پیش حرکت تغییر نام وب لاگ را در حمایت از وب لاگ نویسان یا آزادی بیان و یا موارد مشابه دیگر داشته ایم. در مورد فایده ی آن حق با شماست و برای ما نیز کاملا مشخص است که با تغییر نام وب لاگ و کارهای مشابه حکومت کسی را آزاد نمی کند اما این کار جنبه همبستگی و همدردی با دوستان وب لاگ نویس مان دارد. جز این هم کاری از ما ساخته نیست. اگر این کار را هم نکنیم، باید سکوت کنیم و نظاره گر باشیم و این هم طبیعتا مطلوب نیست. شما این کار را به حساب ابراز همدردی با دوستان نادیده ی وب لاگی مان بگذارید. به قول نویسنده ی پارسانوشت، کار دیگری از دست مان بر نمی آید. موفق باشید. سخن

Darieh February 12, 2010 12:07 AM