March 06, 2005

جلسه پالتاک وب لاگ نويسان و راديو عبدالقادر بلوچ

براي اولين بار نيست که در باره ي موضوعي، جلسه پالتاکي برگزار مي شود ولي جلسه ي پالتاکي ِ وب لاگ نويسان يک رويداد خاص و منحصر به فرد بود. من به دليل شرايط صوتي کافي نت نتوانستم کل صحبت ها را پي گيري کنم ولي آن چه شنيدم فوق العاده بر من تاثير گذار بود. شايد بعد از شنيدن فايل هاي صوتي اين جلسه در اين باب بيشتر بنويسم ولي در همين جا از برگزار کنندگان و مديران جلسه به خاطر کار خوب و برنامه ريزي هاي شان تشکر و قدرداني مي کنم.

رويداد ديگري که اين روزها در عالم وب لاگ شهر اتفاق افتاده است پخش صداي راديو بلوچ است. باز هم اين اولين بار نيست که وب لاگ نويسي برنامه راديويي توليد مي کند - که ظاهرا اولين نفر آقاي درخشان بودند که به دليل پيچيدگي "فرستنده ي راديويي" شان موفق نشدم برنامه شان را گوش کنم - ولي کار عبدالقادر از ويژگي خاصي برخوردار است که مطمئن هستم در صورت تداوم و در نيمه راه نماندن به شدت موفق خواهد بود. خودتان برنامه هاي او را گوش کنيد، يقين دارم تصديق خواهيد کرد. براي عبدالقادر بلوچ نيز آرزوي موفقيت مي کنم.

sokhan March 6, 2005 04:40 PM
نظرات

اول خوشحالم كه در جلسه پالتاك شما را ديدم و با خودم گفتم آه هماني است كه طنزهايش را توي گويا مي‌خوانم.
دوم به اقاي نبوي: انديشه آدرس ندارد.
سوم: در مورد جلسه پالتاك طنزي نوشتم اگر كار مهمي نداشتيد و فرصت داشتيد بخوانيدش اگرنه چيزي هم از دست نداده‌ايد. زياد نگرانش نباشيد.

سينه چاك March 9, 2005 04:43 AM

jenabe sokhan
barkhi az commenthaye fogh neshangare hassasiate khanandegan nesbat be matlabe nabavi hast
tavagho az shoma in ast ke na bekhatere inke morede khatabe nabavi gharar gereftid balke be khatere inke resalate nevisandegi va roshangari ra bar ohde gerefteid, javabe ishan ra bedahid
tasavore man ine ke porkhanande boodane neveshtehaye nabavi chizi joz gostakhi barayash be armaghan nayavarde, man khod niz az khanandegane nabavi hastam vali na az in roo ke nazarate bodar konande va philsoofaneie era'e mide, balke serfan baraye khande va be onvane jok az neveshtehaye ishan estefade mikonam
yaghinan darsade ziadi be hamin ghasd anha ra mikhanand
sokoote shoma va adame era'eye javab az sooye shoma be nazare man noie khianat hast

faranak March 8, 2005 03:24 AM

جناب نبوی:

1- ف م سخن حداقل شرافت این را دارد که نظرات را بدون سانسور در بلاگش قرار دهد. شما که فقط یک طرفه مثل کیهان مینویسید.

2- در این شرایط ما احتیاجی به اسم و آدرس دقیق آقای سخن نداریم و بلکه احتیاج به شعور و هنر ایشان در «افشاء حقایق», «انتقال صحیح اطلاعات» و «تحلیل واقعیات» داریم. افشاء آدرس محل زندگی ایشان و خانوادشان در شرایط فعلی حماقت محض است. مثل آنست که سایت "گویا" که شما از آب و برق آن مجانی استفاده میکنید, آدرس محل سِرورش را برای حفاظت و اطلاعات ملایان بفرستد !

3- اگر قستمی از جبهه مخالف دژخیم مذهبی ناهماهنگ عمل میکند و دارای ایراداتی است, اولاً که کاملاً طبیعی است و دومآ علت اصلی آن وجود افراد منفی گرا و ناامیدی مثل شماست که با طنز گاه نابخردانه تان آب در آسیاب کیهان اندیشان میریزید. مطئمن هستم خیلی زود از سوی شریعتمداری تعریف و تمجید خواهید شد. آنگاه به حال خود تاسف خواهید خورد و دیگر بدون تفکر قلم نمیزنید (امیدوارم).

4- آزاد اندیشان از گوشکوبی مثل تاجزاده انتظار قهرمان بودن و فداکاری ندارند ولی فریب خود را هم تحمل نمیکنند. حداقل کاری که این عروسکان خیمه شب بازی میتوانند انجام دهند, استعفاء و واگذار کردن امور به کسانی است که عرضه انجام کاری مثبت را دارند. فریب و گمراهی حرکت مردم از بدترین کارهایست که جبهه خاتمی و دوستانشان (نبوی) در حال انجام آن هستند.

5- قبلاً آقای عبدی به شما گفت که «آش با جاش» و ایشان اکنون در زندان بسر میبرند و شما در عوض زدید به چاک ! ملامتتان نمیکنم. شما تحمل و ظرفیت قهرمان بودن را نداشتشید و ما برویتان نمی آوریم ولی این بی انصافی است که دیگران را به ترسو بودن متهم میکنید.

6- در شرایط فعلی «نالیدن» و «انتقاد کردن» از دیگران ساده ترین کاری است که عامه مردم ما به آن معتاد شده اند. هنر آنست که در «سیاه نامه» خود محض رضای خدا یک راه حل (منطقی و نه مسخره) هم ارائه میدادید.

7- اکثریت مردم به سه گروه موافق, مخالف و بی طرف تقسیم شده اند و هر کدام از مزایای گروه خودش استفاده میکند. شما چه ؟ با این روش بچگانه و نابخردانه هم از سوی ج.ا. مفسد شناخته شده اید و هم در میان اپوزسیون جای خاصی ندارید. مردم به طنزتان میخنند و میگویند "این بابا خلاصه کدوم طرفیه ؟! خودشو و مارو گیج کرده !"

8- این بار اول نیست که همجبهه کیهان میشوید. دو سال پیش هم وقتی که انصار حزب الله شیرین عبادی, بهنود و چندی دیگر از روشنکفران را به گلوله داغ تهدید کردند جنابعالی طوری وانمود کردید که خود این نویسندگان با انتشار این تهدید قصد محبوبیت دارند ! و بسیجی و حزب الله را به ستایش خود وادار کردید.

در خاتمه به شما توصیه میکنیم اگر نمیتوانید قدمی در راه آزادی ملت ایران بردارید چوب لای چرخ کسانی که حداقل سعی در آن دارند, نیاندازید.

آرمان March 8, 2005 02:25 AM

سلام، آقا ما نبودیم اونجا، یعنی نه پالتاک داشتیم نه بلد بودیم، امروز پالتاک را وصل کردم و دارم کار با اونو یاد میگیرم، سعادتی بشه از نزدیک حداقل صداتونو زیارت کنیم. این جریان نبوی چیست، خیلی کنجکاو شدم.

بیلی و من March 7, 2005 08:58 PM

راستش رو بخوای من فکر می کنم که نبوی از اینکه کس دیگه ای بتونه مطالب طنز سیاسی بنویسه و یواش یواش خواننده پیدا کنه، خیلی حرص می خوره! اگه به طنزهای اخیرش هم نگاه کنی خیلی عصبیت توش می بینی! شاید هم مشکل دوری از ایران زده به سرش، چون آدم خیلی احساساتی و غیرقابل پیش بینی هست. در هرحال می خواستم بهت بگم کار طنزت خوبه و مهم مطلبی هست که می نویسی نه اسم واقعیت که نبوی حرصش رو خیلی میخوره ... اگه خواستی بهش جواب بدی خیلی با خونسردی و نکته گیریاین کار رو بکن ... نبوی مشکل خودشیفتگی یا نارسیسیسم داره ... حمله شخصی اون به تو اتفاقن کارت برنده ی تو هه ... من چون از تکبر نبوی و دوستان دوم خردادیش بدم میاد و از طنز تو هم خوشم میاد این چیزا رو برات نوشتم ... همین ... در ضمن من هیچ جا ندیدم که تو ادعایی داشته باشی ... حمله ی امروزش به تو خیلی سخیفه ...

فرزاد March 7, 2005 02:39 PM

jenabe sokhan
montazere javabieye shoma be nabavi hastim

faranak March 7, 2005 07:10 AM

سخن جان، من‌هم متاسفانه نتونستم در پالتاک شرکت کنم ولی صدای ضبط شده جلسه را شنيدم وبايد بگم واقعن جالب و استثنائی بود. به اميد جلسه بعد.

روک‌گو March 7, 2005 04:25 AM

مشتاق شنيدن صداى شما بوديم. متاسفانه سعادت نداشتيم. اين فتو رمان شما هم بى‌نظير بود. پاينده باشيد.

س.ع.دشمن شناس March 6, 2005 09:53 PM