September 30, 2004

از عضويتم در شبکه ي عنکبوت توبه مي کنم!

برای خواندن اين طنزنوشته در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 01:48 AM | Comments (6)

هشدار!

دوستان عزيز من!

لابد شما هم نوشته ي شريعتمداري را در کيهان امروز خوانده ايد. اگر نخوانده ايد مي توانيد آن را اينجا بخوانيد. نمي خواهم نگران تان کنم اما اين نوع نوشته ها چنگ و دنداني است که اين جانور معمولا پيش از حمله به شکار خود نشان مي دهد. سپاه اشباح در کار سازمان دادن حمله اي ديگر است و بر ماست که از خودمان مراقبت کنيم.

خيلي از شما سال هاي 59 و 60 و 61 و سال هاي بين 63 تا 67 را به خاطر نداريد. همان بهتر که آن دوران را نديده ايد و به ياد نداريد. ولي بايد از تجربه ي کساني که آن دوران را ديده اند و گير گرگ هاي درنده ي جمهوري اسلامي نيفتاده اند درس بگيريد.

مقاله اي را که سينا مطلبي در وب لاگش نوشته است به دقت بخوانيد و به مفاد آن عمل کنيد. نگذاريد کار پاک کردن کامپيوترتان به فردا بيفتد. نگوييد براي شما اتفاقي نمي افتد. نگوييد که مرتضوي با شما کار ندارد. نگوييد که بي گناهيد و کاري نکرده ايد که بخواهيد بترسيد.

فکر کنيد که همين الان ماموران دادستاني در خانه شما هستند و کامپيوترتان را چک مي کنند. ببينيد چه چيزهايي در کامپيوترتان هست که مايل نيستيد به آنها دسترسي پيدا کنند. آنها را بي هيچ ترديدي پاک کنيد. اگر مي خواهيد نسخه اي نگه داريد، کپي آن را سريعا از خانه خارج کنيد و به دست شخص مطمئني بسپاريد. سي دي يا ديسکت را مي توانيد در پاکت لاي کاغذ ها بگذاريد و آن را به صورت يک امانت ساده به کسي بسپريد.

هر شي يا کتاب يا وسيله اي که بتواند مورد سوءاستفاده ي ماموران انتظامي و قضايي قرار گيرد از خانه خارج کنيد. آلبوم هاي عکس تان را نزد اقوام نزديک قرار دهيد.

قبل از خاموش کردن کامپيوترتان فايل ها و آدرس هاي ذخيره شده در مرورگرتان را پاک کنيد.

اگر در خانه تان به هر دليلي مشروب الکلي، الکل سفيد طبي، ورق بازي، فيلم هاي ويدئويي، و ريسيور ماهواره اي که کانال هاي سياسي را بگيرد، وجود دارد آن ها را از خانه خارج و يا در مکاني غير از خانه پنهان کنيد. اگر راديوي موج کوتاه مثلا پدرتان روي فرکانس خاصي به طور دائم تنظيم است آن را جا به جا کنيد.

گول ظاهر مهربان و نرمي ماموران مراجعه کننده به منزل تان را نخوريد. ممکن است بگويند براي يک مذاکره کوتاه شما را مي برند در حالي که ممکن است اين مذاکره به ماه ها حبس منتهي شود. مهرباني ماموران هم بعد از ورود به اولين جلسه ي بازجويي به پايان مي رسد.

فکر نکنيد اگر همه ي حقيقت را بگوييد خلاص مي شويد. بازجو آن چيزي را مي خواهد بشنود که ساخته ي ذهن خود اوست؛ خواه حقيقت داشته باشد، خواه نداشته باشد. بنابر اين تا مي توانيد مقاومت کنيد. سر صحبت را که باز کنيد انگار پا به باتلاق گذاشته ايد. هر کلام شما پرسشي به همراه خواهد داشت و اگر دروغ بگوييد قادر به پنهان کردن آن نخواهيد بود. موثر ترين روش آن است که بگوييد نکرده ايد، نمي دانيد، نمي شناسيد. هر چه کمتر سخن بگوييد به نفع شماست.

در صورت گرفتار شدن – که اميدوارم هيچ گاه براي شما پيش نيايد – دوره اي را بايد با سختي و مرارت بگذرانيد. اين دوره ممکن است طولاني شود اما پاياني دارد. بي قراري نکنيد. مطمئن باشيد که دير يا زود دوران اسارت شما به پايان خواهد رسيد. گمان نکنيد که غصه و اندوه شما، دل بازجويان تان را نرم خواهد کرد و تخفيفي قائل خواهند شد. بسيار پيش آمده است که بروز احساسات، باعث سخت تر شدن بازجو شده. گاه مقاومت و ايستادگي زنداني باعث تحسين بازجو مي شود.

حرف هاي زشت و زننده ي بسياري خواهيد شنيد. حرف هايي که شايد در عمرتان هرگز نشنيده باشيد. به زن و فرزند و مادر و خواهرتان اهانت خواهد شد. اهميت ندهيد. خودتان را در مقابل حرف هاي رکيک مشتي رذل گم نکنيد.

اگر بازجو تهديد کند که زن و فرزند شما را آزار خواهد داد و حتي اگر صداي آنها را پخش کند تا 95 درصد مطمئن باشيد که صحنه سازي است. هرچند شکنجه گران هيچ حد و مرزي براي آزار اسيران دربند نمي شناسند اما هنوز به اين سطح از بهيميت نرسيده اند.

اين کارها همه جنبه ي احتياط دارد و دليل بر اين نيست که شما به طور دائم نگران بمانيد. به اين فکر کنيد که امثال شما بسيارند و ماموران جمهوري اسلامي قادر نخواهند بود تک تک مخالفان شان را دستگير کنند.

باز هم در اين مورد خواهم نوشت.
قوي و سربلند باشيد.

تکميل: فراموش کردم بگويم "امروز" شدن ما، آقايان را به شدت عصباني کرده و دق دل شان را با فيلتر کردن خبرنامه ی گويا و نوشتن مقالات تهديد آميزی از این دست مي خواهند خالي کنند. پس تا مي توانيم بايد با هم باشيم و حرکت های دسته جمعي مثل "امروز" شدن را ادامه دهيم.

Posted by sokhan at 12:39 AM | Comments (3)

September 28, 2004

کهن ديارا، شهرنوش پارسي پور، هخا، حنيف و چند چيز ديگر!

برای خواندن اين مقاله در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 08:49 PM | Comments (4)

آغاز پاييز در کوچه پس کوچه های شميران

برای ديدن اين عکس روي اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 08:45 PM

هرگز از مرگ نهراسيده ام...

برای ديدن اين عکس روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 08:42 PM

جنگل

برای ديدن اين عکس روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 08:14 PM

September 24, 2004

به ياد ِ نويسندگان ِ دربند

برای ديدن ِ عکس روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 03:27 PM

آدرس جديد خبرنامه ی گويا

Posted by sokhan at 12:05 AM

September 23, 2004

جنگ تمام عيار با مرتضوي

موج جديد سانسور ِ سايت هاي اينترنتي با فيلتر کردن "خبرنامه ي گويا" آغاز شده است و احتمالا دامنه ي آن با اجراي طرح هاي بلند مدتي مانند شارع 2 به حداکثر ممکن خواهد رسيد.

در گذشته مقابله با سانسور ِ اخبار و اطلاعات نياز به روش هاي پيچيده و فني نداشت. سانسورچيان شاه، براي جلوگيري از شنيده شدن راديوهايي مانند راديو "ميهن پرستان" و "راديو پيک ايران"، ورود راديوهاي موج کوتاه را به ايران ممنوع کرده بودند. حتي شنيدن صداي بي.بي.سي رژيم را به وحشت مي انداخت و مي ترسيدند از اين راديو، يک بار ديگر شعر "چو فردا بر آيد بلند آفتاب" خوانده شود و شخص محمد رضا شاه پهلوي نيز به مانند پدرش سرنگون گردد، چنان که همين طور هم شد و باور شاه بر اين بود که يکي از مسببان اصلي وقوع انقلاب در ايران راديو بي.بي.سي بوده است. به هر حال راه مقابله با سانسور شاه، تهيه يک دستگاه راديو موج کوتاه بود که آنهم اصلا مشکل نبود. ولي وضع امروز به طور کامل ديگر شده است و مقابله با سانسور به سادگي گذشته ها نيست.

طراحان سانسور ِ سايت هاي مهم و موثر اينترنتي، مانند طراحان جنگي عمل مي کنند و به هيچ وجه نبايد کار آنها را دست کم گرفت. چند روز بعد از حوادث خرداد 60، وزارت اطلاعات با مشکلي به نام راديوي مجاهدين رو به رو شد و با سلاح پارازيت به جنگ آن رفت. در مقابل ِ حمله ي وزارت اطلاعات، مجاهدين، دست به تغيير لحظه اي فرکانس هاي خود زدند که هر چند کار شنيدن برنامه ها را مشکل مي کرد اما تنها راه براي گريز از پارازيت ارسالي بود. بر خلاف تصور مجاهدين، وزارت اطلاعات در مقابل اين پاتک کوتاه نيامد و بازي موش و گربه به راه انداخت و با هر تغيير فرکانس، طول موج پارازيت هاي ارسالي را تغيير داد و شنيدن صداي مجاهدين را در سطح ايران تقريبا غير ممکن کرد.

هر چند روش تغيير آدرس و آينه براي انعکاس نوشته هاي سايت هاي سانسور شده مفيد است اما در دراز مدت جواب نخواهد داد. پيشنهاد آقاي تمدن نيز فقط در زماني کوتاه موثر خواهد بود و در دراز مدت با اِعمال روش هاي پيچيده تر سانسور بي اثر خواهد شد. لذا ضروري است در کنار روش هاي فني و ابتکاري، افکار عمومي جهان را متوجه سرکوب و سانسور در ايران کنيم و با فشار مطبوعات و سازمان هاي بين المللي، دامنه ي اختناق در کشورمان را محدود نماييم. تلاش نيروهاي واقع بين داخل نظام نيز البته در اين امر موثر خواهد بود.

Posted by sokhan at 11:56 PM | Comments (3)

September 22, 2004

آقايان سياه انديش؛ ما امروز و فردای ايران را چنين رنگين مي خواهيم!

Posted by sokhan at 07:32 PM | Comments (0)

هشدار بچه هاي "امروز" به مسئولان نظام

برای خواندن اين مقاله در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 12:35 PM | Comments (0)

September 19, 2004

برای شکست سانسور و اختناق در ايران: دوشنبه همه امروز خواهيم بود

Sunday, September 19, 2004

حرکت اعتراضي به سانسور سايت‌هاي خبري جناح اصلاح‌طلب : دوشنبه همه «امروز» خواهیم بود

سايت "سردبير خودم" : سعید مرتضوی تا حالا مثل قهرمان فیلم‌ها یک تنه و بی‌باکانه هر کار که ازش خواسته‌اند کرده است....

**********

بيانيه خانه سينما در پي رويداد هاي اخير جشن خانه سينما...

**********

این بار دستگیری سینماگران

هر دم از این باغ بری می رسد....
دیروز به دنبال کار مسائل دستگیری خانوادگی و دست اندرکاران فنی سایتها بودم. دیدم دوست قدیمی ام رضا کیانیان، هنر پیشه صاحب نام کشور یک sms کوتاه فرستاد، ما در منکرات هستیم، می خواهند ما را زندانی کنند

**********

سوالات مزروعي ازمدير روابط عمومي دادسراي تهران:برخورد با سايت‌هاي اينترنتي بااستناد به كدام قانون است؟
**********

انتخابات آينده رياست جمهورى در گفت وگو با على شكورى راد

**********

آیا یک روحانی جای حداد را می گیرد؟

نطق راهیافته بوشهر در انتقاد به ضعف رياست آقاي حدادعادل و پيشنهاد تعيين يك شيخ (روحاني) به عنوان رئيس مجلس هفتم در سال آينده وضعيت آشفته مجلس را آشكار كرد. هفته پيش روزنامه جمهوري اسلامي نيز مديريت مجلس هفتم و شخص آقاي حدادعادل را ضعيف خواند. رفتار چهار ماهه مجلس هفتم موجب شده است كه مشروعيت مجلس به كمترين ميزان خود در بيست و پنج سال گذشته برسد.

**********

اقدامات جدید محافظه کاران برای منصرف کردن میر حسین موسوی

اعتراض به بازداشت مسئولان خانه سينما، وبلاگ نويسان و همكاران سايت هاي امروز و رويداد همچنان ادامه دارد. اين در حالي است كه مقامات قضايي كشور بدون احساس مسئوليت به اقدامات غيرقانوني خود ادامه مي دهند. يك صاحب نظر سياسي در اين زمينه به سايت امروز گفت به نظر مي‌رسد اين اقدامات براي منصرف كردن مهندس موسوي از كانديداتوري صورت مي گيرد و اينكه ثابت كنند حرف اول را در كشور محافظه كاران مي‌زنند نه راي ملت.

**********

آیا آبادگران روند استیضاح را ادامه می دهند

تلاش آقاي باهنر و دوستانش براي منتفي كردن استيضاح آقاي خرم و به جاي آن استيضاح وزير كشور ناكام ماند. يك فرد مطلع با بيان مطلب فوق به سايت امروز گفت تحليل آقاي باهنر اين بود كه مجلس هفتم به علت پايگاه ضعيف مردمي و همچنين به دليل شعار همراهي با دولت كه در ايام تبليغات انتخاباتي سر داد، نمي‌تواند به طور مستمر با دولت آقاي خاتمي درگير شود. پس بهتر است فقط وزير كشور را استيضاح كرد تا هم خيالمان از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آينده راحت باشد تا هر طور دلمان بخواهد آن را برگزار كنيم و هم ستاد دولت را در استانها ضعيف و نااميد كنيم. وي افزود هنوز معلوم نيست كه پس از استيضاح وزير راه آيا وزير كشور را نيز استيضاح خواهند كرد يا خير.

**********

رسوائی هاوائی وحیثیت قوه قضائیه

اخذ مدرك از شعبه دانشگاه هاوايي در تهران توسط بسياري از مسئولان قوه قضائيه، از جمله مديركل دادگستري تهران به اندك حيثيت اين قوه لطمات زيادي وارد كرده است.

**********

دلایل اعتراف لاریجانی

اعتراف آقاي محمدجواد لاريجاني به امكان پيروزي اصلاح طلبان در انتخابات سال آينده به منظور ايجاد نگراني در محافظه كاران و جلوگيري از تشديد اختلافات آنان صورت گرفت. وي كه به شدت مخالف كانديداتوري آقاي ولايتي است و معتقد است او در طول شانزده سال اداره وزارت امور خارجه هيچ گام مثبتي برنداشته است، مي كوشد محافظه كاران را قانع كند كه آقاي علي لاريجاني بهترين رئيس جمهور ايران است. در همين زمينه آقاي علي لاريجاني نيز از هفته پيش انتشار خاطرات ده ساله خود را آغاز كرده تا نشان دهد كه چه خدمات بزرگ به محافظه كاران كرده است.

**********

انتقاد بی سابقه بازتاب از دفتر رهبر

سايت بازتاب وابسته به آقاي محسن رضايي از مسئولان دفتر رهبري انتقاد كرد كه چرا حيثيت رهبري را مانند انتخابات سال 76 به يك نامزد (آقاي ولايتي) گره زده اند و سعي در تبليغ وي به عنوان كانديداي مورد نظر رهبري مي كنند. اشاره اين سايت به ديدار مسئولان اقتصادي كشورهاي اسلامي با رهبري بود كه به مراسم تبليغ آقاي ولايتي تبديل شد. اين براي نخستين بار است كه سايت بازتاب چنين آشكارا به دفتر رهبري انتقاد مي كند.

Posted by sokhan at 08:57 PM | Comments (1)

کمک به پخش گسترده تر خبر اعتراض وب لاگ نويسان به انگليسي

خبر اعتراض وب لاگ نويسان را به دستگيری های اخير، در وب لاگ انگليسي آقای درخشان بخوانيد و در صورت تمايل به پخش گسترده تر آن، به آن لينک دهيد.

Posted by sokhan at 01:31 AM | Comments (0)

September 16, 2004

با سلاح "کپي" و "پيست" به جنگ مرتضوي برويم!

آنهايي که فيلم "اسپارتاکوس" را ديده اند، حتما آن صحنه اش را به خاطر دارند که وقتي فرمانده ي لشکر رومي ها، رو به بردگان اسير سوال مي کرد که: "اسپارتاکوس کدام يک از شماست؟" بردگان بر روي تپه يک به يک مي ايستادند و فرياد مي زدند، "اسپارتاکوس منم!"

البته وضع ما کمي با وضع آن بردگان اسير فرق دارد و هنوز گير لشکر بي رحم مرتضوي نيفتاده ايم. عده اي از ما هم در برلين و پاريس و نيويورک و لندن نشسته ايم و دست اين فرمانده ي قسي القلب به ما نمي رسد.

اما همه ي ما، چه آنها که در ايران هستيم و چه آنها که در چهار گوشه ي عالم پخش و پراکنده ايم، دراين روزهاي سخت، که عده اي از اهل قلم، به دست سربازان بي رحم فرمانده مرتضوي اسيرند، مي توانيم يک کار بکنيم و آن اينکه فرياد بزنيم: "سينا مطلبي منم!" "حنيف مزروعي منم!" "بابک غفوري آذر منم!" "گروگان گيري شما سينا و سيناها را ساکت نخواهد کرد!" "ما يک نفر نيستيم؛ ما هزارانيم!"...

ما پاي صليب نايستاده ايم و خطري تهديدمان نمي کند. اين اظهار همدلي، زحمت و دردسري براي ما نخواهد داشت، ولي يک واکنش صحيح و زيبا به کنش هاي لشکر ضد آزادي خواهد بود.

من هم اعتقادي به آن چه اصلاح طلبان مي کنند ندارم. من هم با بسياري از آن چيزهايي که در دو سايت "امروز" و "بامداد" نوشته مي شود همدلي ندارم. من هم معتقدم که مردان زمخت و شعبان بي مخ هاي امروزي، فعاليت هاي اينترنتي ما را به مسخره خواهند گرفت و آن را بي اثر خواهند يافت. ولي تاثير اين واکنش بر خود ما خواهد بود. بر جهان اطراف ما خواهد بود. مردم اهل فرهنگ، در سرتاسر جهان خواهند ديد که در مقابل لشکر قداره بندان و چماق کشان، عده اي نويسنده با قلم هاي خود صف کشيده اند و ميدان را خالي نمي کنند.

به همين خاطر، من هم روز دوشنبه، "امروز" خواهم شد و از شما مي خواهم تا به اين ابتکار حسين درخشان پاسخ مثبت دهيد و به رغم مخالفتي که با اصلاح طلبان و سايت هاي "امروز" و "بامداد" داريد، يک روز را به نشانه ي همبستگي با اهل قلم ِ دربند و گروگان ِ بي گناه ما، "امروز" شويد.

Posted by sokhan at 08:20 PM | Comments (13)

September 15, 2004

کمک برای پخش خبر دستگيری ها به انگليسي

اين مطلب آقای درخشان را در "سردبير: خودم" بخوانيد و برای انعکاس گسترده تر خبر دستگيری ها در اينترنت، به نوشته ی انگليسي شان لينک بدهيد.

Posted by sokhan at 11:56 AM | Comments (0)

September 14, 2004

کاش به جاي روزنامه نگاران، قاتلان پاکدشت را دستگير مي کرديد!

برای خواندن اين مقاله در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 03:48 PM | Comments (2)

September 11, 2004

آيا آقاي خامنه اي خبر دارد که پدر سينا مطلبي را گروگان گرفته اند؟

برای خواندن اين مطلب در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 06:34 PM | Comments (5)

September 09, 2004

فايده ي اعتراض به دستگيري وب لاگ نويسان چيست؟

دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي بعد از مدت ها ترصد و زير نظر داشتن فعل و انفعالات مطبوعاتي و اينترنتي، حمله ي جديد خود را به روزنامه نگاران و نويسندگان آغاز کرد. اينکه کدام دستگاه اطلاعاتي اقدام به اين کار کرده است و مثلا وزارت اطلاعات بوده است يا حفاظت اطلاعات فلان نهاد، حائز اهميت خاصي نيست. مهم، موج حملاتي ست که به تدريج اوج مي گيرد و نويسندگان ما را به کام خود مي کشد. طولي نخواهد کشيد که عده اي ديگر نويسنده – که تنها جرم شان نوشتن است – به دست ماموران جمهوري اسلامي اسير شوند و در زير شکنجه هاي قرون وسطايي، به کارهاي نکرده اعتراف کنند.

اين وضع تا زماني که حاکمان خشک مغز جمهوري اسلامي، درمان دردهاي نظام ِ بيمار را در سرکوب و ارعاب انديشمندان و نويسندگان مي بينند ادامه خواهد داشت. آنان نمي دانند که بستن دهان منتقدين و ممانعت از طرح مسائل و مشکلات مردم، موجب حل مسائل و مشکلات نخواهد شد و تنها زوال حکومت را تسريع خواهد کرد. حاکمان خشک مغز ايران نمي دانند که گرفتن و زدن و کشتن، فقط عمر حکومت را کوتاه خواهد کرد.

دستگاه سرکوب جمهوري اسلامي بسيار قدرتمند است و هر نوع وسيله اي در اختيار دارد. از ماموران ورزيده و دستگاه هاي پيچيده، تا سياه چال هاي مخوف و آلات شکنجه. سربازان گمنام در چارچوب سازماني شان به هيچ کس پاسخگو نيستند. مي توانند ببرند و بزنند و بکشند و به کسي جواب پس ندهند. در مقابل اين غول هراس انگيز، عده اي نويسنده ي نحيف صف کشيده اند که سلاحي جز قلم و کامپيوتر ندارند. قاضي مرتضوي رسانه هاي کاغذي را هم از دست آنها بيرون کشيده و تنها چيزي که – به خاطر نداشتن وسيله ي حذف - برايشان باقي گذاشته صفحات اينترنت است که وسايل کنترل و سانسور آن هم به تدريج فراهم مي شود.

در چنين شرايطي اعتراض ما به آنچه مي گذرد و امضاي چند نوشته در حمايت از دستگير شدگان مطبوعاتي و اينترنتي چه فايده اي مي تواند داشته باشد؟ آيا دستگاه سرکوب و شکنجه، وحشت خواهد کرد؟ آيا قاضي مرتضوي و تشکيلات مخوف حفاظت اطلاعات کوتاه خواهند آمد؟ آيا نويسندگان و روزنامه نگاران آزاد خواهند شد؟

ظاهرا هيچ اتفاقي نخواهد افتاد و همه چيز بر وفق مراد حکام مستبد خواهد بود. اما اين فقط ظاهر کار است. تاريخ – بدون حتي يک استثنا – نشان مي دهد که اين قلم کوچکي که در دست من و شماست، اين لفظ ساده اي که بر زبان من و شما جاري است، اين واژه ي لاغري که بر صفحه ي کاغذ در حال شکل گرفتن است، اثري دارد که پايه هاي قوي ترين و مستبدترين حکومت ها را هم سست مي کند و آنها را در هم مي کوبد. دمکراسي هاي غربي اگر باقي مانده اند و آسيبي به آنها وارد نشده است فقط به خاطر اين بوده که قدرت پنهان ِ قلم را شناخته اند و با صاحبان آن کنار آمده اند.

اعتراض ما به دستگيري خبرنگاران و وب لاگ نويسان شايد باعث آزادي آنها نشود اما نشان مي دهد که ما زنده ايم. نشان مي دهد که ما وجود داريم. نشان مي دهد که اگر گير گزمه هاي جمهوري اسلامي بيفتيم تنها نخواهيم ماند. نشان مي دهد که زبان اعتراض داريم و هر جا که بتوانيم نظر خودمان را ابراز مي کنيم. اعتراض ما، باعث تحرک بيشتر خود ما خواهد شد. باعث يافتن راه هاي موثر براي مقابله با ترفندهاي دشمن خواهد شد. يک اعتراض، يک نوشته، يک امضا، هر چند اثر فوري نداشته باشد، اما خواب از چشم ظالمان مي ربايد؛ اين را مطمئن باشيد.

Posted by sokhan at 10:21 PM | Comments (2)

September 08, 2004

صفحه ی اعتراض به دستگيری خبرنگاران و وب لاگ نويسان را در خبرنامه ی گويا امضا کنيد!

مسئولان خبرنامه ی گويا، در زير خبر دستگيری اخير خبرنگاران و وب لاگ نويسان، بخش نظرخواهي را به امضا و اعتراض خوانندگان اختصاص داده اند. با هر اسمي که مي نويسيم - واقعي یا مستعار - آن را امضا کنيم.

Posted by sokhan at 11:20 PM | Comments (36)

September 07, 2004

ما ضرب الاجل تعيين مي کنيم؛ ما تو دهن دنيا مي زنيم!

برای خواندن اين طنزنوشته در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 06:42 PM | Comments (1)

September 06, 2004

پا تو کفش وب لاگ نويسان (2)

«به ياد گل آقا و "انگولک به جرايد" و "نيش و نوش"»

نيک آهنگ کوثر – وقتي مي خواهيم فرزندانمان را بزرگ کنيم، به آنها تاکيد مي کنيم که بايد به قول خويش پايبند باشند و خيانت نکنند. دروغ نگويند و اگر هم اشتباهي از آنها سر بزند، عذرخواهي کنند...
مسئول ارزشي – عزيز جان! سيستم تربيتي ات کمي قديمي شده. اگر مي خواهي فرزندت موفق باشد به او ياد بده که پايبند قولش نباشد و تا مي تواند دروغ بگويد. اگر هم اشتباهي از او سر بزند، وقيح باشد و به جاي عذرخواهي طلبکاري کند. باور کن بالاترين مقامات مملکتي نصيبش خواهد شد...

حسين درخشان – دسته گل محمدي، آي پاد من خوش آمدي
آيت الله مشکيني – به جاي شعار دادن دو کلمه از امام زمان تشکر کن!

فرهنگ – کانديداي رياست سازمان سيا اعتراف مي کند که صلاحيت کافي براي اين شغل ندارد.
رهبر- اگر ايران بود حتما رئيس جمهورش مي کرديم.

آي تي ايران – گروگانگيرها را ول کن، روسيه را بچسب!
اپوزيسيون خارج از کشور – تندروها را ول کن اصلاح طلب ها را بچسب!

ايگناسيو – در رفتار ايرانيان در مانور تمدن و قدرت، بويي از تمدن و شعور به چشم نمي خورد...
- د ِ نشد ديگه! تمدن 2500 ساله، دروازه ي تمدن بزرگ، گفت و گوي تمدن ها... از نظر شما همه ي اينها يعني کشک؟!

ابطحي – هويدا به توفيق پيام داده بود که: "به توفيقي ها بگوييد که اگر ما توفيق را توقيف کنيم آنها همه شرايط ما را مي پذيرند". جواب توفيقي ها اين بود که "از توفيق عزيزتر براي ما چيز ديگري هم هست که اگر ادامه انتشار توفيق با آن مباينت داشته باشد، آن را که فدا مي کنيم، توفيق است". هويدا گفت از توفيق بپرسيد آن چيست؟ گفتيم: "آن تتمه شرفي است که فکر مي کنيم داريم..."
- آي قربان دهنت! لطف کن اين داستان را براي آقاي خاتمي هم تعريف کن! شايد ايشان زبان تمثيل را بهتر درک کنند...
توضيح اول: اين مطلب در يک رفت و برگشت، از سايت آقای ابطحي حذف شد! شايد فردا دوباره آن را منتشر کند.
توضيح دوم: کم کم فکر مي کرديم چشم مان مطلب را عوضي ديده که خوشبختانه مقاله ی توفيق، بعد از گذشت چهار روز روی سايت آقای ابطحي آمد.

ف.م.سخن – آقايان موضوع اتحاد را رها کنيد...
- رها نکرده اين شده است؛ رها کنند چه مي شود؟!

پائولو کوئيلو – کيمياگر 2 را من ننوشته ام!
ناشر بازاري- عجب آدم خامي هستي شما! فروشش که خوب است. بگو من نوشته ام و بردار به نام خودت به زبان هاي ديگر ترجمه کن! اگر بلد نيستي سفر بعدي بيا بازار بين الحرمين روش کار را بهت ياد بدهم. آره قربونش...

وب نامه – با وصف اوصاف دهه شصت، بايد به ياد آورد دهه هفتاد را که در ياد داغ همان دهه خونين، هر روز سالگردي مي گرفتيم و حلوايي مي خورديم...
- و در دهه هشتاد عده اي حلواها را آماده کرده اند تا به ياد خود ما بخورند...

زن نوشت – کلمات شاعرانه/ از درد زائيده مي شوند/ از آن روز/ کلامي شاعرانه هم نگفتي...
- لابد درد زياد بوده، شاعر سر زا رفته! اگر قابله ي کلمه هم مرتضوي باشد که واويلا!

پوست انداختن – پانزده سپتامبر 2003
.................
...........................
.................
.......................
.................................
بيست و هشت اوت 2004
؟؟؟ ؟؟ ؟؟
؟؟ي؟ ؟؟؟ ؟؟؟ي؟؟...
- اينهم آخر عاقبت شاعري در جمهوري اسلامي! ما که از اين دو قطعه شعر مدرن چيزي سر در نياورديم. مرتضوي جان! شما که اينقدر تيزهوشي بگو چي گفت؟!

پا تو کفش وب لاگ نويسان، بخش اول

Posted by sokhan at 07:05 PM | Comments (1)

September 05, 2004

تشکر و پوزش

به لطف و زحمت دوست بسيار عزيزي به اين آدرس جديد نقل مکان کردم. از کار افتادن وب لاگ قبلي خيلي طول کشيد و دوستاني که محبت مي کردند و به آن نشاني مراجعه مي کردند مطلب جديدي در آنجا نمي يافتند. از همگي ايشان به خاطر اين وقفه ي ناگزير عذر مي خواهم.

Posted by sokhan at 12:27 AM | Comments (2)

September 04, 2004

آقايان! موضوع اتحاد را رها کنيد و بر عمل موثر خود بيفزاييد!

برای خواندن اين مطلب در خبرنامه ی گويا روی اينجا کليک کنيد.

Posted by sokhan at 12:39 PM | Comments (3)

مقالات قبلي

لطفا برای خواندن مقالات قبلي به اين دو آدرس مراجعه کنيد:
fmsokhan.weblogs.us
www.fmsokhan.blogspot.com
متشکرم

Posted by sokhan at 02:15 AM | Comments (0)